میر حسین موسوی

«تشکیک در سلامت انتخابات و القاء تقلب در آن»، «اعلام پیروزی در انتخابات قبل از آغاز یا پیش از پایان آن»، «بازی با رنگ‌ها» ‌و... تمامی این طرح‌ها و برنامه‌هابرای شکست انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان به بهانه سالگرد آغاز فتنه ۸۸ نوشت:

ساعت ۲۲ جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸: کنفرانس مطبوعاتی میرحسین موسوی با شرکت خبرنگاران داخلی و خارجی:

«... برابر اطلاعاتی که ما از ستادهامون داریم، در سطح کشور، برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد این‌جانب هستم...»

وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای‌گیری برای نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای‌گیری تمدید نمی‌شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت‌ها به طول می‌انجامید. بنابراین‌، این سؤال بزرگ وجود داشت و البته هنوز هم وجود دارد که واقعا میرحسین موسوی بر اساس کدام اطلاعات، در آن زمان ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد؟! خصوصا که پیش از این بارها از سوی او و ستادش مطرح شد و در همین کنفرانس مطبوعاتی هم مجددا ادعا کرد که ناظران انتخاباتی او را سر صندوق‌های اخذ رای، راه نداده‌اند!!

پس اگر ناظران و نمایندگانش (آن‌گونه که ادعا کرد) از حوزه‌های اخذ رای اخراج شدند، چگونه دریافته بود که با اکثریت قاطع آراء و با نسبت بسیار زیاد برنده انتخابات شده است؟! به نظر می‌آید موسوی برای این‌که دو سه ساعت قبل از اتمام رأی‌گیری و ساعت‌ها پیش از شمارش آراء نتیجه انتخابات را اعلام کند، دو راه بیشتر نداشت:

۱- در بیرون تمامی یا اکثر حوزه‌های رای‌گیری، توسط نمایندگانش (که مدعی بود به داخل حوزه‌ها راهشان ندادند) بین همه افرادی که از صبح تا شب برای رای دادن مراجعه می‌کردند، یک نظرخواهی غیر رسمی انجام داده و نتیجه آن را خیلی سریع جمع‌بندی کرده تا حداقل ساعتی پیش از ۲۲ همان شب که کنفرانس مطبوعاتی‌اش را برگزار کرد، به دستش رسیده باشد، زیرا از ساعت‌ها قبل، برای برگزاری آن کنفرانس مطبوعاتی و دعوت اهالی رسانه، می‌بایست برنامه‌ریزی می‌کردند که البته تمامی شواهد حتی گزارش‌های ستادهای انتخاباتی خود موسوی هم چنین کاری را تا امروز که ۱۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد، اعلام نکرده‌اند.

۲- دومین راه برای این‌که موسوی ساعت‌ها پیش از شمارش آراء از پیروزی خود اطمینان حاصل نماید، این بود که عده‌ای غیب‌گو و چهره‌خوان را در همه حوزه‌های رای‌گیری از ابتدا تا انتهای زمان انتخابات مستقر نموده تا چهره‌خوانی کنند، یعنی از روی چهره‌ها تشخیص دهند که هر کس به کدام نامزد رای داده و یا می‌دهد!! که چنین کاری هم انجام نشده بود و در هیچ یک از صدها اعلامیه و اطلاعیه موسوی و دار و دسته‌اش هرگز چنین ادعایی دیده نشد.

موسوی از پیش شکست خورده بود نکته قابل تامل این‌که برای مراکز نظرسنجی و آمارگیری در آمریکا و اروپا از خیلی پیش‌تر مشخص بود که برنده انتخابات کیست؟

از جمله سازمان غیردولتی «فردای عاری از وحشت» که سازمانی تخصصی در آمریکاست و در زمینه مطالعات افکار عمومی فعالیت دارد، روزنامه عربی زبان «القدس العربی» در گزارش خود پیش از برگزاری انتخابات، خبرگزاری فرانسه، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق‌الاوسط»، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، روزنامه «واشنگتن پست»، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، پایگاه خبری عربی زبان «المحیط» و... که اغلب نظرسنجی‌های معتبر نشان از پیروزی کاندیدای اصولگرایان داشت

از همین روی برای مقابله با چنین پیش‌آمدی که از نظر آنها شکستی سنگین به شمار می‌آمد، مراکز تصمیم‌گیری و اتاق‌های فکر، استراتژی تکراری خود را برروی میز قرار دادند که مانند سایر موارد مشابه در کشورهای دیگر مراحل مختلفی را دربرمی‌گرفت، از جمله:

«تشکیک در سلامت انتخابات و القاء تقلب در آن»، «اعلام پیروزی در انتخابات قبل از آغاز یا پیش از پایان آن»، «‌زمینه‌سازی برای اعتراض به نتیجه انتخابات»، «بازی با رنگ‌ها» ‌و... اینها برنامه‌هایی بود که در کودتاهای مخملی گرجستان و اوکراین و مانند آن، جواب داده بود. اما در نهایت همه این برنامه‌ها نه برای پیروزی فلان کاندیدا یا شکست بهمان کاندیدای انتخاباتی بود، بلکه تمامی این طرح‌ها برای شکست انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی بود.

در این باره پال رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه اختصاصی با مجله آمریکایی «فارین پالیسی» گفت:

«... همه آشوب‌های ایجاد شده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، توطئه آمریکا برای بی اعتبار و منزوی کردن ایران بود تا این کشور را به زانو درآورد. چرا که به عنوان مثال «کنت تیمرمن» که یک نومحافظه‌کار است و ریاست بنیاد ملی برای دموکراسی(NED) را برعهده‌دارد، روز ۱۱ ژوئن یعنی پیش از برگزاری انتخابات در ایران نوشت: «صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است.»

پال رابرتس در همان مصاحبه‌اش با مجله فارین پالیسی ادامه داد:«... به عبارت دیگر قبل از رأی‌گیری چیزی آماده شده بود که باعث می‌شود به خودجوش بودن اعتراضات شک کنیم. چون تیمرمن در ادامه نوشته بود: NED (بنیاد ملی برای دموکراسی وابسته به سازمان سیا) در طول دهه گذشته میلیون‌ها دلار را صرف گسترش انقلاب «رنگی» در کشورهایی همچون اوکراین و صربستان کرده و تکنیک‌های ارتباطی و سازمانی مدرن را به کارگران آموزش داده است. بخشی از این پول به دست حامیان موسوی، رسیده است‌، البته از طریق ارتباط با سازمان‌های غیردولتی در خارج از ایران که NED بودجه آنها را تامین می‌کند...»

این ادعا را سخنان «لرد بالتیمور» تحلیل‌گر ارشد غربی در پایگاه خبری «خانه شفاف‌سازی اطلاعات» درباره نحوه تامین مالی ایجاد اغتشاش و انقلاب رنگی در ایران نیز تایید کرد.

مارتین ایندیک، عضو ارشد ‌اندیشکده آمریکن اینترپرایز در اوج جریانات فتنه و در مصاحبه‌ای گفت:«... حوادث ایران را می‌توان پایانی بر آغاز و آغازی بر یک پایان دانست. اپوزیسیون داخلی ایران با ادعای تقلب در انتخابات، بسیار به‌موقع شکل گرفته است و ما باید در شکل‌گیری اپوزیسیون داخلی، شریک شویم. بسیار پرامید و مغرورانه امیدوارم که در این ‌شانس سهیم باشیم. من در برخورد با مسئله صدام در اواخر سال ۱۹۹۰ به عنوان رئیس‌گروه با همکاری آقای بروس ریدل، تجربه خوبی دارم که در مورد مدیریت اتفاقات و حوادث ایران مفید است...»

حضور گروهک تروریستی منافقین در فتنه ۸۸

راهپیمایی روز ۲۵ خرداد اصلی‌ترین نقطه ادعاهای فتنه‌گران بود که برخلاف همه ادعاهای ریز و درشت مبنی بر مسالمت‌آمیز بودن آن، در کمال تاسف، بهانه حمله مسلحانه به پایگاه بسیج قرار گرفت. هجوم مسلحانه از پیش طراحی شده با بمب و نارنجک و مسلسل که تا مدت‌ها انکار می‌شد. چراکه در صورت اثبات چنین موضوعی، همه تبلیغات گسترده، مبنی بر غیرخشونت‌آمیز بودن اعتراضات بر باد می‌رفت.

اما چند سال بعد در خاطرات یکی از محکومین خارجی فتنه به نام «مازیار بهاری» (خبرنگار نشریه نیوزویک) که مدتی هم بازداشت بود، به طور علنی منتشر شد که دسته‌های تروریستی گروهک مجاهدین خلق در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ و از میان جمعیت، با سلاح‌های مختلف به پایگاه بسیج حمله برده و موجب کشته و زخمی شدن عده‌ای شدند. این خاطرات یا بهتر بگوییم اعترافات، چندی بعد در قالب یک فیلم ضدایرانی به نام «گلاب» بر پرده سینماهای جهان رفت و آن بخش از خاطرات مازیار بهاری یعنی حمله تروریستی منافقین به پایگاه بسیج در راهپیمایی به اصطلاح سکوت نیز بازسازی شد و در معرض دید همگان قرار گرفته است.

اگرچه در همان زمان گروهک تروریستی مجاهدین خلق به طور علنی اعلام کرده بود، در تظاهرات معترضین به نتیجه انتخابات و اغتشاشات بعدی حضور داشته و دارد و حتی خود سرکرده‌های این گروهک تروریستی بارها این موضوع را به طور رسمی اذعان نمود ولی همچنان خیلی‌ها آن را انکار می‌کردند!

اما با وجود این واقعیات، اعتراضات یا در واقع اغتشاشات ادامه پیدا کرد و فتنه‌گران نیز علی‌رغم همه صبر و تحمل و مدارای نظام و شخص رهبر معظم انقلاب‌، همچنان بر طبل فتنه می‌کوبیدند و نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند و یا قرار نبود در آن فضای غبارآلود به پشت سر و پیرامون خود نگاه کنند و جبهه ضدانقلابی که دور و برشان را فراگرفته، نظاره کنند.

امروز با نگاهی از فراز آن میدان غبارآلود به خوبی می‌توان آن جبهه گسترده ضدانقلاب را دید. جبهه‌ای که در همان روزها مقام معظم رهبری مشاهده کرده و شاکله‌اش را برای مردم توضیح داده و تبیین می‌نمودند. چنان‌که حتی بهائی‌ها هم که با وجود همه فتنه‌گری‌هایشان همیشه مدعی بوده‌اند با سیاست و مسائل سیاسی‌کاری ندارند، رسما به اغتشاش ملحق شدند، به گونه‌ای که خودشان نیز به آن اعتراف کردند. آنچنان که علاوه‌بر بازداشت ده‌ها نفر از آنها طی اغتشاشات‌، بخشی از نریشن فیلم مستند «شمعی را روشن کن» که به سفارش مرکز فرقه ضاله بهائیت در حیفای اسرائیل ساخته شد نیز براین واقعیت صحه گذارد.

پدر خوانده کودتاهای مخملی هم به میدان آمد

اما در اوج اغتشاشات فتنه پس از انتخابات ۱۳۸۸، «جین شارپ» پدرخوانده روشنفکران مخملی در یک گفت‌وگوی تلفنی با آسوشیتدپرس اعلام کرد که مقالات وی به زبان فارسی در روی اینترنت برای استفاده معترضان وجود دارد. دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های جین‌شارپ دقیقا مانند دفترچه راهنمایی بود که در صربستان برای سرنگون کردن دولت میلوسوویچ در سال ۲۰۰۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت. سرکردگی آن مبارزات را یکی از شاگردان جین شارپ به نام سرژ پاپوویک برعهده داشت که جنبشی تحت عنوان جنبش «اتپور» به وجود آورده بود.

جین شارپ که بیش از ۳۰ سال در دانشگاه ‌هاروارد تحقیقات انجام داد، به فعالان جنگ‌های روانی و انقلاب‌های مخملی در شرق اروپا کمک بسیاری کرد که از آن‌جمله می‌توان به انقلاب‌های مخملی «گل رز» در گرجستان و انقلاب نارنجی در اوکراین ‌اشاره کرد.

اما هدایت اغتشاشگران فتنه ۸۸ از سوی منابع خارجی به حدی واضح و آشکار بود که «پاپوویک»، سرکرده انقلاب مخملی صربستان و از همکاران جین شارپ و رابرت‌هالوی در انستیتو آلبرت اینشتین (که هدایت برخی کودتاهای مخملی را برعهده داشت) با راهنمایی گروه‌های معترض در سایت توییتر، از آنها می‌خواست تا چراغ‌های اتومبیل‌های خود را روشن کرده و در حالی که قرآن به دست دارند در برابر نیروهای امنیتی بایستند. وی همچنین از برخی روش‌های دیگر این معترضان نیز تمجید کرد و تاکید نمود که استفاده از پوشش سبز به عنوان رنگ نمادین اسلام و فریاد زدن شعارهای انقلاب سال ۷۹ ایران، روش‌های مناسبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 0
    اصلاح طلبان چشم اسفندیار نظام جمهوری اسلامی و سرمایه امید بخش برای صهیونی ها !!!!!!!!!!!
  • حسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    احمدی نژاد کشور رو نابود کرد ،در عجبم شما ها هنوز برایش ماله کشی میکنید .
    • سید IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 0
      شنیدی چلوصافی به آفتابه می گوید سوراخ داری؟! حکایت طعنه زدن طرفداران حسنک وزیر به رأی دهندگان به احمدی نژاد شده است!!!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    یادمان نرفته که ۶ ساعت قبل پایان رای گیری روزنامه فارس نتایج دقیق و برنده انتخابات را اعلام کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس