کد خبر 1496673
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
گل‌محمدی: استقلال تیم قابل احترامی است/ فقط پیروزی می‌خواهیم

در دو سه هفته اخیر زمزمه‌های زیادی درمورد رفتن یا ماندن یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس مطرح شده است که باعث شده حواشی زیادی در این مورد ایجاد شود.

به گزارش مشرق، فصل فوتبالی با برگزاری فینال جام حذفی به پایان رسید و پرسپولیس توانست با یحیی گل‌محمدی در دو جام قهرمانی را مال خود کند تا به‌نوعی فصل رویایی را پشت‌سر گذاشته باشد. این در شرایطی بود که فصل پیش پرسپولیس با همین سرمربی جامی را به دست نیاورد و کاملا ناکام بود. نکته جالب توجه اینکه سال گذشته و در همین مقطع صحبت در مورد جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس زیاد بود و برخی نیز منتظر استعفای او بعد از ناکامی‌اش بودند. حتی در باشگاه پرسپولیس هم بدشان نمی‌آمد تا مربی دیگری را استخدام کنند. با این حال یحیی نه صحبت از استعفا کرد و نه تمایلی برای جدایی نشان داد بلکه برعکس وقتی متوجه شد برخی در باشگاه پرسپولیس به‌دنبال کنار گذاشتنش هستند پیغام داد که اگر برکنارش کنند خواهان حق و حقوقش خواهد شد. از این جهت که او دو فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت. در هر صورت یحیی در پرسپولیس ماند اما برای ادامه کار تصمیم گرفت کادرش را با تغییراتی مواجه سازد و سه مربی خارجی را به استخدام دربیاورد. مربیانی که در قهرمانی این فصل پرسپولیس در لیگ و حذفی نقش پررنگی را ایفا کردند.

یحیی ناز می‌کند؟

در دو سه هفته اخیر زمزمه‌های زیادی درمورد رفتن یا ماندن یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس مطرح شده است که باعث شده حواشی زیادی در این مورد ایجاد شود. بعد از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی انتظار می‌رفت که یحیی گل‌محمدی پاسخ روشنی به این سوال که آیا در جمع قرمزها خواهد ماند یا نه بدهد که این اتفاق رخ نداد. او فردای فینال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که ممکن است بماند یا اینکه برود. او حتی احتمال داد که یک نیم‌فصل هم استراحت کند، چون چند فصل سخت و پرفشار را در پرسپولیس سپری کرده است. همین اظهارنظر باعث شد که برداشت‌های مختلفی از صحبت‌های سرمربی پرسپولیس شود. در این میان عده‌ای اعتقاد دارند که یحیی دنبال ناز کردن است و شاید انتظار دارد قرارداد مالی‌اش با باشگاه افزایش عددی و زمانی پیدا کند. مشابه این اتفاق بعد از فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم رخ داد و در همان مقطع نیز یحیی با وجود اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت صحبت از رفتن کرد و مسئولان وقت این باشگاه برای اینکه نظرش را تغییر دهند مجبور شدند سه میلیارد به قراردادش اضافه کنند.

بیشتر بخوانید:

داستان من و پرسپولیس به پایان رسید/ از پرسپولیسی‌ها چیزی جز محبت ندیدم

باشگاه به گل‌محمدی بدهکار نیست

مدیریت باشگاه پرسپولیس با توجه به شناختی که از یحیی داشت در فصلی که گذشت در پرداخت‌های مالی به این مربی کاملا طبق قرارداد عمل کرد. قراردادی که در زمان مدیریت مجید صدری در پرسپولیس با یحیی امضا شده بود و برای همه پرداختی‌ها زمان تعیین کرده بودند. در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس تقریبا با یحیی تسویه‌حساب کرده و فقط پاداش‌های این مربی مانده تا به او داده شود. این پاداش‌ها هم مربوط به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی است که مدیریت این باشگاه تا قبل از شروع فصل آینده زمان دارد تا این پرداختی را انجام دهد.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز گل‌گهر

مساله دیگری که یک احتمال را برای جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس درنظر می‌گیرد، موضوع پیشنهاد مالی وسوسه‌انگیز باشگاه گل‌گهر است. باشگاهی که پروژه ۴ ساله‌اش با امیر قلعه‌نویی ناکام ماند و جامی برای این باشگاه نداشت. این درحالی بود که هزینه‌های زیادی هم برای این مربی و تیمش شد. با توجه به همین مساله این بار مدیران باشگاه گل‌گهر می‌خواهند برای تبدیل شدن به یک قطب در فوتبال ایران پروژه جدیدی را با سرمربی پرسپولیس آغاز کنند. یک پروژه سه ساله که پیشنهاد مالی‌اش آنقدر خوب بوده که یحیی را وسوسه کند. از زمان مطرح شدن این پیشنهاد به یحیی نزدیک به یک ماه می‌گذرد و با این حال او هنوز پاسخ نهایی را به این باشگاه نداده است. البته باشگاه سیرجانی همزمان با چند مربی خارجی هم وارد مذاکره شده و درواقع فقط منتظر پاسخ ننشسته است. اینکه حالا باشگاه گل‌گهر تا چه زمانی منتظر جواب نهایی یحیی خواهد ماند هنوز مشخص نیست، اما درصورت منتفی شدن این انتقال آن وقت سرمربی خارجی مدنظرشان را استخدام خواهند کرد. شاید بتوان گفت یحیی به‌نوعی گل‌گهر را در آب‌نمک گذاشته است.

دلخوری یحیی

موضوع مهمی که باعث شده یحیی گل‌محمدی برای ماندن در پرسپولیس دچار تردید شود بحث قوانین جدیدی است که به باشگاه‌ها دیکته شده است. قوانینی که بسیار بعید است چند باشگاه صنعتی لیگ برتری زیر بار آن بروند، اما پرسپولیس به مانند استقلال به‌خاطر اینکه تیم دولتی هستند باید آنها را رعایت کنند. البته کاری به این نداریم که این قوانین ایراد دارد یا نه، بلکه بحث این است که آیا همه باشگاه‌ها آنها را اجرایی خواهند کرد یا نه. مخصوصا تصمیم اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی‌بر اینکه باشگاه‌های لیگ برتری موظف هستند تا با مربیان و بازیکنان خارجی خود قرارداد ریالی امضا کنند. قطعا چنین قوانینی شرایط پرسپولیس را برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا سخت خواهد کرد و همین مساله باعث شده تا یحیی بابت این مسائل گلایه کند. مواردی که شاید یحیی را برای رفتن بیشتر ترغیب کند تا اینکه به کارش ادامه دهد. سرمربی پرسپولیس خوب می‌داند برای فصل آینده توقع از او و تیمش در رقابت‌های داخلی و خارجی زیاد است و به این خاطر از باشگاه پرسپولیس خواسته خیلی بیشتر از فصل پیش در نقل و انتقالات هزینه کند.

آینده نامشخص مدیریت باشگاه

موضوع دیگری که باعث شده یحیی فعلا تصمیمش را برای آینده نگیرد بحث مدیریت باشگاه پرسپولیس است. رابطه یحیی با درویش خوب است اما نه آنقدری که اگر او نباشد، سرمربی پرسپولیس هم رفتنی شود. برای گل‌محمدی مهم این است که شرایط مالی باشگاهش برای فصل آینده بهبود پیدا کند تا بتواند در دو سه پست نفرات خارجی خوبی به تیمش اضافه کرده و اجازه جدایی ستاره‌های تیمش را نیز ندهد. مساله‌ای که قطعا بودجه‌ای به‌مراتب بیشتر از فصل قبل را می‌طلبد. در شرایط فعلی باید منتظر برگزاری هرچه سریع‌تر مجمع باشگاه باشیم تا تکلیف مدیریت این باشگاه مشخص شود. قطعا اگر این مساله زمان‌بر باشد، یحیی زمان را از دست نداده و تصمیم نهایی‌اش را زودتر اتخاذ خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس