روسیه: استفاده از سلاح هسته ای تنها برای دفاع خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: استفاده فرضی روسیه از تسلیحات هسته ای ممکن است تنها در شرایط ویژه اتفاق بیافتد و تنها با هدف دفاع خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا پنجشنبه در نشست خبری در حاشیه بیست و ششمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه افزود: سیاست بازدارندگی هسته ای روسیه کاملاً تدافعی است و استفاده فرضی از سلاح های هسته ای به وضوح توسط شرایط فوق العاده در چارچوب اهداف کاملاً دفاعی محدود شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو کاملاً به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف های دیگر در بیانیه رهبران پنج کشور هسته ای در مورد جلوگیری از جنگ هسته ای به شکل پیوسته به این بیانیه پایبند باشند.

زاخارووا در عین حال، تجدید نظر روسیه در تصمیم خود برای تعلیق مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) را محتمل دانست و گفت: تنها در صورتی که واشنگتن اراده سیاسی نشان دهد و با حرکت در مسیر تنش‌زدایی و ایجاد شرایط برای ازسرگیری عملکرد کامل معاهده تلاش کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این ۲۱ مارس ۲۰۲۳ (اول فروردین ۱۴۰۲) اعلام کرده بود که مسکو مشارکت در معاهده استارت جدید را تعلیق می کند، اما از آن خارج نمی شود.

پوتین تاکید کرد که قبل از بازگشت به بحث درباره ادامه کار در چارچوب معاهده، طرف روسی باید خودش بفهمد که چگونه پیمان استارت، زرادخانه‌های نه تنها ایالات متحده، بلکه سایر اعضای ناتو دارای توان هسته ای (بریتانیا و فرانسه) را نیز در نظر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 1
    احسنت،بمب اتم رو پس برای چی ساختن.برای همین روزهاست خب.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بعد آمریکای جنایت کار که اولین بمب ها اتم رو در دنیا بر سر مردم بی گناه ریخته ادعای حقوق بشر داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس