کد خبر 1493380
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
پرچمدار جدید شیائومی عرضه شد

Xiaomi Civi ۳ به تازگی در چین معرفی شده است و اولین گوشی مجهز به چیپست Dimensity ۸۲۰۰ Ultra محسوب شده که دارای همان مشخصات چیپ ۸۲۰۰ Dimensity معمولی است.

به گزارش مشرق، زمان معرفی پردازنده Snapdragon ۸+ Gen ۲، دیدگاه آمریکا نسبت به قانون‌مندی هوش‌مصنوعی، معرفی پنکه هوشمند شیائومی، قابلیت جدید ویندوز ۱۱ در کنترل نورپردازی، عرضه پرچمدار جدید شیائومی، هشدار ایلان ماسک نسبت به خرید رمز ارز، تشخیص آسیب پوستی به کمک دوربین و زمان عرضه هدفون TWS Air Pro جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

زمان معرفی پردازنده Snapdragon ۸+ Gen ۲

چندین برند چینی گوشی‌های هوشمند در حال آماده شدن برای عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید با چیپست مورد انتظار اسنپدراگون ۸+ نسل دو هستند. این نسخه ارتقا یافته تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو نوید عملکرد بهبود یافته را می‌دهد زیرا اساساً یک نوع اورکلاک شده است. با این حال، هزینه تراشه ممکن است منجر به این شود که این تلفن‌های هوشمند برچسب قیمت بالاتری داشته باشند.

تراشه Snapdragon۸+ Gen۲ در حال حاضر تحت آزمایش توسط برندهای مطرح چینی از جمله Xiaomi، Meizu، OPPO و iQOO است. شایعات حاکی از آن بوده که iQOO ۱۱s در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ معرفی شود و می‌تواند اولین گوشی باشد که قدرت تراشه Snapdragon۸+ Gen۲ را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، شیائومی ردمی K۶۰ اولترا نیز احتمالاً دارای این چیپست جدید خواهد بود.

دیدگاه آمریکا نسبت به قانون‌مندی هوش‌مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی با حداکثر سرعت در حال توسعه است و دولت‌ها نگران از کنترل خارج شدن این فناوری نو ظهور هستند. در این راستا سم التمن، مدیرعامل شرکت OpenAi به نمایندگان مجلس سنا گفت: ChatGPT برخی مشاغل را کاملاً خودکار کرده و مشاغل جدیدی نیز ایجاد می‌کند، اما این فناوری ممکن است کاملاً اشتباه پیش برود به همین دلیل می‌خواهیم با دولت برای جلوگیری از این اتفاق کاری کنیم.

معرفی پنکه هوشمند شیائومی

در آستانه برگزاری جشنواره خرید ۶۱۸، شیائومی از مجموعه‌ای از محصولات جدید خود شامل پنکه هوشمند Mijia رونمایی کرده است. کمپانی چینی شیائومی علاوه بر تسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند، دستی هم در تولید لوازم خانگی ازجمله پنکه‌های هوشمند دارد. پنکه Mijia مجهز به سیستم خنک کننده آب در گردش است که امکان اضافه کردن آب و یخ را برای دستیابی به اثرات خنک‌کننده متفاوت فراهم می‌کند. این یک طراحی نوآورانه برای مخزن آب بی‌سیم اتخاذ می‌کند که سبب سهولت در تمیز کردن و نگهداری می‌شود.

این فن همچنین دارای یک ماژول ضدباکتری یون نقره داخلی است که میزان آنتی‌باکتریال بالایی تا ۹۹.۹۹ درصد دارد. علاوه بر این، مجهز به خروجی هوای فوق‌العاده ۰.۴ متری است که فاصله تامین هوای طولانی تا ۱۰ متر را فراهم می‌کند. پنکه هوشمند شیائومی Mijia عملکرد سه در یک را ارائه می‌دهد و قابلیت‌های دمیدن، خنک و مرطوب کردن محیط را با هم ترکیب می‌کند.

قابلیت جدید ویندوز ۱۱ در کنترل نورپردازی

مایکروسافت یک قابلیت جدید به نام Dynamic Lighting را به ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید نورپردازی RGB اجزای مختلف سیستم را یکجا کنترل و شخصی سازی کنید. امروزه اغلب قطعات کامپیوتر و حتی مانیتور و لپ‌تاپ هم دارای نورپردازی RGB هستند که با وجود زیبایی آنها، نصب برنامه‌های متعدد برای شخصی‌سازی و کنترل نورپردازی یک دردسر برای کاربران است. این برنامه‌ها گاهاً می‌توانند دارای باگ‌های متعدد و حتی حاوی حفره‌های امنیتی باشند. مایکروسافت به خوبی متوجه این خلا شده است و قابلیت کنترل نورپردازی RGB برای ویندوز ۱۱ در راه است.

این قابلیت جدید Dynamic Lighting نام دارد و از طریق آن قادر خواهید بود نورپردازی RGB قطعات مختلف را کنترل کنید. البته هنوز روشن نیست پشتیبانی از Dynamic Lighting چگونه خواهد بود، هرچند که به نظر می‌رسد باید سازندگان سخت افزار از آن پشتیبانی کنند.

عرضه پرچمدار جدید شیائومی

همانطور که انتظار می‌رفت، Xiaomi Civi ۳ به تازگی در چین معرفی شده است و اولین گوشی مجهز به چیپست Dimensity ۸۲۰۰ Ultra محسوب شده که دارای همان مشخصات چیپ ۸۲۰۰ Dimensity معمولی است، اما این گوشی هوشمند با پردازش سیگنال تصویر (ISP) توسط شیائومی و مدیاتک مجهز شده است.

همانند گوشی‌های مدل قبلی، Civi۳ بر تجربه دوربین با دوربین‌های سلفی دوگانه ۳۲ مگاپیکسلی که در یک بریدگی قرص‌دار در کنار فلاش‌های LED در کنار بلندگو جلو قرار گرفته، تمرکز می‌کند. دوربین سلفی اولیه دارای OIS و فوکوس خودکار بوده در حالی که ماژول دوم دارای زاویه ۱۰۰ درجه گسترده‌تر و فیلم‌برداری ۴K است.

هشدار ایلان ماسک نسبت به خرید رمز ارز

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به سرمایه‌گذاران درباره ارزهای دیجیتال هشدار داده است. وی به‌صورت مجازی در کنفرانس وال‌استریت ژورنال شرکت داشت و به خریداران رمز ارز توصیه کرد: «به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم که رمز ارز بخرد یا کل سرمایه‌اش را روی دوج کوین قمار کند.»

وی دوج کوین را رمز ارز محبوب خود معرفی کرد و حتی برای مدتی، لوگوی نمادین توئیتر را از «پرنده آبی» به لوگوی «دوج کوین» تغییر داد تا حمایت خود را از این ارز نشان دهد.

تشخیص آسیب پوستی به کمک دوربین

شرکت Pavise به‌تازگی موفق شده است جدیدترین دوربین UV خود را برای تشخیص آسیب پوستی در اختیار کاربران قرار دهد. این دوربین به رنگ سفید است، طراحی جمع‌وجوری دارد و یک پلاگین لایتنینگ و دوربین، وسط آن قرار می‌گیرد.

دوربین UV شرکت Pavise می‌تواند آسیب‌های نوری دیده نشده را آشکار کند و کاربردهای ضدآفتاب را برای بهبود دفاع از پوست در برابر پیری پوست و سرطان پوست بهینه‌سازی کند. دوربین UV نشان می‌دهد که آیا افراد در قسمت زیر سطح پوست خود آسیب‌های خورشیدی دارند یا خیر. همچنین، لکه‌های تیره احتمالی، لکه‌های پیری، هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما را نیز تشخیص می‌دهد.

زمان عرضه هدفون TWS Air Pro

Vivo رسماً از عرضه ایرفون جدید ویوو TWS Air Pro خود خبر داد که قرار است در سی‌ویکم می معرفی شود. این ایرفون اولین هدفون حذف نویز فعال نیمه داخل گوش از Vivo در جهان خواهد بود. ویوو TWS Air Pro که در دو رنگ آبی Gemstone و Vitality White موجود است، با هدف ارائه یک تجربه صوتی فراگیر همراه با حذف موثر نویز است. Vivo TWS Air Pro اکنون برای پیش‌سفارش در چین آماده بوده و این شرکت همچنین سری ویوو S۱۷ را در همان روز عرضه خواهد کرد.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس