کد خبر 1497012
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
بورس نمایه

معاون بازار سازمان بورس گفت: در بازار آتی تلاش کردیم تا قرار داد آتی تک سهم رونمایی شود.

به گزارش مشرق، زمانی سبزی معاون بازار سازمان بورس گفت: بازار اختیار معامله از ابتدای سال شاهد رشد بوده این یعنی زمین بازی فعالان بازار تغییر کرده است شاهد توسعه بازار اختیار معامله هستیم در بازار آتی تلاش کردیم تا قرار داد آتی تک سهم رونمایی شود.

او افزود: شستا، گام بانک صادرات، شتران سه نمادی هستند که بر روی آنها قرارداد آتی سهام را داریم.

قرار داد آتی سهامی که آقای عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص آن گفت: یکی دیگر از ابزارهای که برای دو طرفه شدن بازار به آن‌ نیاز بود قرار داد آتی سهام است که با همکاری بخش های مختلف امروز به ثمر نوشت البته تست های آن چند وقتی بود که انجام می شود.

او افزود: این قرار داد یک ابزار های پر ریسک محسوب می شود در کنار ابزارهای کم ریسک نیازمند ابزار پر ریسک هم برای معامله گران حرفه ای بودیم این ابزار قابل استفاده برای عموم سرمایه گذاران نیست این ابزار را افراد عادی با دانش کم نمی توانند استفاده کنند این قرار داد در کنار قرار داد اختیار معامله می تواند استراتژی مناسبی برای معامله گران فراهم کند در کل این قرار داد به ثبات بازار و پیش بینی پذیر شدن بازار کمک کند.

در ادامه آقای گودرزی مدیر عامل بورس تهران گفت: امروز از سایت بورس تهران هم رونمایی می شود تعاملی بودن این سایت از ویژگی های آن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس