کد خبر 1496968
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
باکو: روابطمان با اسرائیل، عمیق و استراتژیک است

«خزر ابراهیم» سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا مدعی است روابط باکو با واشنگتن و تل‌آویو تهدیدی برای هیچ کشور دیگری نیست.

به گزارش مشرق، نماینده باکو در واشنگتن در مصاحبه با رسانه یهودی آمریکایی ادعا کرد که روابط جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی به منظور تهدید هیچ کشوری طراحی و برنامه‌ریزی نشده است.

خزر ابراهیم سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا به «جوئیش نیوز سیندیکیت» گفت که اتحاد و ائتلاف جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی و آمریکا در راستای منافع و دیدگاه ملی آن است و برای تهدید کسی طراحی نشده است.

او در مصاحبه با این رسانه یهودی آمریکایی اعلام کرد، روابط دوجانبه و سه جانبه باکو، واشنگتن و تل‌آویو «عمیق، گسترده و استراتژیک» است و به صورت هفتگی با دیدارهای سطح بالا دنبال می‌شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا اعلام کرد، باکو و تل‌آویو به عنوان شرکای کلیدی در زمینه امنیت سایبری و نفت دیده می‌شوند و باکو اخیرا سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح کرده است.

رسانه یهودی آمریکایی در گزارش خود درباره مصاحبه با سفیر باکو در واشنگتن به تنش‌ها با ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: «ایران که مرز طولانی با (جمهوری) آذربایجان دارد، مدت‌ها به روابط اورشلیم(قدس اشغالی) و باکو با تردید نگاه و ادعا می‌کند که اسرائیل از منطقه مرزی به عنوان نقطه‌ای برای عملیات مخفیانه استفاده می‌کند».

جوئیش نیوز سیندیکیت افزود: «اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهور و الی کوهن وزیر خارجه آمریکا اخیرا از این کشور (جمهوری آذربایجان) دیدن کردند».

سفیر باکو در واشنگتن درباره روابط با تل‌آویو و مواضع تهران در این خصوص مدعی شد: «هر کاری که با شرکای خود انجام می‌دهیم، برای خودمان انجام می‌دهیم. ما این کار را بر اساس منافع ملی خود انجام می‌دهیم. ما این کار را بر اساس ارزش‌ها و چشم انداز مشترک خود انجام می‌دهیم».

وی با اشاره تلویحی به مواضع ایران ادامه داد: «ما این کار (روابط با رژیم صهیونیستی و آمریکا) را علیه هیچ کس دیگری انجام نمی‌دهیم. ما در نظم بین‌الملل مبتنی بر قواعد یکسان هستیم و هر چه نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد در جهان بیشتر باشد، برای منطقه ما و جهان بهتر است».

خزر ابراهیم که سابقه سفارت جمهوری آذربایجان در ترکیه را دارد، درباره میانجیگری باکو در زمینه تقویت روابط آنکارا با تل‌آویو صحبت کرد.

سفیر باکو در واشنگتن به جوئیش نیوز سیندیکیت گفت: «ما نمی‌توانیم از معادله خارج شویم. غیر ممکن است. اجازه دهید روی غیرممکن بودن، تاکید کنم. چرا؟ ما شرکای استراتژیک هستیم و هرگز از کمک به ترکیه و اسرائیل برای نزدیک شدن هرچه بیشتر و همکاری با یکدیگر دوری نخواهیم کرد».

خزر ابراهیم افزود: «(جمهوری) آذربایجان همیشه سعی خواهد کرد در هر زمان که ممکن است اتفاق ناخوشایندی بین دوستان، شرکا و متحدان ما رخ دهد، کمک کند».

اظهارنظر این مقام جمهوری آذربایجان درباره روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نقش خاص باکو خبر داده بودند.

بنا بر گزارش اخیر روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نزدیکی و گرمی روابط بین رژیم صهیونیستی و ترکیه نقش ایفا کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 7
    آیا یک کشور اسلامی باید با کافر حربی رابطه برقرار کند!!!! حاشا به تفکر اسلامیت در حکومت باکو!!!! جواب خون کودکان شهید مظلوم در فلسطین را چگونه میدهید؟!!!!
    • US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      4 4
      اگرمنظورشماازکشوراسلامی جمهوری جعلی باکوهست ،تنهاموردی که شامل حال آنجانمیشوداسلام است.
    • US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      3 2
      اگرمنظورشماازکشوراسلامی جمهوری جعلی باکوهست ،تنهاموردی که شامل حال آنجانمیشوداسلام است.
    • رضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      8 3
      بله... همانطور که ایران با کره شمالی، ارمنستان و چین رابطه دوستانه دارد. ارمنستان مسلمانان خوجالی را قتل عام کرده، چین هم مسلمانان اویغور را! 18
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      7 3
      چطور شما با یک کشور اشغالگر و متجاوز به شیعیان بنام ارمنستان رابطه دارین و حتی کمک هم میکنین و هیچ اهمیتی هم به نگرانی اکثریت جمعیت ایران نمیدین.....
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      6 3
      از خودت در رابطه کشور ام القرای اسلام با ارمنی های نجس و کافر بپرس
    • خان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      7 3
      دقیقا این سوال را در مورد ارمنستان از خودتون پاسخ دهید...باکو به قوانین بین المللی استناد می کند، ادعای اسلامیت ندارد، ولی تهران با این همه ادعا اسلاگرایی به رژیم شیعه کش کمک می کند،جواب مولی علی را چطور خواهید داد؟؟؟؟
  • US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 6
    عاظربایجان جعلی رو چه به کشوربودن.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 2
    مطمئن باشید کسانی که طاغوت رو به عنوان دوست و ولی خویش برمیگزینن از نور به سمت تاریکی و ظلمات خواهند رفت سران باکو هم از این قاعده الهی مستثنی نخواهند بود و وعده خداوند متعال قطعا محقق خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 4
    باکو: روابطمان با اسرائیل، عمیق و استراتژیک است."!.یک ابرقدرت در جهان با روابط عمیق و استراتژیک با اسرائیل در حال رفتن به دره هست!،آنهم آمریکاست!،یادتان نرود که صدام و خیلی های دیگر با این رژیم روابط عمیق داشتند ولی دوام نیاوردند!،کاش کمی تعقل بخرج دهید!.
    • بهزاد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      صدام با اسرائیل رابطه داشت؟!
  • Masood IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    4 2
    آیا یک کشور اسلامی باید با کافر حربی رابطه برقرار کند!!!! حاشا به تفکر اسلامیت در حکومت شما!!!! جواب خون کودکان شهید مظلوم در سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ در قره باغ را چگونه میدهید؟!!!! آیا قتل عام خوی و ارومیه از یاد رفته !!!!! یا هرجا به نفع شما باشد رگ مسلمانی را بزرگتر از حد نشان می دهید!!!!!
  • آذری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    مشخصه که روابط یک شیطان با یک اهریمن باید خم همیق باشه.جنایتکار و قاتلان باید هم روابط عمیقی داسته باشند ولی دولت دیکتاتور باکو باید توجه داشته باشد که این دوستی مشترک با شیطان عاقبت مشترکی،هم باید داشته باشه. نابودی و فلاکت
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کریدور فعلی شمال به جنوب سه شاخه گرگان ترکمنستان، آستارا روسیه و تبریز ایروان دارد. در صورت شکوفایی خط تبریز- ایروان -گرجستان، زنجان و تبریز مستقیما به اروپا وصل می شوند و شکوفا خواهند شد و این را ترکیه نمی خواهد. ترکیه علی رغم تبلیغات اش می خواهد که تبریز، ارومیه و اردبیل برای اتصال اقتصادی به اروپا به آن وابسته باشند. در حقیقت هدف پنهان ترکیه جلوگیری از تبدیل تبریز به یک شاهراه و هاب عظیم بین المللی ریلی است: زیرا تبریز می تواند مرکز تقاطع ریلی ترکمنستان- تبریز، دربند روسیه-بادکوبه- اردبیل-تبریز، گرجستان- ایروان-تبریز- بنادر جنوب، تبریز-نخجوان، تبریز-بازرگان- ترکیه، تبریز-ارومیه- ترکیه، و تبریز-مراغه-عراق-سوریه، باشد. در صورت راه اندازی دالان زنگزور-سیونیک-نخجوان، تبریز، اردبیل و ارومیه از مرکزیت خواهند افتاد و به حاشیه جریان ترانزیت بین الملل می روند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس