پایان کار تکواندوکاران ایران با پنج مدال نقره و برنز در گرندپری‌ رم

تکواندوکاران ایران با کسب ۵ مدال (۳ نقره و ۲ برنز) به کار خود در گرندپری رُم پایان دادند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های تکواندو گرندپری که دارای امتیاز رنکینگ المپیکی است، از روز جمعه در شهر رُم ایتالیا آغاز شد و امشب به اتمام رسید.

در روز پایانی این رقابت‌ها، غزل سلطانی و مبینا نعمت‌زده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بانوان و امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری در منهای ۸۰ کیلوگرم مردان نمایندگان ایران بودند که بخشی به دلیل مصدومیت از حضور در پیکارها انصراف داد و سلطانی هم حذف شد. برخورداری نقره گرفت و نعمت‌زاده هم برنزی‌ شد.

امروز یکشنبه، در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بانوان که ۲۸ تکواندوکار وزن کشی کرده بودند، مبینا نعمت‌زاده برابر دنیا ابوطالب از عربستان و لنا استاکوویچ دارنده ۲ مدال طلای جهان از کرواسی به برتری دست یافت و به یک‌چهارم نهایی رسید.

در همین وزن غزل سلطانی رقیه یلدیریم از ترکیه و آندرا رامیرز نماینده کلمبیا صاحب برتری شد و به جمع هشت نفر پایانی رسید.

با این نتیجه، غزل و مبینا در یک‌چهارم نهایی و در مبارزه‌ای تمام‌ایرانی به مصاف هم رفتند. در این رقابت تماشایی، نعمت‌زاده در راند نخست با یک ضربه سر، سه بر صفر پیروز شد اما در راند دوم سلطانی چهار بر صفر برنده شد تا کار را به راند سوم کشیده شود. در راند سوم، نعمت‌زاده ۶ بر صفر به برتری رسید تا ضمن صعودبه نیمه‌نهایی، مدال برنزش را قطعی کند.

نعمت‌زاده در نیمه‌نهایی، مقابل پانیپاک ستاره تکواندو تایلند قرار گرفت و متحمل شکست شد و از رسیدن به فینال بازماند تا با کسب مدال برنز به کارش پایان دهد.

در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مردان که ۳۲ نفر حضور دارند، برخورداری که در مسابقات جهانی باکو عملکرد خوبی نداشت در گام نخست برابر برایان سالازار از مکزیک در ۲ راند متوالی پیروز شد و سپس اسماعیل بوزید از فرانسه را از پیش‌رو برداشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. مهران در این مرحله برابر جایسونوف نماینده مطرح ازبکستان قرار گرفت و با ارائه مبارزه‌ای شجاعانه در ۲ راند متوالی برنده شد تا او نیز با صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

برخورداری در نیمه‌نهایی با ریچارد اردمن نروژی روبه‌رو شد و سزاوارانه‌ به برتری رسید تا فینالیست شود. مهران در فینال مقابل صالح الشرابتی‌ هوگوپوش‌ توانمند اردن رفت و در پایان مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر که سه راند ادامه یافت، شکست خورد و نقره‌ای شد.

در همین وزن، امیرمحمد بخشی دیگر نماینده ایران بود که باید برابر پارک وو هیوک قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان از کره‌جنوبی قرار می‌گرفت اما به دلیل شکستگی دستش در تمرینات روزهای گذشته، از حضور در مسابقات انصراف داد.

با این اوصاف تیم ایران با سه مدال نقره (ناهید کیانی، مهدی حاجی‌موسایی و مهران برخورداری) و ۲ مدال برنز (ابوالفضل زندی و مبینا نعمت‌زاده) به کار خود در این رویداد پایان داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس