تایوان

رزمناوهای آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از تنگه تایوان عبور کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه تنش‌های کشئرهای غربی با چین، رزمناوهای آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از «تنگه تایوان» عبور کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» نیروی دریایی آمریکا و کانادا اعلام کردند که کشتی‌های جنگی این دو کشور روز شنبه در یک ماموریت مشترک از آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می‌کند، عبور کردند. «شاندونگ»، ناو هواپیمابر چینی روزهای گذشته تمریناتی را در تنگه تایوان انجام داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

ناوگان هفتم ایالات متحده روز شنبه مدعی شد که ناوشکن این کشور و ناو کانادا در حال تردد معمولی از تنگه تایوان مطابق با قوانین بین‌المللی هستند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این ماموریت نشان دهنده تعهد ایالات متحده به متحدان و شرکای منطقه‌ای است.

به تازگی کارشناسان امور نظامی چین گفته‌اند که موشک‌های هایپرسونیک این کشور می‌توانند جدیدترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا را نابود کند.

شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای توسط یک تیم تحقیقاتی چین نشان داد که نیروهای چین ناو «یواس‌اس جرالد فورد» بزرگترین ناو هواپیمابر جهان را با شلیک ۲۴ موشک ضد کشتی هایپرسونیک غرق کردند. این سناریو مبتنی بر حمله به کشتی‌های آمریکایی بود که به سمت جزیره‌ای در دریای جنوبی چین جنوبی حرکت می‌کرد.

چین در کنار افزایش توانایی‌های دریایی خود، همچنین زرادخانه موشکی خود را با سرعتی سریع توسعه داده است.بر اساس گزارش فوق محرمانه اداره اطلاعات ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه فوریه، ارتش چین یک موشک بالستیک میان‌برد هاپرسونیک جدید به نام «دانگ‌فنگ-۲۷» را با موفقیت آزمایش کرده است

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    چین کمونیست خوشبین به شبیه سازی ست، چینی ها دهه هاست در هیچ جنگی شرکت نکرده اند اون وقت می خوان با ناوهای هواپیمابر بجنگند، زهی خیال باطل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس