اولتیماتوم صمت به بهمن موتور؛ اجازه عرضه خودرو در بورس را ندارید

معاون وزارت صمت در نامه ای به گروه بهمن موتور اعلام کرد که اجازه عرضه خودرو در بورس کالا و با قیمت‌های خارج از میزان تعیین شده توسط شورای رقابت را ندارند.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در نامه‌ای به مدیرعامل گروه بهمن اعلام کرد: پس از اتمام اعتبار مصوبه شصت و سومین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از تاریخ دهم آبان ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می‌شود که آن شورا نیز در این راستا «دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری» را در نشست شماره ۵۴۳ موخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ کرده است.

به گفته منطقی، سیاست‌های دستورالعمل ابلاغی در راستای عرضه خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی بوده و همه شرکت‌های صنایع خودروسازی موظفند مفاد دستورالعمل مذکور را اجرا کنند.

معاون وزیر صمت تأکید کرده است: با توجه به بند ۵ ماده ۵ شرایط طرف عرضه این دستورالعمل، عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند. فروش خودرو با قیمت‌های خارج از میزان تعیین شده توسط شورای رقابت نیز مشمول تعزیرات بوده و چنانچه محصول جدیدی نیز عرضه شود، باید توسط شورای رقابت تعیین قیمت شود.

منطقی در این نامه یادآور شد: پیش از این دستگاه‌های نظارتی و تنظیم‌گر اقتصادی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و غیره، نیز مراتب مخالفت خود را با عرضه خودرو در بورس کالا از نظر قانونی به کرات اعلام کرده بودند که لازم‌الرعایه است.

وی تصریح کرد: بازار خودرو پس از فراز و نشیب‌های چند ماهه اخیر در مدار کاهش قرار گرفته است؛ بر این اساس هرگونه تحرک خارج از چارچوب‌های قانونی که منجر به اختلال در بازار و افزایش قیمت شود، توسط مراجع ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 1
    حمایت علنی وزارت صمت از دلالان جزو از ما بهتران !! که خودرو ها رو در بسته های هزار تایی میخرن هر کدوم را با حداقل 200 میلیون سود میفروشن به مردم !!!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    3 0
    خیلی ممنون از اقدام به موقع شما ، اینا که میگفتن تولید ندارن چطور در بورس تولید داشتن که عرضه کردن ؟!!! خیلی دزد و خائن هستن به ملتی که تحریم هست هم خود شرکت های ایرانی ظلم میکنن . پروردگارا تا کجا ؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      این معاون وزیر زمانی که مدیر عامل یکی از خودروسازی ها بود و بعد که دین به نفع خودروسازها عمل میکنه کردنش معاون وزیر .الان که وزیر عوض شده مثلا داره از مردم حمایت میکنه.وزیر جدید باید همه معاونان وزیر قبلی رو عزل کنه چون اینا با کسی کار کردن که به نفع خودروسازها کار میکرده
  • ali IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 0
    احسنت با همین فرمان جلو بروید همه مردم شما را سپاسگذار خواهند بود.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    مردشوی هر چی سازمان دولتی و حکومتیه به نام مردم به کام مافیا.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    وزیر جدید لطفا وضعیت خودرو رو ساماندهی کنید.از لحاظ قیمت و کیفیت.خودروی برقی تولید کنید تا هوا پاک بشه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    این اقای منطقی نزدیک سی سال است یا رییس ایران خودرو است یا سایپا و.... حالا هم شده معاون وزیر/ کارنامه اش جلوی چشم مردم توی خیابان هاست..../ چه اصراری هست که این افراد باشند. اگر این افراد نباشند فردا خورشید نمی تابد/ اقای منطقی این قدر صندلی بهت مزه داده برو دیگه بزار یک گروه دیگه بیایند. مطمئن باش از این بدتر نمی شود. کمی به فکر دنیات باش برو خوش بگزرون
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    راست یا دروغ معلوم نیست میگن وزیری صمت فاطمی امین خودش سهامدار بزرگ بهمن خودرو بوده و یکی از دلایل عمده گرانی اخیر خودرو ویرانی مرغ وگوشت وتعطیلی معادن کشور وصنایع کوچک همین آقا بوده درود به شرف نماینده تبریز خاک بر سر ما مردم انقلابی ومدافعان ۸ساله مملکت که گیر ای آدمها افتادیم وقتی تو حیاط فرمانداری محل خودم نامه دادم که گازوئیل ندارم ۱۵ نفر کارگر دارم بیکار میشن زوق زد تو چشمم مسخره ام کرد هنوز هم بعد از یکسال منظر جوابم کارگاهم تعطیل وکارگران بیکار شدن تا اینکه از قدرت ساقط شد ولی چه فایده
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظر من وزیر جدید باید همه معاونانش رو عوض کنه.وزیر که عوض شد باید اکناف هم عوض بشه و گرنه دودش به چشم وزیر جدید و مردم خواهد رفت
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    منطق صنعت دانشمند بی ریا مدیر جهادی افتخار نظام نمونه است این اقا
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    تمومش رانته مخصوصا این بهمن موتور لعنتی
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 0
    اصلا جنابعالی معاون وزیر قبلی بودی وبا هم یکی بودین.از وزیر جدید استدعا میکنم همه معاونان وزیر صمت قبلی رو عزل و به شغل با درجه پایین منتقل کنین و گرنه کار وزیر جدید و ملت زاره
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    بورس یعنی مزایده یعنی دریافت سود بیشتر حرام.اگه اضافه دارین قرعه کشی کنین اون هم با ضابطه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    همین آقای معاون وزیر صمت الان حداقل ۲۰ ساله تو وزارتخانه و یا بعنوان مدیر عامل شرکتهای خودروساز حضور داره و هر روز بر مشکلات خودروسازها اضافه میشه ، بابا اینها را باندازید بیرون تا وضعیت خودروسازی کشور یک تکان بخورد .
  • سیروس IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    بورس عامل افزایش قیمت های سیمان و مصالح و فولاد و مس و خودرو و... شده است در کجای دنیا بورس آن کشور پخش کننده و واسطه فروش شده؟ بورس یعنی سهام و شراکت های مالی نه واسطه گری و سوداگری
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خودروسازها دولت رو عدد خاصی حساب نمیکنن . و حتی گاهی برای دولت تعیین تکلیف هم میکنن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس