کد خبر 1497829
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بایدن

واشنگتن تایمز در گزارشی فاش کرد رئیس جمهور آمریکا در زمان دولت اوباما از یک شرکت اوکراینی ۵ میلیون دلار رشوه گرفته است.

به گزارش مشرق، جمهوری خواهان کنگره که پرونده اطلاعاتی اف بی آی مرتبط به اتهام جو بایدن در نقش داشتن در یک طرح رشوه ۵ میلیون دلاری را مطالعه کردند، گفتند: شرکت اوکراینی "بوریسما" در زمان معاونت رئیس جمهوری بایدن در دولت باراک اوباما به بایدن رشوه داده است.

به گزارش واشنگتن تایمز، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این گزارش با تمسخر پاسخ داد: "پول کجاست؟ "

مایکولا زلوچفسکی، مالک شرکت انرژی "بوریسما"، ظاهراً به یک منبع اف‌بی‌آی گفته است که به طور جداگانه ۵ میلیون دلار به هانتر بایدن و معاون رئیس‌جمهور وقت یعنی جو بایدن در تلاش برای خلاصی از تحقیقات فساد مالی پرداخت کرده است.

در ادامه گزارش این روزنامه راستگرا آمده که جزئیات اتهام‌های جدید مخبر اف بی آی پس از دسترسی اخیر اعضای کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس به گزارش‌های این سازمان فاش شد. منابع آگاه گفتند که در واکنش به این اتهامات، هیئت تحت هدایت جمهوری خواهان در روزهای آتی احضاریه‌هایی را صادر خواهد کرد تا اسناد مالی جدیدی را از نزدیکان خانواده بایدن دریافت کند.

سوابق بانکی در اختیار بازرسان کنگره نشان می‌دهد که اعضای خانواده بایدن و همکاران تجاری آن‌ها میلیون‌ها دلار از کشورهای دیگری مانند چین و رومانی نیز دریافت کرده اند.

در همین حال نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به دستمزد ۲۰۰ هزار دلاری مخبر اف بی آی، گفت که این موضوع نشان می‌دهد که اطلاعات وی نزد این سازمان بسیار معتبر بوده و مجلس تحت کنترل جمهوری خواهان باید اسناد فساد بایدن را منتشر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس