اطری، امامی، یزدانی و زارع ملی‌پوش شدند/ ژانرال و تیلور در راند ششم

مبارزه‌های پنج وزن دوم پیکارهای کشتی آزاد جام تختی برگزار شد و در نهایت رضا اطری، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی شدند.

به گزارش مشرق، چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله چهارم انتخابی تیم ملی از روز گذشته با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در سالن الغدیر شهر ارومیه آغاز شد و امروز جمعه با برگزاری پیکارهای پنج وزن دوم به پایان رسید.

رضا اطری بعد از سال‌ها ناکامی در وزن ۵۷ کیلوگرم با تغییر وزن به ۶۱ کیلوگرم به نوعی دوباره احیا شده و در هر مسابقه‌ای که حضور پیدا کرده دست خالی برنگشته است. او با کسب مدال نقره جهانی ۲۰۲۲ خود را به عنوان یک مدعی در دنیای کشتی معرفی کرد.

رمضان‌پور آزادکار مازندرانی هم امسال با شکست یاسین رضایی پدیده جدید کشتی گام به فینال جام تختی گذاشت اما اسیر تجربه و خودباوری اطری شد و کشتی را با حساب ۱۱ بر صفر واگذار کرد و اطری صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی شد.

امامی تجربه حضور در چهار میدان جهانی را دارد که حاصل آن ۲ مدال برنز در ۲۰۱۹ نورسلطان و ۲۰۲۲ بلگراد است و یکی از آزادکاران با تجربه تیم ملی در وزن ۷۴ کیلوگرم است.

محمدصادق فیروزپور دارنده طلای امیدهای جهان دیگر مدعی این وزن بود، اما نکته مهم این که فیروزپور در فینال جام جهانی آمریکا موفق شد جیسون نولف را با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست دهد اما امامی مقابل این آمریکایی در کرواسی با نتیجه نزدیک ۳ بر ۳ شکست خورد.

بیشتر بخوانید:

حضور حسن یزدانی در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی

دو آزادکار با توجه شناختی که از یکدیگر داشتن، کشتی بسته‌ای را در دستور کار قرار دادند و سه دقیقه نخست با یک امتیاز کم کاری به سود امامی به پایان رسید. در تایم دوم هم امامی با استفاده از تجربه و کنترل دست‌های فیروزپور اجازه خودنمایی را به او نداد و موفق شد مبارزه را با حساب ۶ بر صفر شکست داد و او هم حضورش را در ترکیب تیم ملی مسجل کرد.

به طور حتم سالن غدیر ارومیه در روز دوم تحت تاثیر نام حسن یزدانی بود، به طوری که در سه مبارزه‌ای که حسن در این پیکارها برگزار کرد تماشاگران برایش سنگ تمام گذاشتند و او را تشویق کردند. در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور که سابقه شکست برابر یزدانی را هم داشت در تایم نخست کشتی پایاپای را به نمایش گذاشت. این مبارزه در نهایت با حساب ۱۲ بر ۲ به سود یزدانی به پایان رسید و او یکبار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی شد. از هم اکنون همه علاقه‌مندان به کشتی در سراسر منتظر دوئل ششم یزدانی و تیلور هستند.

آذرپیرا با ۲ مدال متوالی طلای امیدهای جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم و در جام جهانی ۲ مبارزه خوب برابر حریف ژاپنی و بیتاربک تساکولوف آزادکار روسی‌الاصل اسلواکی در قالب تیم جهان داشت اما در مبارزه فینال کادر فنی در مبارزه با کایل اسنایدر، کامران قاسم‌پور را به جای او روانه میدان کردند که قاسم‌پور در یک وزن بالاتر تن به شکست مقابل حریف نامدار خود داد. البته او در بهمن ماه سال گذشته در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی برابر اسنایدر قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب حریفش شد. آذرپیرا در جریان لیگ برتر برابر محمدحسین محمدیان و اسماعیل نجاتیان تن به شکست داده بود.

مجتبی گلیج نفر نخست قهرمانی کشور در مبارزه ما قبل فینال در قهرمانی آسیا برابر حریف روسی‌الاصل از بحرین، متحمل شکست سنگینی شد و در نهایت برنز گرفت. دارنده برنز جهان در آذر ماه سال گذشته در جام پادوبنی در قرقیزستان تا ثانیه‌های پایانی از سرگئی کوزیرف روسی پیش بود در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد. دو آزادکار یعنی گلیج و آذرپیرا در حالی روبه‌روی هم قرار گرفتند که کادر فنی در این وزن با چالش بزرگی روبه‌رو است و به همین دلیل کامران قاسم‌پور قرار است بعد از جهانی ۲۰۲۳ و برای المپیک به ۹۷ کیلوگرم تغییر وزن دهد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد هر دو نفر کشتی محتاطانه‌ای را داشتند به طوری که تایم نخست با حساب یک بر صفر به سود گلیج پایان یافت. آذرپیرا تایم دوم را بهتر آغاز کرد و ۲ امتیاز از زیر گیری گرفت، اما در ادامه در حالی که قصد گرفتن پاهای گلیج را داشت، اسیر بدلکاری حریف شد و در چند ثانیه پایانی مغلوب حریف شد. این مبارزه با حساب ۳ بر ۲ به سود مجتبی گلیج پایان یافت.

حساس‌ترین مبارزه فینال روز دوم به طور حتم رویارویی امیرحسین زارع دارنده طلا و برنز جهان و برنز المپیک مقابل امیررضا معصومی دارنده طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود. امتیاز نخست را زارع بعد از اخطار ۳۰ ثانیه‌ای کسب کرد و امتیاز دوم را با بردن معصومی به بیرون تشک به ثبت رساند. تایم دوم هم معصومی دور از انتظار ظاهر شد و زارع با به پل بردن حریف ۴امتیاز دیگر گرفت و این مبارزه در نهایت ۸ بر صفر به سود زارع به پایان رسید.

براساس چرخه انتخابی تیم ملی اطری دارنده نقره جهان، امامی دارنده برنز جهان، یزدانی دارنده نقره جهان و همچنین زارع دارنده برنز جهان در سال ۲۰۲۲ یا کسب عنوان قهرمانی در جام تختی صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی شدند.


نتایج دیدارهای فینال پنج وزن دوم کشتی آزاد جام تختی:

۶۱ کیلوگرم:
فینال: رضا اطری ۱۱ - محمد رمضانپور صفر

۷۴کیلوگرم:
فینال: یونس امامی ۶ - محمدصادق فیروزپور صفر

۸۶ کیلوگرم:
فینال: حسن یزدانی ۱۲ - هادی وفائی‌پور ۲

۹۷ کیلوگرم:
فینال: مجتبی گلیج ۳ - امیرعلی آذرپیرا۲

۱۲۵ کیلوگرم:
فینال: امیرحسین زارع ۸ – امیررضا معصومی صفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    شیر بچه دیار مازندران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس