کد خبر 1492357
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
واشنگتن: ایران مسئول اقداماتش در منطقه است و نباید به سلاح اتمی دست یابد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اگر تعاملات دیپلماتیک ایران با عربستان سعودی بتواند «فعالیت‌های شرورانه» تهران در منطقه را محدود کند، آنگاه واشنگتن از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

میلر در پاسخ به سوالی درباره توافق ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط و انتصاب متقابل سفیران دو کشور، گفت: «من هیچ نظری در مورد انتصاب سفیر جدید ندارم. این یک موضوع بین ایران و عربستان سعودی است. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، از ادامه تعامل دیپلماتیک در منطقه استقبال می‌کنیم».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی ادامه داد: «البته اگر چنین تعاملات دیپلماتیکی بتواند ایران را به محدود کردن فعالیت‌های شرورانه خود در منطقه سوق دهد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.. ما همچنان ایران را مسئول فعالیت‌هایش در منطقه می‌دانیم».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره رزمایش نظامی جنبش مقاومت حزب‌الله در جنوب لبنان ادعا کرد: «ما این موضع خود را تکرار می‌کنیم که حزب‌الله همچنان به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و یک سازمان تروریست جهانی باقی می‌ماند».

طبق این گزارش، میلر در ادامه مدعی شد: «حزب الله بیشتر به فکر منافع خود و حامی خود یعنی ایران است تا مردم لبنان. می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم که نخست‌وزیر لبنان گفت که این رویداد به منزله کاهش اقتدار و حاکمیت لبنان است و اضافه کنم که امنیت و ثبات لبنان را تهدید می‌کند».

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: «یک اصل برای دولت [بایدن] اولویت دارد و آن این است که ایران نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. ما همیشه معتقد بوده‌ایم و همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این راه‌حل است، اما هیچ پیشرفتی از نظر اقدامات دولت ایران در منطقه مشاهده نکرده‌ایم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    14 0
    یانکیستان پس از تأدیبش در موشکباران عین الاسد توسط ایران فقط دم می جنباند و پارس می کند!
  • مادر بچه ها ومعلم مدرسه IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    15 1
    شرورتر از شیطان بزرگ نیست،مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      شرور تر از ایران داعش و طالبان
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 0
    میلر خودش میدونه که این برای محدود کردن فعالیتهای شرورانه خودش هست.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    9 1
    مگر کسی منتظر حمایت شماست؟!
  • FR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    11 1
    تا همین جا هم از اینکه ایران توانسته فعالیت های شرورانه امریکا و انگلیس صیهونیستی را قدری مهار کنه ما خوشحالیم
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 0
    ببینید کی داره از رفتار حرف میزنه؟؟؟!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • یاران امام IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    خوب ، سعودیها خیلی زود خیانت آمریکا را فهمیدند و آمریکایها آنقدر پررو هستند که به مناسبات داخلی هم دخالت می کنند. ایران رحمت وخیر کشورهای مسلمان هست ولی آمریکا و صهیونیستی ها شر مسلمین هستند در هر جا رد پای آمریکایها هست کشت و کشتار ناحق و تروریست خطرناک در آنجا بروز می کند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    ما بخواهیم تو حمایت نکنی کی رو باید ببینیم؟ هان کی رو؟
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    قرآن در سورهٔ روم آیات دو تا چهار افول شیطان بزرگ آمریکا را پیش بینی فرموده :« غلبت الروم فی ادنی الارض و هم من بعد علیهم سیغلبون فی بضع سنین لله الامر من قبل و من بعد یومئذ یفرح المؤمنون آمریکا در برابر کمونیزم شوروی پیروز شد اما چندی بعد افول کرده و چند صباح دیگر شکست می خورد قبل و بعد را الله تعیین کرده و روز افول آمریکا مایهٔ شادی مؤمنین است» یعنی باور کنیم این آمریکا را که با « اگر » روزگار می گذراند. اگری که هرگز با هیچ دورنمایی قابلیت تحقق ندارد و آن این که ارتباطات منطقه ای ایران اسلامی را محدود کند! در کجای دیپلماسی نوین و درس سیاست جدید است که همکاری های منطقه‌ای موجب محدویت می شود؟! بلکه برعکس، ارتباطات منطقه ای قدرت بزرگی چون ایران اسلامی موجب دسترسی های عظیم ایران می شود چه از نظر دیپلماسی عمومی و نفوذ در دل های مردم کشورهای منطقه و چه اقتصادی و سیاسی. در واقع مناسبات منطقه ای ابر قدرتی چون ایران اسلامی با توجه به دست برترش در همهٔ زمینه ها از اقتصادی گرفته تا فناوری ، خدمات مهندسی ، پزشکی ، انرژی ، تولیدات کشاورزی و باغی و.. نیز موشکی ، پهپادی ، تجهیزات فوق پیشرفتهٔ هوایی ، دریایی و زمینی و...اقتدارش به اندازهٔ همهٔ کشورهای منطقه گسترش می یابد کشور بزرگ و ولایی ایران اسلامی مثل کشورهای نفتی عربی و غیر نفتی غیر عربی نیست که از غذای روزانه تا پزشکی و صنعت محتاج باشد ایران اسلامی قطب علم ، فناوری ، امنیت غذایی ، پزشکی ، مهندسی و... دارای اقتصاد بزرگ است که می تواند حتی نیازهای فنی ، مهندسی و انرژی ونزوئلا، همسایه دیوار به دیوار شیطان بزرگ آمریکا را در آن طرف دریاها تأمین کند. این همه از برکات حاکمیت مطلقهٔ ولایت فقیه است. سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
  • ش. AE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    بی شرف ها ی یانکی شما فتنه هستید اگر شما ها بگذارید دنیا به آرامی و آسایش زندگی میکند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    تروریست های آمریکایی
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    چقدر پر روئه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس