.

فردی که سال ۲۰۱۸ با حمله به یک کنیسه یهودیان ۱۱ نفر را به قتل رساند در آستانه صدور حکم اعدام قرار دارد.

به گزارش مشرق، فردی که در سال ۲۰۱۸ با حمله مسلحانه به یک کنیسه یهودیان در حوالی شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا ۱۱ نفر را به قتل رساند روز جمعه در تمامی اتهامات مطرح‌شده مجرم شناخته شد و در آستانه صدور حکم اعدام قرار گرفت.

«رابرت باورز» اکتبر ۲۰۱۸ (مصادف با آبان‌ماه سال ۱۳۹۷) بعد از حمله مسلحانه به این کنیسه دستگیر شد و مدتی بعدتر علیه او در ۶۳ اتهام اعلام جرم شد. ادعا شده او به بازپرس‌های پرونده گفته هدفش کشتن یهودی‌ها بوده است.

شبکه خبری ای.بی.سی امروز گزارش داد رابرت باورز در تمامی ۶۳ مورد اتهام مطرح شده که در میان آنها ۱۱ مورد جرم «نفرت‌پراکنی منجر به فوت» دیده می‌شود مجرم شناخته شد.

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند باورز پیشنهاد داده بود حاضر است در صورت حذف اعدام از گزینه‌های مجازات خود به جرم خود در همه ۶۳ مورد اتهام مطرح‌شده اقرار کند. دادستان‌های پرونده این درخواست او را رد کردند.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند پرونده رابرت باورز بعد از محاکمه امروز وارد مرحله‌ای شده که هیئت منصفه اکنون باید درباره اینکه او باید اعدام شود یا به تحمل حبس ابد محکوم شود تصمیم بگیرند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده دست‌کم ۲۲ مورد از اتهامات مطرح‌شده علیه فرد مجرم جرائم منجر به قتل بوده‌اند و بنابراین، او قابل اعدام است.

مطابق این گزارش، هیئت منصفه دادگاه یک بار دیگر روز ۲۶ ژوئیه تشکیل جلسه خواهد داد و در آن جلسه دادستان‌ها ادله لازم برای اینکه او واجد صدور حکم اعدام است را ارائه خواهند داد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا استدلال‌های دادستان‌ها مواردی مانند عدم پشیمانی مجرم، انگیزه‌های نفرت‌انگیزانه او و اثرات او بر قربانیان خواهد بود.

وکلای او احتمالاً شواهدی که می‌گویند نشان می‌دهد باورز مبتلا به اختلالات روانی بوده را ارئه خواهند داد. چنین دفاعیاتی معمولاً اظهاراتی متداول برای دفاع از متهمانی است که ممکن است به اعدام محکوم شوند.

ناثان ویلیامز، دادستان اسبق فدرال که پیشتر در صدور حکم اعدام برای متهمان نقش داشته به پایگاه themessengar گفت که صدور حکم اعدام حتی علیه افرادی که مرتکب جرائمی مانند تیراندازی کور شده‌اند بسیار دشوار است.

او می‌گوید با وجود این شدت جرائم موجود در این پرونده که قتل ۱۱ نفر را شامل می‌شود می‌تواند حکم اعدام را محتمل‌تر کند.

حکم اعدام در آمریکا در حال حاضر در ۲۷ ایالت در ایالات متحده اجرا می‌شود در حالی که ۲۳ ایالت آن را لغو کرده‌اند یا در سال های اخیر از آن استفاده نکرده‌اند. رایج ترین روش اعدام در ایالات متحده تزریق سم است اما اعدام با برق، اتاق گاز و دار نیز هنوز در مواردی استفاده می‌شوند.

در ایالت پنسیلوانیا جایی که دادگاه باورز در حال برگزاری است مجازات اعدام از سال ۱۹۷۸ مجددا احیا شده اما تا کنون از آن کم استفاده شده است.

با آنکه توصیه‌هایی برای لغو مجازات اعدام در این ایالت مطرح شده تا کنون اقدامی برای حذف آن انجام نشده و استفاده از آن برای برخی جرایم معین مجاز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 9
    این فرد اعدام میشه چون واقعا ثابت شده که عامل کشتار جمعی بوده
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      چطور ثابت شده ؟ از روی فیلم ؟ مگه قاتل های اغتشاشات هم فیلم و شاهد نداشتن چطور اونجا اعدام غلط بود ؟
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      1 0
      بر هرچه ماله کشه ....
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    15 2
    نه به اعدام
  • یحیی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 0
    نه به اعدام .... بخاطر اعدام شهروندانش اونم فقط بخاطر ۱۱ قتل آمریکا باید تحریم بشه و پرونده اش به شورای امنیت ارسال بشه نه به اعدام
  • Ali IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نه به اعدام اجباری نه به دیکتاتوری در حین دموکراسی باید تظاهرات کنیم😤باید کاخ قهوه ای شون رو به آتش بکشیم
  • بلوچ IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اونجا هم کسی پیدا میشه که بگه باورز قهرمان ورزش بود،مردمی بود ،کارگر بود نباید اعدام بشه؟ اصلا جرعت دارند بگن؟
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    # نه به اعدام، # طفل معصوم رو ول کنید، # جای قاتل تو زندان نیست، # کار خودشونه
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    # نه به اعدام !!! ولش کنید چرا اعدام گفتمان کن شاید حل شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس