1

بازی‌های سیاسی، حتی در حد دفاع از تروریست و قاچاقچی مواد مخدر و سرکرده باند فساد زنان چنان برای عبدالحمید اولویت یافته که حتی از دغدغه‌ای که بارها بر آن تأکید کرده بود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز دوشنبه هشتم خردادماه درحالی چاپ و منتشر شدند که واکنش قوه قضائیه به لایحه عفاف و حجاب، راهبرد ایران در برابر طالبانی، سفر سلطان عمان به تهران و برگزاری انتخابات ترکیه در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

«هیثم بن طارق آل سعید» پانزدهمین سلطان عمان از خاندان آل سعید، روز گذشته در صدر هیئتی بلندپایه برای سفری دوروزه و به دعوت رسمی سیدابراهیم رئیسی وارد تهران شد و توسط رئیس‌جمهور در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مورد استقبال قرار گرفت. سفر سلطان به تهران مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه هم‌میهن نوشته است:

سلطان‌نشین عمان تقریباً از یک شرایط پایدار برخوردار بوده و همیشه از یک اصول ثابتی پیروی کرده و تنها کشوری در منطقه است که تقریباً در هیچ‌یک از تنش‌ها وارد نشده است. تفاوتی که عمان با بقیه کشورها دارد این است که همیشه نگاه بلندمدت‌تری در سیاست داشته و آن سیاست همگرایی با کشورهای منطقه و همسایه است که در کمتر کشور عربی این نگاه را شاهد هستیم. عمان از ثبات اقتصادی و اجتماعی خوبی هم برخوردار است و اگرچه توسعه عمرانی عمان تقریباً کُند حرکت می‌کند، ولی هرگز نگذاشته این حرکت متوقف شود یا در یک جایگاه ثابت بماند.

در ادامه این گزارش آمده است:

تجاربی هم که ما با عمان داریم، چه از بعد دوجانبه و چه بین‌المللی، خوشبختانه مبادلات تجاری و بازرگانی خوب بوده و در حفظ جایگاه‌های استراتژیک مانند تنگه هرمز و دریای عمان که با هم شریک هستیم، خارج از سیاست‌های تک‌گرایانه کشورهای دیگر حرکت کرده و نگاه بلندمدت‌تری را مدنظر قرار داده است و با همین نگاه هم موفق بوده که در این مدت با کمک ایران امنیت و ثبات را در این آبراه بسیار مهم بین‌المللی حفظ کند.

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

روزنامه آرمان امروز نیز خبر داده است که سلطان عمان با پیشنهاد مذاکره مستقیم به تهران آمده است! این روزنامه می‌نویسد:

احتمالا سلطان هیثم به دنبال قانع کردن ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا برای شکستن بن بست کنونی باشد؛ همان کاری که سلطان قابوس انجام داد و به برجام منتهی شد. البته قبلا نیز گفته شد، احیای برجام ۲۰۱۵ دیگر از جانب غرب چندان مطرح نیست بلکه رسیدن به توافقی موقت جهت دستیابی به توافقی جامع در آینده مطرح است. حالا باید دید سلطان هیثم چه توفیقی در این پرونده به دست می‌ آورد. ناگفته هم نماند که پرونده مبادله زندانیان ایران و آمریکا نیز با میانجیگری عمان و قطر مطرح است که اختلاف اساسی بر سر چگونگی نقل و انتقال اموال بلوکه شده در کره جنوبی به عنوان بخشی از مفاد این مبادله است. در ماه ‌های گذشته، مذاکراتی مالی در قطر در این باره انجام شده و بعید نیست که این پرونده در آینده نزدیک بسته شود.

از سوی دیگر سفیر ایران در عمان در پاسخ به این پرسش که ایران اعلام کرده از ابتکارات و پیشنهادات عمان در ارتباط با احیای برجام و حل برخی از پرونده‌ها بین ایران و عمان استقبال می‌کند و آیا سلطان عمان در جریان این سفر در ارتباط با موضوع برجام و احیای مذاکرات حامل ابتکار خاصی است؟ تصریح کرد: عمان نقش مهمی در شکل گیری توافق هسته ای داشته و بعد از اینکه دولت ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد برای مقامات عمانی مهم بود که بار دیگر مذاکرات احیای برجام برگزار شود و توافقی در این زمینه بین طرفین صورت بگیرد.

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

روزنامه اعتماد اما نفت و گاز، راه‌آهن و سرمایه‌گذاری را محورهای اصلی مذاکرات عمان و ایران خوانده و نوشته است:

براساس اعلام رسانه‌های عمانی، سه محور مهم مذاکرات سلطان در ایران حوزه نفت و گاز، راه‌آهن منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری است. «سعید المحروقی» نویسنده و تحلیلگر بارز عمانی پیش‌بینی کرد مهم‌ترین پرونده‌هایی که در سفر «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به تهران مورد بحث قرار خواهد گرفت، مسائل مربوط به نفت و گاز، سرمایه‌گذاری و گردشگری و پروژه راه‌آهن منطقه‌ای از ایران به عمان و سپس عربستان و امارات خواهد بود.

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

روزنامه ایران هم سفر سلطان عمان به ایران را اقتصادی خوانده و می‌نویسد:

یک سال پس از سفر آیت‌الله رئیسی به عمان که به دعوت رسمی پادشاه این کشور صورت گرفت، روز گذشته سلطان عمان به دعوت رسمی رئیس جمهور وارد تهران شد. «هیثم بن طارق آل سعید» را در این سفر دو روزه، یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی از مقامات عمانی همراهی می‌کند. نه فقط فاصله زمانی کوتاه میان دو سفر، بلکه واقعیت‌های موجود در مناسبات دو کشور است که از آغاز دوره جدیدی از روابط میان ایران و عمان حکایت دارد. در سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به عمان، ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضای مقامات دو طرف رسید. پیش از این سفر سلطان هیثم به تهران، مقامات عالی‌رتبه دو کشور برای پیگیری اجرای این اسناد و توافقات میان ایران و عمان در سفر بودند. از این رو می‌توان حضور سلطان عمان در ایران را گام مهم دیگری برای پیگیری و گسترش فرایند رو به توسعه مناسبات چندجانبه میان دو کشور ارزیابی کرد.

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

روزنامه فرهیختگان سفر سلطان هیثم را هم تحکیم رابطه تجاری با یک همسایه است هم به معنای ناامیدی غرب از اپوزیسیون ایران را خوانده و نوشته است:

محور مقاومت با رشد توانایی‌های خود پایگاه‌های آمریکایی را ابتدا کم‌اثر و سپس بی‌صرفه ساخته است اما واشنگتن بنا به دلایلی مانند امید به تغییر شرایط و تلاش برای ایجاد ابهام در شکست خود، نسبت به تخلیه آنها خودداری می‌کند. مقاومت در تلاش است با انجام اقداماتی علیه امنیت و جان نظامیان مستقر در این پایگاه‌ها و تشدید تنش‌ها در سطح زد و خورهای مداوم، فشار نهایی برای تخلیه آنها را ایجاد کند. در چنین شرایطی واشنگتن می‌داند با توجه به سرعت رقابت‌های بین‌المللی باید به فوریت نسبت به کاستن از سرعت اجرای سیاست اخراج خود از منطقه توسط ایران رسیدگی کند. حل این مشکل نیز دو مسیر دارد. نخست اقدامات نظامی علیه ایران یا متحدان منطقه‌ای آن و دوم اقدامی در راستای سازش.

فرهیختگان نوشته است:

بر همین اساس آمریکا سیاست چماق و هویج خود را بار دیگر به کار گرفته است. از یک سو اخبار حکایت از طرح بایدن برای همکاری مشترک با رژیم‌صهیونیستی برای مقابله با ایران دارد که برداشت‌ها از احتمال حملات علیه متحدان منطقه‌ای ایران حکایت می‌کند. از سوی دیگر نیز واشنگتن بار دیگر به کانال عمان بازگشته تا به سمت مذاکراتی برای تسهیل تحریم‌ها حرکت کند زیرا این مساله به زعم آمریکا می‌تواند منجر به تعویق در اخراج این کشور شود.

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

نگرانی برای تروریست‌ها دغدغه فقر مردم را از عبدالحمید گرفت!

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان اول فروردین ماه سال جاری، در پیام تبریک سال جدید خطاب به مردم، اولین آرزویی که کرد، رفع فقر از کشور بود. او زمانی هم که می‌خواست سیاست‌های منطقه‌ای ایران را نقد کند، از فقر مردم ایران گفت: «ملت ایران بر هر ملتی مقدم است. نگذارید ملت ایران از گرسنگی بمیرد و بر اثر فقر گرفتار فساد شود. اینکه فلان ملت چه شد را رها کنید. اول این ملت باید از شر و فساد فقر نجات پیدا کنند.»

عبدالحمید نگران تروریست‌ها است یا فقرا مردم؟/ شورای همبستگی در تهران تشکیل شد!

روزنامه جوان در واکنش به اظهارات این فرد نوشته است:

عبدالحمید به اعدام‌های دو هفته اخیر اشاره می‌کند؛ اعدام سه تروریستی که در محله خانه اصفهان به مردم و نیروهای حافظ امنیت با کلت و کلاش حمله کردند و سه نفر را کشتند، اعدام ۶ قاچاقچی عمده مواد مخدر و اعدام رئیس یک باند بین‌المللی قاچاق زنان! چرا عبدالحمید باید چنان نگران این جماعت شود که از دغدغه آب و برق مردم بگذرد!؟
بازی‌های سیاسی، حتی در حد دفاع از تروریست و قاچاقچی مواد مخدر و سرکرده باند فساد زنان چنان برای عبدالحمید اولویت یافته که حتی از دغدغه‌ای که بارها بر آن تأکید کرده بود، یعنی فقر هم می‌گذرد. این نشان می‌دهد که همان فریادها برای فقر مردم هم از سر دغدغه‌مندی نبوده و بازی سیاسی در آن برهه چنین اقتضایی داشته است. البته عجیب هم نیست؛ کسی که با لندکروز رفت و آمد کند و خانه و مسجدی اشرافی داشته باشد، نمی‌تواند دغدغه فقر مردم را هم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    79 3
    درد و بلای جناب مولوی بخوره وسط فرق تو
    • BE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 79
      درد و بلای هالو هم بخوره به ما.. جنابعالی
  • یزدان IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    80 3
    درود بر جناب عبدالحمید مرد
    • BE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 63
      درود بر دراکولا ، درود بر مادر فولاد زره ، درود بر فرانکن اشتاین ، خخخخخ
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    42 9
    امروز حتی حکام اسلامی ‌روحانیت درجمهوری اسلامی ایران اذهان میکنند که کشور عمان ثبات اقتصادی خوبی دارد سئوال این چرا با دارا بودن کشوری غنی دراختیار شما ملت فقیرشده است
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 62
      تمام کشورش زیر پنج ملیون هست که تازه اکثر مردم شیخ نشین های جنوب خلیج فارس هم هند و پاکستانی هایی هستند که گاهی پای دستگاه می خوابند و برای یک ناهار گرم کار می کنند. با یک برده داری جدید یک اقلیت در رفاه زندگی می کنند.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 59
    عبدالحمید الان امام و پیشوای اصلاحطلبان جنبش فواجعه انشاالله با عبدالحمید در اون دنیا محشور و هم سفره بشن :)
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 65
    پهپادهای ترکیه از آسمان اوکراین ناپدید شدند! زباله های مونتاژی ترکیه از آسمان اوکراین ناپدید شدند! به نوشته «بیزنس اینسایدر»، کی‌یف تقریباً کل ناوگان پهپادهای «بیرقدار تی‌بی۲» خود را از دست داده است
  • ناشناس IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 58
    عامل شهادت مدافعان امنیت در سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید است و باید بازداشت و محاکمه شود قاتلان شهید آرمان علی وردی هم باید مجازات شوند .
  • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 64
    #محاکمه_مولوی_عبدالحمید #مجازات_قاتلان_آرمان_علی_وردی
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    60 9
    از شاهکار های دولت آقای رئیسی : تورم ۶۰ درصدی است !!!
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      4 73
      مرکز آمار بهائیان مزدور !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دهقان IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 66
    امان از وقتی که انسان به دام ابلیس گرفتار شود حکایت عبدالحمید شده حکایت بلغم بائورا که الاغش متوجه دام ابلیس گردید و از راه رفتن در نفرین بر موسی از وی اطاعت نکرد این عبدالحمید دین دنیا و آخرت را یکجا به خدمت کردن به دشمنان ایران حراج کرده
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 63
    عبدالحمید میخواهد یک حاشیه‌ی امنی برای کسانی که مرتکب قتل شده اند ایجاد کند. خودش محافظ دارد و نگران امنیت بقیه نیست. او تلویحا نمایندگان را تهدید و تطمیع کرده.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 51
    اصلاحطلبان،عبدالحمید با خون شهید بازی میکنن.تازه یادشون افتاده شمع روشن کنن.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    29 28
    ‌پوتین( رئیس جمهور روسیه) تبدیل ب نعلین میشه دست آخرتبدیل ب کرکاب می‌شود جهت اطلاع کرکاب نوعی دمپایی چوبی است ک یه کفی چوبیست ک روی سینه آن یک بندبافتنی کلافی است ک روی سینه پاقرارمیگرد.ههههه
  • سید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    5 51
    نظر عبدالابلیس وهابی نسبت به اعدام جوانان شیعه بحرینی و عربستانی چیست! احتمالاً چون برای وهابیون مشکل ساز بودند، عیبی ندارد!!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 55
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • BE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 45
    این بنده خدا روانش پاکه ، انگار جنی شده ، اعوذ بالله من الشیطان رجیم
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 49
    عبدالحمید خودش با محاسبات غلط به یک مهره سوخته تبدیل شد الان قصد دارد شماری از نمایندگان مجلس را با طناب پوسیده اش به ته چاه بفرستد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس