کد خبر 1499776
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
رایزنی مقامات آمریکایی و سعودی درباره یمن

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض پایتخت عربستان با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در یمن با «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

بن سلمان در حساب توئیتری خود نوشت که با لیندرکینگ درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرده است.

وی افزود که در این دیدار همچنین تلاش‌های مشترک برای حمایت از راهکارهای دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر یمن به منظور تحقق ثبات و امنیت در این کشور بررسی شد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه آمریکا نیز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به سفر لیندرکینگ به عربستان اعلام کرد که هدف از این سفر تقویت تلاش‌های مربوط به گسترش مزایای آتش‌بس و آغاز روند صلح فراگیر است.

در بیانیه مذکور آمده بود که لیندرکینگ در این سفر با مسئولان یمنی، سعودی و شرکای بین‌المللی برای بررسی تلاش‌های مربوط به تقویت مذاکرات جاری و پیگیری گفت‌وگوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود در منطقه، دیدار خواهد کرد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی صنعاء اخیرا تاکید کرده بود: مردم یمن با آگاهی و بصیرت خود، امروز متوجه شده‌اند که آمریکا همانطور که در خط مقدم تجاوز به یمن قرار داشت، امروز برای ادامه تجاوزات و تشدید محاصره سخت تلاش می‌کند و تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی در حال انجام است در چارچوب توطئه‌های رژیم اشغالگر آمریکایی برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در آن مناطق و تحمیل سیاست‌های خود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس