پست‌های هم‌تراز با مقامات قبل از آغاز ثبت‌نام انتخابات اعلام شود

طبق مصوبه مجلس، سازمان اداری و استخدامی مکلف شد حداقل ۸ ماه قبل از آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس فهرست مشاغلی را که هم تراز مقامات تشخیص می‌دهد، برای استعفا اعلام کند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، بند الف ماده ۱۴ را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، تبصره‌های ۱ تا ۵ ماده ۲۹ قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره ۶ آن ابقاء و یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به آن الحاق می‌شود.

الف) تبصره ۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

کلیه مقاماتی که مطابق ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و با رعایت تبصره ۱ آن هم تراز مقامات مسئول در آن ماده تشخیص داده می‌شوند، مشمول حکم جز الف ماده ۲۹ این قانون می‌باشد. تشخیص اعلام هم ترازی سایر مقامات با ماده ۲۹ به عهده سازمان اداری و استخدامی کشور می‌باشد و اثر این هم ترازی صرفاً نسبت به استعفا در انتخابات بوده و اثر قانونی دیگری ندارد.

این سازمان موظف است حداقل ۸ ماه قبل از آغاز ثبت نام، فهرست مشاغلی که هم تراز تشخیص می‌دهد را به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال نماید. رئیس مجلس و سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شمول حکم این ماده مستثنی است. هم ترازی پست‌های مجلس شورای اسلامی در هر دوره توسط رئیس به سازمان اداری استخدامی کشور اعلام می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس