کد خبر 1491374
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
رئیس تایوان: جنگ گزینه ما نیست اما مقابل فشار تسلیم نخواهیم شد

رئیس جزیره تایوان مدعی شد که این جزیره نسبت به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان متعهد بوده و جنگ «گزینه آنها نیست.»

به گزارش مشرق، تسای اینگ‌ون، رئیس جزیره خودمختار تایوان با اشاره به تعهد این جزیره به حفظ صلح و ثبات در این جزیره پرتنش، مدعی شد که جنگ با چین، گزینه روی میز این جزیره نیست.

تسای که همواره تایوان را بخشی منفک از چین می‌داند، گفت که در دوران ریاست وی بر این جزیره، ساکنان و شهروندان تایوان «اراده این جزیره برای دفاع از خود را به نمایش گذاشتند.»

وی در آخرین روز از ریاست هفت ساله‌اش بر جزیره تایوان، مدعی شد: در بحبوحه حملات مدنی و تهدیدهای چین، مردم تایوان آرام و منطقی بوده‌اند نه پرخاشگر و تحریک‌کننده.

وی افزود: جنگ گزینه ما نیست و هیچ‌کدام از طرفین نمی‌توانند به طور یک‌جانبه شرایط فعلی را با رفتار غیرصلح‌آمیز تغییر دهند. ما دست به تحریک و اقدامات خصمانه نمی‌زنیم اما قطعا مقابل فشار هم تسلیم نخواهیم شد.

سخنرانی تسای اینگ‌ون در حالی ایراد شده که تایوان خود را برای انتخابات بعدی در ژانویه ۲۰۲۴ مهیا می‌کند. این انتخابات به‌زعم بسیاری همه‌پرسی بر سر نحوه مدیریت تسای در حوزه روابط تایوان با چین خواهد بود. پکن همواره از ملاقات با تسای خودداری کرده و او را جدایی‌طلب خوانده است. تسای ۶۶ ساله به دلیل محدودیت قانونی دوران تصدی، دیگر نمی‌تواند در انتخابات این جزیره نامزد شود.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اقداماتی همچون فروش و انتقال اسلحه از آمریکا به این جزیره را تحریک‌آمیز و نقض اصل «چین واحد» توصیف کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس