کد خبر 1498311
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عرب زبان

رسانه های عرب‌زبان با انتشار بیانات امروز مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارشناسان هسته‌ای گزارش دادند که آیت‌الله خامنه‌ای مذاکرات با غرب در موضوع هسته‌ای را بلامانع اما مشروط دانستند.

به گزارش مشرق، «دشمنان به خوبی می‌دانند که قصد ساخت سلاح هسته‌ای نداریم»، «اگر می‌خواستیم سلاح هسته‌ای بسازیم، دشمنان نمی‌توانستند جلوی آن را بگیرند»، «با امضای توافق هسته‌ای با غرب و آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ مشکلی نداریم اما در توافق زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای ایران نباید آسیب ببیند». این بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی منطقه و جهان داشته است.

در همین راستا، شبکه الجزیره قطر نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در جمع مدیران و کارشناسان هسته‌ای ایران گفت که برخی از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از وعده‌های خود در قبال ایران تخطی کرده‌اند.

الجزیره به نقل از مقام معظم رهبری، طرف مقابل را غیرقابل اعتماد دانست و افزود: آیت الله خامنه‌ای در این دیدار گفت که نمی‌توانیم به طرف مقابل اعتماد کنیم و به دلیل اعتماد به وعده‌های سخیف آن‌ها ضربه‌های زیادی خورده‌ایم.

این شبکه قطری اضافه کرد: رهبر ایران گفت که به شرط حفظ زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای، مخالف انعقاد توافق‌نامه در پرونده هسته‌ای نیستیم.

شبکه المیادین به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: اگر می‌خواستیم سلاح هسته‌ای بسازیم، دشمنان نمی‌توانستند جلوی آن را بگیرند.

این شبکه لبنانی افزود: آیت الله سید علی خامنه‌ای در جمع مدیران و کارشناسان صنعت هسته‌ای ایران گفت اینکه ما به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نمی‌رویم به خاطر ترس ما از دشمنان نیست بلکه به خاطر ایمان و دین ماست.

المیادین اضافه کرد: آیت الله خامنه‌ای مذاکره با طرف‌ها در پرونده هسته‌ای ایران را بلامانع دانست و تصریح کرد که امضای توافق با آژانس بین المللی هسته‌ای هیچ مشکلی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای ایران نباید آسیب ببیند.

شبکه تلویزیونی«آی۲۴» رژیم صهیونیستی نیز بیانات امروز رهبر معظم انقلاب را بصورت تقطیع شده و هدفمند بازتاب داد و این گفته معظم له که «اگر مبنای اسلامی نبود، ما اراده تولید سلاح هسته‌ای داشتیم، این‌کار را انجام داده بودیم و دشمنان هم می‌دانند که نمی‌توانستند جلوی ما را بگیرند» اینگونه منتشر کرد که «غرب نمی‌تواند مانع از ساخت سلاح هسته‌ای ایران شود» و ادامه داد: [ رژیم ] اسرائیل بارها به متحدان غربی خود نسبت به این موضوع هشدار داده است.

همچنین پایگاه خبری میدل ایست نیوز در صفحه عربی خود نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز اعلام کرد که امضای توافق نامه بدون آسیب رساندن به زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای اشکالی ندارد.

این پایگاه خبری افزود: آیت الله خامنه‌ای امروز یکشنبه در دیدار دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران تأکید کرد که دشمنان از ۲۰ سال پیش برای ما مشکل هسته‌ای ایجاد کردند زیرا می‌دانند که حرکت در صنایع هسته‌ای رمز پیشرفت کشور است.

میدل ایست نیوز به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: برخی از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از وعده‌های خود با ایران سرپیچی کرده‌اند و به دلیل اعتماد به وعده‌های پوچ آن‌ها ضربات زیادی خورده‌ایم و به همین دلیل نمی‌توانیم به طرف‌های مقابل اعتماد کنیم.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای توافق وجود ندارد تاکید کرد که در توافق زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای ایران نباید خدشه دار شود و بر لزوم حفظ همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب معاهده پادمان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز در ادامه گزارش داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد که قانون لغو تحریم‌های راهبردی مصوب مجلس ایران نباید نقض شود.

سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشمندان هسته‌ای کشور همچنین در صدر اخبار پایگاه خبری ارم نیوز امارات قرار گرفت. این پایگاه خبری نوشت: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر [ انقلاب اسلامی ] ایران امروز یکشنبه گفت که اگر ایران اراده کند غرب نمی‌تواند مانع از تولید سلاح هسته‌ای ایران شود.

ارم نیوز اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلام ایران از دولتمردان این کشور خواست که در چارچوب تعهدات به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهند.

این رسانه اماراتی در ادامه نوشت: آیت الله خامنه‌ای در دیدار با کارشناسان هسته‌ای ایران گفت که توافق با غرب خوب است اما [ غرب ] باید به بخش هسته‌ای ایران احترام بگذارد.

شبکه تلویزیونی العین امارات هم گزارش داد در حالی که گفت و گوها بین واشنگتن و ایران درباره پرونده هسته‌ای تهران جریان دارد، رهبر انقلاب اسلامی ایران غرب را به چالش کشید و گفت که صحبت در مورد تولید سلاح هسته‌ای از سوی تهران دروغ است و آن‌ها (غربی ها) این را می‌دانند.

این شبکه اماراتی ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای در این دیدار تاکید کرد که اگر ایران اراده کند، غرب نمی‌تواند مانع از تولید سلاح هسته‌ای ایران شود اما ما به دلیل اعتقاد دینی خود نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم وگرنه آن‌ها نمی‌توانستند مانع آن شوند.

العین امارات به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد که در صورت دست نخورده ماندن زیرساخت‌های هسته‌ای کشور، امکان توافق با غرب بر سر فعالیت‌های هسته‌ای تهران وجود دارد.

این شبکه خبری ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه توافق (با غرب) ضرری ندارد تاکید کرد که اما زیرساخت فعالیت‌های هسته‌ای ما نباید تحت تاثیر قرار گیرد.

سایر رسانه‌های کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، سوریه، کویت، اردن، یمن در اخبار مشابهی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جمع مدیران و دانشمندان هسته‌ای کشور را به صورت ویژه بازتاب دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    بیشتر از همه رسانه ها بی بی سی و رسانه های مرتبط با رژیم نجس و شیطانی یهود سخنان رهبر انقلاب را تحریف کردند . ولی رژیم نجس یهود بداند که با برجام و یا بدون برجام این رژیم نجس رفتنی است .
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    12 9
    صنعت هسته ای ما که کلا مسخره بازیه! شما یه خورده زرنگ باشی هر ده سال یبار میتونی کل صنعت هسته ای ما رو بفرستی به اولش، همنطور که جناب روحانی و ظریف اینکارو کردن
    • حسین IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      ظاهرا شما مثل غربی‌ها که اول میگفتن صنعت هسته ای وموشک وگهباد ایران فتوشاپه ولی الان التماس به مذاکره برای هسته ای ونفروختن پهیاد می‌کنند هستی وزیادی غربگدا هستید وقدرت فرزندان ایران رانمیبیتی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      خدا نجات بده از شر روحانی و ظریف و تیم مثل خودشون یکی جاسوستر از دیگری.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    چرا رهبری بر خلاف چیزی که همیشه میگه اجازه مذاکره و بر باد رفتن صنعت هسته ای رو میده ؟ تقریبا اجازه همه چیز رو میده الا بمب! زیباست واقعا
  • حاجی۱ IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    ادامه و حفظ دستاوردها وپیشرفت های صلح آمیز هسته ای، با حفظ عزت و مصلحت کشوروقانون مجلس و تعامل مثبت، به نفع آینده کشور است.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    9 8
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 4
      آقا فرمودند : نباید از آزانس هسته ای خارج شویم.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 3
    باور کنید بزرگترین ضربه به اسرائیل توافق است
    • US ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 0
      اینو به حسین بازجو بگو
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      خیر
  • DE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    عقل سلیم حکم میکنه در مقابل کشورهایی که سلاح هسته ای دارند، ما هم مجهز به آن بشیم. ۱۰۰۰ هایپرسونیک، اندازه ی یدونه سلاح اتمی کارایی نداره
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    با این که عاشق آقا و کشورمم ولی هسته ای را خسارت برا کشور میدونم حداقل تواین سال ها جز این نبوده
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    7 4
    توافق هسته ای بزرگترین ضربه به پیکر اسرائیل باور کنید
  • فرشاد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    28 8
    درود بر شما. رهبر بزرگ و اصیل
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    واقعا چه خبر اگه قراره باهاشون کنار بیاییم چرا انقدر ملت اذیت شد حالا که فهمیدیم تحریم پدر ملت رو در میاره کنار بیاییم چرا اول کنار نیومدیم حالا میشه نرمش قهرمانانه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    پس بلاخره آقا اجازه دادن
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    16 6
    ما همه سرباز توییم گوش به فرمان توییم لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      گوش به فرمانی ؟؟ پس بسم اللّٰه ، جهاد تبیین ، امید آفرینی و ...
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    تاکیدات مکرر رهبری برای افزایش دقت نقطه زنی موشکها به دلیل حفظ جان غیرنظامیان وبی گناهان است،سلاح هسته ای نظامی وغیرنظامی وگناهکاروبیگناه نمیشناسد! ولذا با دین وایمان ومنطق ما جور نیست !
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    شهیدان دانشمند صنعت هسته‌ای زحمات زیادی را در این زمینه برای رشد و پیشرفت مان کشیدند ، راهشان مثمر ثمر و قاتلان شان موساد خبیث هم نابود شوند
  • شاهین IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    اصلا هر چی آقا جان بفرمایند ، البته اگه مسئولین گوش بدن😔😔😔
  • س ح IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    رهبر ما بیدار ودانا است خدا راشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس