کد خبر 1498521
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کیانی با جسارتی که داشت تاریخ‌سازی کرد

مربی تیم ملی تکواندو گفت: کیانی در مسابقات جهانی باکو تاریخ‌سازی کرد و این اتفاق بزرگی بود که برای تکواندوی ایران رقم خورد.

به گزارش مشرق، ناهید کیانی هفته گذشته در بیست و ششمین دوره مسابقات جهانی تکواندو برای نخستین بار موفق به کسب مدال طلای مسابقات شد تا برای اولین بار یک بانوی ایرانی به این افتخار دستی یابد.

وی همچنین بلافاصله چند روز پس از پایان مسابقات جهانی، در نخستین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان با شکست حریفان خود موفق به کسب مدال نقره شد و با این مدال تقریبا ۹۵ درصد کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ناهید کیانی قطعی شد.

مهروز ساعی مربی تیم ملی تکواندو، در پاسخ به این سوال که عملکرد ناهید کیانی در مسابقات جهانی و گرندپری گویا به اندازه‌ای بازتاب داشته که حالا این روزها خبر کسب سهمیه او برای المپیک پاریس از سوی رئیس فدراسیون اعلام شده، آیا این موضوع قطعی است یا خیر، گفت: ناهید کیانی با مدال طلای خود در مسابقات جهانی باکو اتفاق بزرگی را رقم زد و موفق به تاریخ‌سازی شد و با مدال کیانی تیم ملی در رده پنجم دنیا قرار گرفت. در مجموع با ۲ مدال برنز مردان، ما ششم شدیم. عملکرد بچه‌های تیم ملی ما در این مسابقاتی که پیش رو داشتیم، متفاوت بود، اما ناهید کیانی با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات جهانی باکو و گرندپری رُم تقریبا ۹۵ درصد سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: ما از عملکرد یک یا دو بازیکن که در مسابقات جهانی مبارزات خود را واگذار کردند، راضی نبودیم. آن طور که ما انتظار داشتیم، ظاهر نشدند و عملکرد آنها برای ما قابل قبول نبود. احتمال اینکه آنها اردوی تیم ملی را از دست بدهند وجود دارد، اما در مجموع ما نسبت به مسابقات جهاین مکزیک در مسابقات جهاین باکو، خیلی بهتر ظاهر شدیم. نهایتا ما در مسابقات گرندپری رم نتایج بهتری را کسب کردیم. بچه‌ها شگفتی‌ساز بودند و یک عصر جدیدی از تکواندوی ایران را حالا ما شاهد هستیم. ناهید کیانی نیز در رقابت‌های رم با کسب مدال نقره ثابت کرد که لایق بهترین‌های جهان است.

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که ناهید کیانی در دو رویداد اخیر موفق به شکست حریفان بزرگی شده است، این در حالی است که او پیش از این تقریبا روند ضعیفی را داشت، اما به یکباره طی این چند ماه گذشته شاهدیم که پیشرفت بسیار خوبی داشته است، چه اتفاقی رخ داد که او روند رشد را به دست آورد، اظهار داشت: ناهید کیانی جسارت بالایی داشت که توانست مقابل بهترین‌های دنیا در مسابقات جهانی و گرندپری درخشان ظاهر شود. خیلی از تکواندوکاران خوب دنیا را در این مسابقات دیدیم که جسارت ناهید کیانی را نداشتند و حتی آنها حاضر نشدند بعد از مسابقات جهانی باکو در گرندپری رم مبارزه کنند. برای کیانی خیلی خوشحالم که چنین روند رشدی را پیدا کرده است. این موفقیت یک کار گروهی بوده است.

ساعی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات گرندپری رویدادی است که چکیده‌ تکواندوهای دنیا در آن مبارزه می‌کنند و برای کسی زنگ تفریح نیست و هر بازی حکم یک فینال را دارد و این کار بسیار سختی است که در چنین رویدادی موفق به کسب مدال شویم. من فکر می‌کنم این اتفاق با اعتماد به نفس بالایی که کیانی دارد، رخ داد. او در یک هفته توانست در دو رویداد بزرگ و سنگین مبارزه و از همه مهمتر در هر دو رویداد مدال کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس