کد خبر 1498322
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
گواردیولا: فتح لیگ قهرمانان در طالع سیتی بود/ مربی هر تیم دیگری بودم اخراج می‌شدم

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی گفت که نخستین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا «در طالع آنها نوشته شده بود.»

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا به همراه منچسترسیتی، از مقامات این باشگاه تمجید کرد و گفت که اگر روی نیمکت تیم دیگری می‌بود، به این دلیل که رسیدن به این جام معتبر، این قدر طول کشیده، مدت‌ها پیش او را اخراج می‌کردند.

گواردیولا شنبه‌شب در ورزشگاه آتاتورک استانبول، جام قهرمانی که با تک‌گل روردری در دقیقه ۶۸ مقابل اینتر به دست آمد را بالای سر برد.

مرد کاتالونیایی گفت: اینتر واقعا تیم خوبی است اما در استراحت بین دو نیمه گفتم صبور باشید. باید خوش‌شانس باشید. این مسابقات درست مثل تاس انداختن است. این قهرمانی در طالع ما نوشته شده بود و به ما تعلق داشت.

این فصل، هفتمین تلاش گواردیولا روی نیمکت سیتی برای فتح لیگ قهرمانان بود و او بر این باور است که اگر در باشگاهی دیگر بود، ناکامی‌های قبلی‌اش، قطعا به اخراجش منجر می‌شد.

وی افزود: اول از هر چیز، باید به اینتر بابت عملکردش تبریک بگویم. دوم اینکه از مدیر ورزشی، مدیرعامل و ریاست باشگاه سپاسگزارم. در حالت عادی وقتی بعد از این همه سال لیگ قهرمانان را تصاحب نکنید، شما را اخراج می‌کنند.

سرمربی پیشین بارسا ادامه داد: یکی از دلایلی که این باشگاه الان در این جایگاه ایستاده، مردم ابوظبی است. شیخ منصور بین زاید آل‌نهیان، مالکیت باشگاه را به‌دست گرفت و بدون او ما اینجا نبودیم. آنها مهم‌ترین افراد در این قهرمانی هستند. آنها بی‌قیدوشرط از من حمایت کردند. در بسیاری از باشگاه وقتی این اتفاق می‌افتد، سرمربی اخراج می‌شود و بنابراین له مدیریت باشگاهم بی‌نهایت افتخار می‌کنم.

قهرمانی در لیگ قهرمانان، سه‌گانه سیتی را تکمیل کرد. آنها پیش‌تر لیگ برتر و جام حذفی انگلیس را تصاحب کرده بودند.

گواردیولا همچنین گفت که صبح روز شنبه پیامی از طرف سر الکس فرگوسن دریافت کرده است. وی دراین‌باره گفت: برایم افتخار است که کنار الکس فرگوسن قرار بگیرم. پیامی که از او گرفتم، واقعا من را تحت تاثیر قرار داد. نمی‌خواهم بعد از فتح یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، ناپدید شوم. باید فصل بعد هم سخت کار کنیم و اینجا باشیم. تیم‌های بودند که لیگ قهرمانان را بردند و سپس ناپدید شدند. ما نباید اینطور باشیم. با این حال، پس از فتح این جام، خیالم خیلی راحت شد و حالا دیگر کسی ما را بابت نبردن این جام زیر سوال نمی‌برد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس