قالیباف: در حوزه مسکن کمبود قانون نداریم

رئیس مجلس گفت: مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده بود و با تصویب طرح ساماندهی اجاره‌بها دیگر کمبودی از لحاظ قانون‌گذاری در موضوعات مسکن نداریم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اظهار داشت: از همه همکاران خود در صحن مجلس و کمیسیون عمران که یکی از دغدغه‌های امروز بازار مسکن را به خوبی پیگیری کردند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: جای قانون اجاره بهای مسکن در حوزه قانونگذاری مسکن خالی بود که مجلس در این حوزه هم قانون‌گذاری کرد. همچنین مجلس با تصویب قانون جهش تولید مسکن در درازمدت فرایند تولید مسکن را تسهیل کرد و این قانون به دولت ابلاغ شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را هم تصویب کرده بود که این کار جلوی احتکار مسکن را گرفت و واگذاری خانه‌های خالی را تسهیل کرد. امروز دیگر کمبود قانون در موضوعات مربوط به مسکن وجود ندارد و مجلس برای تولید مسکن، ساماندهی اجاره بها و اخذ مالیات از خانه‌های خالی قانون‌گذاری کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس در حوزه قانونگذاری مسکن اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام داد، گفت: درباره اجاره بهای مسکن تجربه‌ای را که دنیا طی کرده است، در این طرح پیش بینی کردیم. امیدوارم شورای نگهبان در زمان کوتاه و تا قبل از پایان خرداد و آغاز فصل جابه‌جایی‌ها نظرات خود درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی به مجلس اعلام کند تا اگر اصلاحاتی لازم است، تا قبل از آغاز فصل جابه‌جایی‌ها صورت گیرد و این قانون نهایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس