‌

معاون هماهنگ کننده ارتش: به دنیا ثابت کردیم در ساخت شناورهای دریایی، ماندن در دریا، پایش دریا و حضور در دریاهای دور دست نیاز به خرید ناوشکن نداریم.

به گزارش مشرق، امیردریادار جبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ظهر امروز در نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی با بیان اینکه هوشمندسازی تجهیزات برای آینده بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی به شناورها و دیگر تجهیزات مورد نیاز با مهمات بسیار پیشرفته‌تر از نوع قدیمی دسترسی پیدا کرده است.

دسترسی به دانش تولید ناوشکن‌ها توسط نیروی دریایی ارتش

وی با بیان اینکه در قرارگاه جهاد علمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه فجر که موضوعات فناوری‌های پیشرفته را دنبال می‌کند تصمیم گرفته شد این موضوعات در دانشگاه‌های ارتش شکل و دانشجویان وارد کار شوند، گفت: در تمام دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران این حرکت توسط اساتید و دانشجویان شروع شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در حال حاضر چندین نمونه شناور سطحی با تفکر دانشجویی به صورت کاملا هوشمند با سرعت خوب و تشخیص موانع ساخته شده و به مرور زمان به نتیجه‌ای که مدنظر است دسترسی پیدا خواهیم کرد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه در نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریا پیشرفته بسیاری خوبی به دست آمد، گفت: در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) زیردریایی نیز طراحی و پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

دسترسی به دانش تولید ناوشکن‌ها توسط نیروی دریایی ارتش

وی به توجه دانشجویان به نقش فناوری و تاثیرگذاری در آینده نیز اشاره کرد و افزود: عدم توجه به فناوری نوین باعث غافلگیری خواهد شد.

امیردریادار سیاری مهم‌ترین مولفه ناوشکن دنا را ساخت در داخل کشور دانست و گفت: این ناوشکن در دریاهای دوردست با شرایط جوی بسیار متفاوت و اقیانوسی مدتی زیادی در دریا حضور داشته و این ماموریت عظیم را انجام داده است.

وی ضمن بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید علم، دانش، طراحی و ساخت ناوشکن با این ابعاد و توان ماندگاری در دریا در دنیا حرف برای گفتن داریم، تصریح کرد: به دنیا ثابت کردیم در ساخت شناورهای دریایی، ماندن در دریا، پایش دریا و در حضور دریاهای دور دست نیاز به خرید ناوشکن نداریم.

برگزاری مسابقات شناورهای هوشمند در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی

ناخدایکم مکانیک عباس زارع‌نژاد دبیر علمی مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: استارت این کار از آذرماه ۱۴۰۱ با تشکیل کارگروه‌های مختلف به منظور برگزاری اولین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و در سطح نیروی دریایی کشور تشکیل شد.

وی افزود: مسابقات در سطح دانشجویی با حمای‌های سلسله مراتب فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران منجر به تشکیل ۷ تیم دانشجویی در بخش‌های کنترل از راه دور و هوشمند سازی قابل اجرا است.

دبیر علمی مسابقات به تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌های مختلفی با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه شریف و امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این مسابقات در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی برگزار شد.

نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی با حضور هفت تیم در دو بخش سرعت و تست هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس