کد خبر 1496234
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
طرح جدید تل‌آویو برای اشغال اراضی کرانه باختری

مسئولان رژیم موقت صهیونیستی قصد دارند مساحتهای گسترده‌ای از اراضی استانهای سلفیت و قلقیلیه را اشغال کنند و به احداث مناطق مسکونی، گردشگری و صنعتی اختصاص دهند.

به گزارش مشرق، عبدالله کمیل استاندار «سلفیت» واقع در شمال کرانه باختری خبر داد که مسئولان رژیم موقت صهیونیستی تصمیم دارند مقادیر زیادی از اراضی مردم فلسطین را به اشغال خود درآورند.

پایگاه خبری «سبق-۲۴» به نقل از کمیل گزارش داد، نهاد صهیونیستی موسوم به «شورای عالی برنامه‌ریزی» قصد دارد اراضی مناطق «الزاویة»، «دیر بلوط»، «رافات» و «مسحة» در غرب سلفیت و «سنیریا» در استان قلقیلیة را تصرف کند.

کابینه رژیم موقت صهیونیستی همچنین فروردین ماه گذشته برای احداث بیش از هشت هزار واحدث مسکونی در فلسطین اشغالی دست به کار شده تا بار دیگر خط بطلانی بر ادعاهای این رژیم مبنی بر توقف شهرک‌سازی باشد.

گروه «صلح اکنون» خبر داد که کمیته حاضر در شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی پنجشنبه احداث هفت هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان اسرائیلی را تصویب کرد.به گفته این نهاد چپگرای اسرائیلی، کمیته مذکور همچنان تصویب کرده که پنج شهرک دیگر هم احداث شود، ولی محل دقیق احداث این شهرک‌ها را اعلام نکرده است.

کمیل در ادامه گفت: صهیونیستها قصد دارند پس از تصرف این اراضی، آن را با تغییر کاربری، به مناطق صنعتی و گردشگری تبدیل کنند و بخشی از آن را نیز به احداث شهرکهای مسکونی برای اسرائیلها اختصاص دهند.

به گفته وی، قرار است مناطق صنعتی جدید به نامهای «شعار هشومارون» و «ناحال رباح» در چهار هزار دونوم (هر دونوم معادل هزار متر مربع) از اراضی کشاوری الزاویه احداث شود، شهرک صهیونیستی «القنا» گسترش یابد و به شهرک «اورانیت» وصل شود. کما اینکه شهرکهای اسرائیلی جدیدی هم در اراضی رافات، مسحه و سنیریا احداث خواهد شد.

کمیل از ساکنین این مناطق خواست که از اجرای این طرحهای صهیونیستی جلوگیری کنند. وی همچنین تأکید کرد که جامعه بین‌الملل هم باید، به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا دست از این اقدامات اشغالگرانه بردارد.

این شهرکسازیها در حالی ادامه دارد که صهیونیستها در نشستهای اردن و مصر که با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کردند، متعهد شده بودند روند شهرکسازی رو متوقف کنند.

در نشست مذکور، طرفین توافق کردند که به هماهنگی امنیتی و سایر توافقات قبلی خود پایبند باشند. ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین اما حضور رام الله در این نشست را صرفا برای نابودی مقاومت و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها عنوان کردند.

در پایان نشست شرم الشیخ که آمریکا نیز در آن حضور داشت، رژیم صهیونیستی مدعی شد به مدت چهار ماه، هر گونه شهرکسازی جدید را متوقف خواهد کرد. البته در نشست العقبه هم که چندی پیش در اردن برگزار شد، صهیونیست‌ها چنین ادعاهایی را مطرح کردند، ولی بلافاصله احداث شهرک‌های جدید را کلید زدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس