عوامل قهرمان نشدن استقلال در لیگ/ 7 پنالتی صددرصدی برای آبی‌ها گرفته نشد/ نیاز مبرم استقلال به یک مهاجم

پیشکسوت استقلال گفت: چند عامل در لیگ امسال باعث شد که استقلال قهرمان لیگ برتر نشوند که مهم ترین این عوامل داوری، تغییر مدیریت و مشکلات مالی بود.

سرویس ورزش مشرق _ صد و یکمین دربی پایتخت، بدون شک یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ این دو تیم خواهد بود. پرسپولیس و استقلال در شرایطی باید در فینال جام حذفی مقابل یک‌دیگر صف آرایی کنند، در آخرین دربی، پرسپولیس موفق شد از سد آبی‌ها عبور کند و در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی ماند. پیروزی پرسپولیس در دربی برگشت لیگ برتر باعث شد که دست استقلال از جام دور بماند. بنابراین بسیاری این بازی را یک نوع بازی انتقامی برای استقلال می‌دانند.

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در گفتگو با مشرق در خصوص صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی عنوان کرد: دربی جام حذفی با دربی‌های لیگ برتر خیلی فرق دارد. در دربی‌های لیگ بازیکنان می‌توانند اشتباهی کنند ولی در اینجا جای اشتباه نیست. فقط یک اشتباه کافی است تا تیم حریف از فرصت استفاده کند و با یک گل قهرمان جام حذفی شود. استقلال دنبال جام است. با بازی‌هایی که شاگردان ساپینتو انجام داده است، حق آنها است که حداقل یک جام را بالای سر ببرند. چند عامل در لیگ امسال باعث شد که استقلال قهرمان لیگ برتر نشوند که مهم ترین این عوامل داوری، تغییر مدیریت و مشکلات مالی بود. حالا استقلال حق دارد که یک جام را بگیرد و باید از این فرصت استفاده کند. انشاالله شاگردان ساپینتو بتوانند این بازی را ببرند تا در صورتی که مشکلاتشان در آسیا حل شد، در لیگ قهرمانان حضور یابند.

۴ بازیکن تعیین کننده دربی خواهند بود/ گزینه مناسب داخلی برای جانشینی ساپینتو در استقلال نداریم

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم قدرتمندی است که ساختار و سازماندهی خوبی دارد. سرعت انتقال توپ پرسپولیسی‌ها از دفاع به حمله به شدت بالا است، در نتیجه می‌توانند در ضدحمله‌ها استقلال را اذیت کنند. به نظر من در این بازی وینگرهای دو تیم تعیین کننده هستند. در یک سمت محبی و قائدی و در سمت دیگر ترابی و صادقی نقش خیلی مهمی در این بازی دارند. اگر گلی در این بازی زده شود از روی حرکت این بازیکنان خواهد بود. هر چهار بازیکن سرعتی و دربیل‌زن هستند و زیبایی بازی به این چهار بازیکن برمی‌گرد.

فریبا درباره قضاوت داور خارجی در بازی دربی گفت: اگر استقلالی‌ها خواستند تا یک داور خارجی این بازی را قضاوت کند، به این دلیل است که آسیب زیادی از داوری دیدند. استقلال این فصل بیشترین آسیب را از داوری دیده است. ۱۴ پنالتی برای استقلال گرفته نشده است که از میان آنها، ۷ پنالتی مورد تایید همه داوران بوده است. حتی داورانی که رنگشان مشخص است اعلام کردند که این ۷ خطا پنالتی بوده است. استقلال فقط به دو پنالتی نیاز داشت تا قهرمان لیگ برتر شود. به همین دلیل استقلالی‌ها خواهان قضاوت داور خارجی هستند. امیدوارم که هر داوری که این بازی را قضاوت می‌کند، برای هر دو تیم قضاوت درستی داشته باشد.

۴ بازیکن تعیین کننده دربی خواهند بود/ گزینه مناسب داخلی برای جانشینی ساپینتو در استقلال نداریم

پیشکسوت استقلال در مورد تمدید قرارداد ساپینتو اظهار داشت: من امیدوارم که قرارداد ساپینتو تمدید شود. به نظر نمی‌رسد که گزینه مناسب داخلی برای جانشینی ساپینتو وجود داشته باشد و اگر قرار باشد باز هم مربی خارجی به استقلال بیاید، تا فوتبال ایران را بشناسد زمان می‌برد، در نتیجه هفته‌های ابتدایی لیگ را از دست می‌دهد. آقای ساپینتو در حال حاضر اشراف خوبی به فوتبال ایران دارد و این فرصت را دارد که نقاط ضعف را شناسایی کند و تیم را خودش ببندد. تمام دلیل‌ها به ما می‌گوید که هر چه زودتر باید قرارداد ساپینتو تمدید شود.

۴ بازیکن تعیین کننده دربی خواهند بود/ گزینه مناسب داخلی برای جانشینی ساپینتو در استقلال نداریم

فریبا در پاسخ به این سوال که استقلال در فصل آتی باید در چند پست تقویت شود، گفت: بدون شک کادرفنی بهتر از ما نواقص تیم را می‌دانند ولی به نظر من ما باید یک مهاجم چهارچوب شناس بگیرم. مهاجمان ما امسال آمار خوبی نداشتند. با وجود تلاش‌ها و دوندگی خوبی که در زمین داشتند ولی آمار گلزنی پایینی دارند. بنابراین استقلال قطعا به یک مهاجم خوب نیاز دارد و تقریبا در همه پست‌ها بازیکنان به خوبی کار می‌کنند. استقلال می‌تواند یک گلر خوب دیگر در حد و اندازه‌های حسینی به خدمت بگیرد تا زمان مصدومیت یا محرومیت آقای حسینی دچار مشکل نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امپراتور IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 1
    ولی طبق آمار پرسپولیس بیشترین ضرر از ناحیه داوری دیده است.وحتی در دربی هم پنالتی یامگا روی عبدی گرفته نشد.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 2
      راست میگی بازی استقلال با مس بود که خطای بیرون محوطه را برای استقلال پنالتی گرفتن نه پرسپولیس یا در دربی که داوری لجنش اظهر من الشمس بود به نفع استقلال نه پرسپولیس.خجالت هم خوب چیزیه که متاسفانه برای لنگی جماعت نایابه
  • فرهاد IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 2
    فریبا خان ازشما که یعنی پیشکسوت وبازیکن بودی خیلی تعجب کردیم شاید این ادله ازسر پیری و استیصال باشد کسی چ میدونه
  • حسین غلامحسینی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 1
    آقای بهتاش فریبا ! این خیلی بده که باشگاه عریض و طویل استقلال با این همه پیشکسوت و افتخارآفرین ، یکنفر در حد و اندازه های یک سرمربی سطح پایین خارجی مثل ساپینتو نداشته باشه! آیا خودزنی نکردید؟
  • مسعود IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 0
    این و هم می گفتی چندتا برای تیم قهرمان نگرفت ضمنا تیم سوم چهار امتیاز عقب بود
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 0
    همون آه و ناله های همیشگی مشکل داوری داشتیم مشکل مدیریتی داشتیم پول نبود و این حرفا پرسپولیس برانکو با تمام این مشکلات پنجره نقل و انتقالاتی بسته و با تعداد بازیکنهای کم تا فینال آسیا رفت . والله اپه این آه و ناله ها رو کم کنید و فقط فکرتون به بازی باشه شما هم می تونید جام بیارید ولی اصولا استقلال با این موارد بیگانه هست همش نق نق کردید در این فصل بی احترامی کردید به رقباتون مثلا بازی با هوادار قائدی رو از پشت ضربه پنالتی آوردید کنار که حسینی دروازه بانتون پنالتی بزنه بعد هم حسینی جوری خوشحالی کرد که انگار جام جهانی رو برده این تحقیر حریف چه فرقی با رقص سامبا تیته سرمربی وقت برزیل در حین بازی با کره جنوبی در جام جهانی اخیر داشت اونجا هم تحقیر حریف به حذف و بر باد رفتن قهرمانی ختم شد شما هم احترام به حریف رو یاد بگیرید تا شاید قهرمان بشید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 0
    لطفا مصاحبه افراد منتسب به استقلال رو طی دو هفته گذشته بررسی کنید دقیقا انگار از روی یک نسخه بیان شدن و اصرار بر روی سه مولفه : داوری مغرضانه ، بحث مدیریت و محق بودن استقلال برای کسب جام حذفی اما نکته ای که بهش اشاره نمیشه اصرار بر جا انداختن یک روایت دروغ است و اون هم این که روند تیمی ضعیف تیم تو نیم فصل اول هیچ تاثیری در ناکامی در قهرمانی لیگ نداره و فقط ناداوری باعث این امر شده
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 0
    اگه آماربگیری بیشترین چیزی که مربیان ؛ مسئولان و بازیکنان و حتی طرفداری استقلال مطرح تو همات اینکه یه عده نمی خوان بزارن اونا قهرمان بشن بابا یه کمی هم به نواقص خودتان بیاندیشید. عیب کسان منگر و احسان خویش/دیده فرو کن به گریبان خویش آینه روزی که بگیری به دست/خود شکن آن روز مشو خودپرست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 0
    با تمام احترام به همه ی پیشکسوت‌ها و زحماتشون. ولی شما ها استقلال ما رو بیچاره کردید. بازی شکم سیری بازیکن ها ، بی تدبیری مربی ها ، فساد و بی عرضگی مدیرعامل ها ، عدم حمایت درست هوادارها در این سال ها تحت شعارهایی مثل وزیر پرسپولیسی و داوری و بی پولی لاپوشانی کردید. سه مرتبه فقط پول به استرا رو دادن ولی معلوم نیست چی شده؟ این بی تدبیری شما استقلال رو به این روز انداخت. تو روخدا هی نگید وزیر و سفیر و داور . به جاش نقطه ضعف تیم رو بگید تا حل کنن. شما خودت سال ها مربی بودی تو استقلال . مشکل تاکتیکی تیم رو بگو. چرا باید تو حساس ترین بازی جلوی صنعت نفت امتیاز بدیم؟ چرا تو دربی یه تعویض درست نداریم. چرا عارف غلامی انقدر ضعیف دفاع کرد...
  • Omid IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    سه پنالتی در دربی قبل برای پرسپولیس گرفته نشد دو خطا روی عبدی یک خطا روی پورعلی گنجی . داور خارجی بیاد که استقلال باخته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس