عراق

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که گفت‌وگوی اخیر وزیر امور خارجه این کشور با همتای آمریکایی درباره بدهی‌های بغداد به ایران، نتایجی به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، بعدازظهر امروز (شنبه) تایید کرد که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در خصوص بدهی‌های بغداد به تهران به نتایجی دست پیدا کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار داشت: «وزیر خارجه، گفت‌وگوی هدفمندی را با همتای آمریکایی خود طی کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در ریاض پیش برد که منجر به مقدمه‌چینی بنیادین برای [پرداخت] بدهی‌های عراق به ایران شد.»

احمد الصحاف اضافه کرد: «وزیر امور خارجه به همین منظور با همتای عمانی خود هماهنگی و گفت‌وگوهای پیوسته‌ای در سطوح عالی انجام داده است.»

وزارت امور خارجه عراق، روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که فؤاد حسین با همتای آمریکایی خود درباره بدهی‌های بغداد به دولت ایران و لزوم حل این مشکل گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده بود که در حاشیه نشست وزیران ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در ریاض، وزرای خارجه عراق و آمریکا در گفت‌وگویی دوجانبه به بدهی‌های گازی و برقی بغداد به دولت ایران و چگونگی تعامل با تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های جهانی و بانک‌های عراقی پرداخته‌اند.

فؤاد حسین در این دیدار «بر لزوم حل این مشکل به علت تاثیر مستقیم آن بر فرایند برق‌رسانی در عراق» تاکید کرد و در عین حال از آمریکا بابت اجازه برای حل مسئله تأمین هزینه‌های حجاج ایرانی از پول‌های تهران در بانک‌های عراق تشکر نمود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس