یوروستات: یک پنجم اروپایی‌ها در معرض فقر و محرومیت هستند

آمارهای اداره آمار اروپا نشان می‌دهد، بیش از ۹۵ میلیون اروپایی، یعنی ۲۲ درصد جمعیت اتحادیه اروپا، در ۲ سال گذشته فقر و محرویت را تجربه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا، بیش از ۹۵ میلیون نفر در این اتحادیه در سال گذشته فقر را تجربه کرده‌اند.

آمارهای یوروستات که امروز منتشر شد، نشان داد، یک پنجم شهروندان اروپایی سال گذشته در خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشتند. این نهاد اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «۹۵.۳ میلیون نفر در اتحادیه اروپا (۲۲ درصد از جمعیت این اتحادیه) در سال ۲۰۲۲ در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشتند.»

بر اساس این آمار، زندگی در خانواده‌ای که حداقل یکی از سه خطر اصلی فقر، محرومیت شدید اجتماعی و مادی یا یک کار بسیار سطح پایین سخت را تجربه می‌کند، زندگی در معرض خطر فقر یا طرد اجتماعی در نظر می‌شود.

در این بیانیه آمده است، این رقم نسبتا ثابت باقی مانده است چراکه در سال ۲۰۲۱ نیز ۹۵.۴ میلیون نفر بود.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، رومانی بیشترین سهم جمعیت مواجه با فقر و محرومیت (۳۴ درصد) را به خود اختصاص داده است. پس از آن بلغارستان (۳۲ درصد)، یونان و اسپانیا (هر دو ۲۶ درصد) قرار دارند.

از طرف دیگر، کشورهای جمهوری چک، اسلوونی و لهستان کمترین سهم جمعیت مواجه با محرومیت را به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب برابر با ۱۲، ۱۳ و ۱۶ درصد است.

به دنبال شیوع کرونا و پس از آن درگیری روسیه و اوکراین که تحریم‌های غربی علیه نفت و گاز این کشور را به دنبال داشت، با افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا، نرخ تورم در کشورهای این اتحادیه به شدت بالا رفت و افزایش هزینه‌های زندگی به بحرانی تبدیل شد که روز به روز فشار بیشتری بر خانواده‌های اروپایی وارد می‌کند به طوریکه در بسیاری از کشورها، خانواده از عهده مخارج و هزینه‌های روزمره برنمی‌آیند و حتی از وعده‌های غذایی و هزینه‌های درمان و سلامت خود برای ادامه زندگی می‌کاهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 2
    80 درصد ایرانی ها هم زیر خط فقر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس