کد خبر 1493539
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
چین: آسیایی‌ها با ورود ناتو به منطقه مخالفند/ژاپن از تاریخ عبرت بگیرد

وزارت امور خارجه چین، در واکنش به دیدار نخست وزیر ژاپن و نماینده ناتو، گفت: چین: آسیایی ها با ورود ناتو به منطقه مخالفند و ژاپن باید از تاریخ عبرت بگیرد.

به گزارش مشرق، مائو نینگ یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین، درباره حضور «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن، در نشست ناتو در ماه ژوئیه در لیتوانی و افتتاح دفتر ارتباطی ناتو در توکیو گفتگو کند گفت: این موضوع قطعا توجه ما را به خود جلب کرده است. چین معتقد است که روابط بین کشورها باید به صلح و ثبات جهانی کمک کند و هیچ شخص ثالثی را هدف قرار ندهد و به منافع دیگران آسیب نرساند.

وی افزود: آسیا و اقیانوسیه فراتر از محدوده جغرافیایی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. تلاش ناتو برای هجوم به سمت شرق در آسیا و اقیانوسیه به ناچار صلح و ثبات منطقه را تضعیف خواهد کرد. کشورها و مردم این منطقه در برابر این اقدام در حالت آماده باش هستند و با هرگونه سخن یا اقدامی که برای وارد کردن ائتلاف های نظامی به این منطقه و دامن زدن به تفرقه و رویارویی باشد، قاطعانه مخالفت می کنند. ژاپن باید از تاریخ درس بگیرد، به مسیر توسعه صلح آمیز متعهد بماند و از انجام کارهایی که ممکن است اعتماد بین کشورها را از بین ببرد و صلح و ثبات در منطقه را تضعیف کند، اجتناب کند.

نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش قصد ندارد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندد، اما وی در عین حال به طور ضمنی به برنامه های این ائتلاف نظامی برای افتتاح دفتر ارتباطی در ژاپن اذعان کرد.

وی طی سخنانی در جلسه پارلمان ژاپن تایید کرد که این کشور قصد ندارد عضو رسمی یا نیمه رسمی ناتو شود.

کیشیدا با اشاره به اینکه از تصمیمی درباره افتتاح دفتر ناتو اطلاعی ندارد، افزود: هنوز اقدام قطعی در این زمینه وجود ندارد.

این در حالی است که سفیر ژاپن در ایالات متحده اوایل ماه جاری گفت که ناتو قصد دارد دفتر ارتباطی را در توکیو برای تسهیل رایزنی ها در این منطقه باز کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 1
    تو غلط کردی که جای آسیایی ها اظهار نظر میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس