نگرانی آمریکا درباره ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه

یک مقام ارشد نظامی آمریکا به سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال تشکیل ائتلاف با کشورهای منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، نگرانی واشنگتن از احتمال تشکیل ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه غرب آسیا، خودش را در واکنش توأم با اتهام‌زنی سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا بروز داد.

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در مصاحبه با وبگاه آمریکایی «بریکینگ دیفنس» با تکرار ادعاهای بی اساس درباره حضور منطقه‌ای ایران به اظهارات فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

«تیم هاوکینس» سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا با ادبیاتی ضد ایرانی اعلام کرد که ادعای ایران مبنی بر اینکه به زودی با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس ائتلاف دریایی ایجاد خواهد کرد، «عقل» را به چالش می‌کشد.

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت: «اینکه ایران، عامل شماره یک بی‌ثباتی منطقه‌ای مدعی است که می‌خواهد برای حفاظت از آب‌هایی که خودش تهدید می‌کند، یک ائتلاف امنیتی دریایی تشکیل دهد، با عقل جور در نمی‌آید».

این مقام نظامی آمریکایی با این ادعا که ایران تنها در دو سال گذشته به ۱۵ کشتی تجاری با پرچم بین‌المللی حمله یا آن را توقیف کرده است، افزود: «اقدامات و عمل کردن مهم هستند و به همین دلیل است که ما با شرکای خود در حال تقویت دفاع از اطراف تنگه هرمز هستیم».

نگرانی آمریکا درباره ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه
«تیم هاوکینس» سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه‌ خبرداد و گفت: امروز کشورهای منطقه به این نقطه رسیده‌اند که اگر قرار است امنیتی در منطقه برقرار باشد حتماً با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر قابل انجام و برقراری است. در این راستا، ائتلاف‌های جدیدی در حال شکل گیری در منطقه و فرامنطقه است.

وی با اشاره به ائتلاف دریایی ایران، روسیه و چین بیان کرد: این ائتلاف سه جانبه به همراه روسیه و چین که سالیانه رزمایش‌هایی را هم در قالب آن برگزار می‌کنیم در حال توسعه است. علاوه بر این، ائتلاف‌های منطقه‌ای در حال شکل‌گیری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه ما از هر نیروی غیر موجه عاری شده و مردم منطقه با استفاده از سربازهای خود در حوزه امنیتی خود مسلط باشند.

دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشورها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است. امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند جزو این کشورها هستند.

مقام‌های آمریکا در حالی به ایران درباره حضور در آب‌های منطقه‌ای خود در خلیج فارس و دریای عمان اتهام می‌زنند که تهران ضمن رد این اتهامات خطاب به واشنگتن اعلام کرده که به حضور و دخالت در امور این منطقه که نتیجه‌ای جز افزایش ناامنی نداشته است، پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    این مردک عقرب زده اشاره ای به راه زنی های دریایی یانکی های هوچی و زبان نفهم نمیکند ؟
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    بنده خداچون بزودی دکانش تعطیل میشه وازاینکه دیگرفرصت مفت خوری همراه باپرخوری رزسفره ملت مسلمان نخواهدداشت،حیوونکی ناراحت شد.
  • سید مرتضی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    یکم درس جغرافی بخون خوبه برات بدونی کشورت کجان و تو الآن چقدر از کشورت فاصله داری
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    2 0
    آمریکا فقط زبان زور میفهمد!،باید با پس گردنی از منطقه اخراج شود!.
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 0
    خنده دار تراین هست آمریکا چرا فکر میکند از چند ده هزار کبلیومتر آن طرف تر حافظ منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است!!! ما قرن ها اینجا بوده ایم و خواهیم بود باید این را از کشوری که در زمین گمشده بود پرسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس