سردار گودرزی

فرمانده مرزبانی کشورمان طی سخنانی رسمی به 2 کشور پاکستان و افغانستان در بحث اشرار تذکر داد. سردار رادان نیز چند سال قبل گفته بود نیروی انتظامی آماده عملیات برون‌مرزی است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فراجا در مرز زمینی بماند، مرز اعتقادی نگهبان نمی‌خواهد!

ما نیازمند روسیه یا روسیه نیازمند ما؟!/ فراجا در مرز زمینی بماند، مرز اعتقادی مرزبان نمی‌خواهد!

محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت پیرامون بی‌حجابی که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده است، نوشت:

"بزرگان می‌دانند که باید به متخصص مراجعه کنند، ولی در مساله صد درصد تخصصی امر به معروف و نهی از منکر کار را به نهادهای غیرتخصصی واگذار می‌کنند، مانند وظیفه برخورد با حجاب که به نیروی انتظامی سپرده شد و وضع ما امروز این است. نیروی انتظامی و نظامی را نباید درگیر حفظ ارزش‌هایی کرد که وظیفه من آخوند و معلم است، نباید افسر نیروی انتظامی را درگیر ارزش‌هایی کرد که باید در خانواده‌ها رشد کند. در این صورت هزاران مساله زمین می‌ماند. آیا ائمه جمعه حاضر هستند در صورت درگیر شدن نیروی انتظامی و نظامی به این مسائل و فاصله گرفتن از شغل اصلی خود و ناامنی مرزها، فرزندان خود را به مرزها بفرستند؟"[1]

*ما قضاوت درباره این اظهارات را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

بیان این نکته ضروریست که گویا رهامی نمی‌داند بی‌حجابی یک "جرم مشهود" است و پلیس از 2 جهت عقلانی وظیفه دارد که با آن برخورد کند:

نخست اینکه برخورد با جرایم مشهود وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است.

و دوم آنکه اگر برخورد با جرم مشهود از فهرست وظائف نیروی انتظامی حذف شود؛ پس چه کسی باید با این جرم و با کسانی که قصد رعایت قانون ندارند برخورد کند و جلوی آنها را بگیرد؟!

ضمن اینکه نیروی انتظامی و پلیس یک نهاد ذو ابعاد است و صحبت درباره الزامات یک وظیفه به این معنی نیست که آن نهاد ذو ابعاد از سایر وظایف خود غافل می‌شود! به این معنی که پلیس همانطور که حافظ مرزهای زمینی است؛ حافظ مرزهای اعتقادی و دینی و قانونی نیز هست.

بدیهیست که از جمله دلائل ترویج بی‌حجابی و ایضا ترویج عوامزدگی ذهنی؛ شلیک همین قبیل حرف‌های غلط به سمت ذهن جامعه است.

***

اخطار یک سردار انتظامی به پاکستان و افغانستان

ما نیازمند روسیه یا روسیه نیازمند ما؟!/ فراجا در مرز زمینی بماند، مرز اعتقادی مرزبان نمی‌خواهد!

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی پیرامون حمله اخیر اشرار مسلح به مرزداران غیور کشورمان گفت: به کشورهای همجوار خودمان تذکر می‌دهیم که حسن همجواری را رعایت کنند و اجازه ندهند کارهای ضد امنیتی از داخل کشورشان انجام شود.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: درگیری در برجک مرزبانی "مزه سر" هنگ مرزی سراوان حدود ۲ ساعت با پایمردی رزمندگان مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داشت.

گودرزی ادامه داد: در این درگیری پنج نفر از بهترین همکاران من، سه نفر سرباز و ۲ نفر درجه دار مرزبانی به شهادت رسیدند و ۲ نفر نیز مجروح شدند.[2]

*در ادامه تذکر نظامی سردار گودرزی به دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که حملات اشرار از سمت این دو کشور صورت می‌گیرد؛ بیان این سابقه ضروریست که سردار رادان نیز چند سال قبل و زمانی که در سمت جانشینی ناجا حضور داشت؛ صراحتا اعلام کرد که در صورت تعلل کشورهای همسایه در بحث اشرار؛ ناجا آماده است دست به عملیات خارجی بزند.

امر واضح و قدر متیقّن در این رابطه آنست که ایران اسلامی نشان داده و اثبات کرده است که مسئله تهدید خارجی را هرگز تحمل نخواهد کرد و در این راه ولو از ابزار عملیات خارجی هم استفاده خواهد کرد.

در بحث اظهارات سردار گودرزی این نکته قابل تأمل است که درگیری مذکور حدود 2 ساعت و تا شهادت مرزبان‌ها به طول انجامیده است.

***

ما نیازمند روسیه یا روسیه نیازمند ما؟!

ما نیازمند روسیه یا روسیه نیازمند ما؟!/ فراجا در مرز زمینی بماند، مرز اعتقادی مرزبان نمی‌خواهد!

علی مطهری، از نمایندگان ادوار مجلس و چهره نزدیک به جریان اصلاحات اخیراً در یک مصاحبه اینترنتی طی اظهاراتی گفته است: ما یکی از اقمار روسیه شده‌ایم!

به گزارش جماران، او همچنین با کنایه به همکاری‌های ایران و روسیه گفته است: روسیه به اوکراین تجاوز کرده است.

مطهری در ادامه اظهارات خود نیز ادعا می‌کند که ایران علاقه شدیدی به روسیه دارد![3]

*از آقای مطهری که اهل تحلیل و فلسفه هستند بعید بود که ندانند فرق است بین همکاری‌های استراتژیک و چرخیدن یک قمر به دور یک سیاره!

بماند که این روسیه است که هواپیماهایش را در ایران اورهال می‌کند و کمک‌های ایران در ابعاد مختلف موجب تغییر بازی به نفع او شده است.

در بحث جنگ اوکراین هم اگرچه ایران صراحتا اعلام کرده است که موافق جنگ بعنوان اولویت اول نیست لکن نباید اقدام پیشدستانه روسیه برای جلوگیری از نفوذ ناتو و آمریکا به منطقه که متضمن منافع ایران هم بود را ندیده گرفت.

به هر حال آقای مطهری یا می‌دانند که اوکراین قرار بود تبدیل به پادگان بزرگی نظامی و میکروبی آمریکا و ناتو شود و این خلاف منافع ایران اسلامی بود یا نمی‌دانند؟!

و البته ایکاش که ندانسته این حرف‌ها را مطرح کرده باشند.

و اما علاقه به روسیه...

این یک اصل ساده در دیپلماسی است که دوست و دشمن دائمی وجود ندارد (الّا درباره رژیم صهیونیستی) و چیزی که سطح روابط یک کشور را تعیین می‌کند منافع ملی است.

جدای از این، ایران اسلامی، امروز تبدیل به یک هژمونی بزرگ در جهان شده است و هژمونی‌های بزرگ نیز در صورت رعایت منافع معقول یکدیگر؛ ناگزیر از همکاری هستند.

یعنی نمی‌توان یک قدرت جهانی بود اما مثل کمونیست‌های شوروری عملکردی تک‌روانه داشت.

بلکه همین همکاری‌هاست که جزو مقوم اصول هژمونیک است و یک حاکمیت هژمون را در مسیر پیشرفتش یاری می‌رساند.

حال روا نیست که عده‌ای این عقلانیت‌های اصولی و بدیهی را ندیده بگیرند بر مبانی مصرّحی مثل همکاری‌های هژمونیک و تحصیل منافع ملی کشور بگویند "علاقه شدید به فلان کشور"!

از آقای مطهری بعنوان کسی که برآمده از یک بیت شریف و متصّف به عقلانیت و فلسفه هستند هرگز این انتظار نمی‌رود که در مسیر عوامزدگی و همرنگی با جماعت به هر قیمتی، گام بردارند.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-614010

2_ https://irna.ir/xjMw7L

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1594990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    25 5
    علی مطهری مثال همان شعر است که می گوید: پسر کو ندارد نشان از پدر/ تو بیگانه دانَش، نخوانش پسر !!!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      14 2
      علی مطهری مشنگه. هر وقت یه چیزی می پرونه. ولش کنین به حال خودش.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      8 2
      امثال علی مطهری نمی فهمند که گسترش ناتو به شرق یعنی چه؟ متوجه نیستند که نئونازیسم یعنی چه؟ آزمایشگاههای سری و مخفیانه آمریکا در اوکراین چه معنایی میدهند؟
    • سوخته IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      9 1
      حیف نان که این ناخلف بخورد
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 1
      مطهری در شبکه سراسری تلویزیون محکوم کردن نابودی داعش توسط ایران در سوریه اعلام کرد. بیچاره اصلاح طلبهای نیازمند داعش
    • محمد قزل IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      3 0
      از نظر علی مطهری رابطه با آمریکا که به ژاپن ویتنام عراق افغانستان وسوریه که تجاوز کرده اشکالی ندا ره...بی عقل
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 1
      جونیور ترامپ‌: اکراین خدای چپگرایان است مطهری هم از چپگرایان است که از اسلام چکووارایی حالا به اسلام زلنسکی رسیده است ما مسلمانیم به دین مطهری نیاز،نداریم حسبنا الله ونعم الوکیل
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      5 5
      مرگ برروسیه وچین
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    17 6
    اقای مطهری میخواهد ایران از اقمار امریکا و انگلیس و فرانسه شود؟ یا کشوری مستقل بماند ؟ ما امروز برای استقلال خود نیازمند روسیه هستیم و روسیه هم نیازمند ما است و هیچ کدام قمر دیگری نیستیم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    29 2
    کجای علی مطهری فیلسوفه؟ فوقش فلسفه دان است فیلسوف و حکیم گفتن به امثال ایشان مانند طاووس گفتن به کرکس است
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      8 1
      ممنون - خوب گفتی ع. م. طرفدار دیروز داعش در برنامه تلویزیونی برای اظهار وجود متاسفانه دوباره آفتابی شده - هنوز نفهمیده حرف نزنه سنگینتره
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    24 2
    علی مطهری کلا تعطیل هست
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    11 14
    مرگ بر روسیه متجاوز
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 6
    در تاریخ ثبت شده که روسیه به هیچ کشوری وفا نکرده و به منافع خودش فکر میکند بعدا تاریخ این را در خود نگه خواهد داشت که روسیه هم به ایران وفا نمی کند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 3
    فقط امیدوارم رابطه مرید و مرادی نباشه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 2
    ما اگر نوکری نکنیم پیشرفت میکنیم،
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 5
    فقط بلدید ترویج تروریستم کنید با تحلیل های آبدوغ خیاریتون .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 2
    افساد طلبان غربگدایی مثل علی مطهری (پسر نوح) ، پاچه خواری امپریالیسم غرب وادادگی در برجام 8 سال تعطیلی کشور تو مجلس چه گوهی میخوردی فقط نون اسم بابای خدابیامرزت رو داری میخوری و خیانت میکنی
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 9
    زنده باد علی مطهری.این مرد آزاده
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      2 1
      چه جالب آزاده!کجای شخصیت این فرد نشان از آزادگی دارد؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 2
    وقتی قوه قضائیه قانون میده مجلس که دقیقا ضد حجاب هست این آقا باید بگوید پلیس حق دخالت ندارد. وقتی قوه قضائیه اینچنین اشتباه میکنه از این آقا چه انتظاری هست. کلا همه با مخالف جمهوری اسلامی گناهکار مشهود و غیر مشهود هستن. حتی دولت و مجلس نمیدونم چرا ما از این به بعد چرا باید حمایت کنیم وبروید حمایت همین بی حجابها داشته باشید زمان خطر این افراد بفرستید دفاع کنن. رای این افراد بگیرید و در راهپیمایی ها ام حمایت ابن افراد برید داشته باشید. ما که کلا از حمایت شما ها پشیمان شدیم.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 5
    نه آقای مطهری ما (ایران عزیز) اقمار روسیه نشده ایم و لی متاسفانه شما از جیره خواران غرب شده اید واقعا متاسفم برایت
  • سید فروزان CH ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 1
    اکر در داخل کشور پیدا نمیشود تا به دهان علی مطهری بزنند ،شخص حاضرم یک بند شیک بخرم و بفرستم برای دهان ایشان ،
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      5 5
      لال شی بهتره بی ادب
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 1
    یکی به رهامی بگوید آخوند اصلاح طلب مگر در دفاع مقدس امثال شما به جبهه ها رفتند چندین ایت الله به همراه فرزندانشان به جبهه‌ها رفتند چندین طلبه وروحانی شهید شدند وامروز هم با احساس خطر به مرزها میروند خودتان رانبینید وطن فروشان کدام یکتان چند روز جبهه دارید آخوندها ی اصلاح طلب مانند خودت حسن خمینی منتجب نیا فاضل میبدی موسوی لاری موسوی بجنوردی عبدالله نوری کرباسچی حسن روحانی ودیگر اصلاح طلبان عباس عبدی زیبا کلام ربیعی واعظی نوبخت جهانگیر ی مرد هستید اعلام کنید بدخواران
  • سید فروزان CH ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 0
    علی مطهری حداقل اثار پدرش را بخواند تا کمی دارای فهم و اکاهی شود ، هر چند متاسفانه عقل ناقص با هیچ کتابی درست نمیشود
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 7
    سوخوهایی که دادن رو خوب استفاده کنید 😄 روسیه خائن فقط سوء استفاده میکنه
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 2
    سخنان اصلاح طلبان فاسد دیگر چنان بی محتوا و مشمئز کننده شده که واقعا پرداختن به آن ها جز تکلیف ما لایطاق چیز دیگری نیست باید یکی از موارد کارهای سخت را شنیدن و پرداختن به سخنان بی پایه و از روی حقد اصلاح طلبان فاسد عنوان شود. عقده و کینه اولین کارش از کار انداختن منطق و عقل است. زمانی که امام حسین علیه‌السلام در برابر اشقیا و قتلهٔ کربلا از خود و خاندانش گفت و از این که جرمی مرتکب نشده تا لایق این همه نابکاری شود همهٔ اشقیا فریاد زدند « «بغضا لابیک»دلیل همهٔ این بلایای تحمیلی، کینه ای است که از پدرت داریم ! و امام علی فرمود «سبب الفتن الحقد دلیل اصلی فتنه ها کینه و عقده است.رهامی اصلاح طلب ، البته بعد از ک مدرک و موقعیت شغلی !شد و از آن تاریخ یعنی از سال هفتاد و شش در آرزوی رسیدن به مقامات عالیه پیر شده! او چنان ضعیف بلحاظ علمی و اجرایی بوده که نه خاتمی و نه جهانگیری روحانی هیچ‌کدام در دولت هایشان به وی اعتماد نکرده و کاری به وی نداده اند! از این جهت عقدهٔ پیچیده ای داشته و چون اصلاح طلب خود را می خواند از انقلاب و ارزش های آن از جمله حجاب کینه مند شده است. او اما مدعی است حقوق خوانده و از چند پرونده اصلاحات آمریکایی دفاع کرده اما در درک وظایف قانونی و حقوقی پلیس درمانده است و نیز آن قدر بی انصاف شده که فرزندان ائمهٔ جمعه را چونان فرزندان خود و مفلوکان اصلاح طلب جا می زند که فرزندان ائمه جمعه مرزبانی نخواهند کرد در حالتی که آن زمانی که رهامی و دوستانش منافقانه در پی به چنگ آوردن مدرک و استخدام در هیآت علمی ها بوده اند این ائمه جمعه و فرزندانشان بودند که هم جبهه می رفتند و هم ائمه محترم جمعه هزاران هزار نفر را با نفس گرمشان به جبهه روانه می کردند حماسه های امام جمعه آبادان ، دزفول ، شهید دستغیب ، شهید مدنی ، شهید اشرفی اصفهانی ، مرحوم حسنی و...چیزی نیست که از یادها برود. پلیس ضابط قوهٔ قضائیه در برخورد با جرائم مشهود است از جملهٔ جرائم در قانون مجازات اسلامی « کشف حجاب » و رفتارهای ناهنجار و گناه آلود اجتماعی است کافی است کتاب قانون و نیز وظایف پلیس را مروری کلی کرد که رهامی یارای آن ندارد یعنی نه قانون می فهمد و نه می داند و نه می خواهدبداند او صرفا متناسب با دستورات تشکیلاتی اصلاحات آمریکایی باید نیشی به نظام مقتدراسلامی و نهادهای آن بزند و رطب و یابس کند و بس.
    • محمدایوب IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      2 1
      15/19 خدایی دمت گرم چه زیبا نوشتی
  • مجید کشاورزمهر IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    مثال آقای مطهری اینکه:کسی که خودشو به خواب زدده سخت میشه بیدارش کرد، این آقا خوب میدونه که دوست و دشمن ایران کیه، پشت تمام بدبختی های دنیا از جمله اوکراین، امریکای جنایتکاره، ولی ایشان برای خوشایند عده ای غربگدا بعضی وقت از این لفاضی ها را می فرمایند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 1
    جناب رهامی، اول:اینکه شما و امثال شما به وظیفه خود درست عمل نکردی و کار به جایی رسیده است که نیروی انتظامی مجبور به واکنش است، تقصیر نیروی انتظامی است؟ دوم: اگر دو نفر در خیابان در حال انجام عمل شنیعی باشند، وظیفه تو است یا وظیفه نیروی انتظامی؟ سوم: واقعا به حرفهایی که زدی اعتقاد داری؟
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    پسر نوح هم برآمده از بیت پیامبر بود دیگه. مگه نه؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    بابا علی مطهریه دیگه
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    آقایان رهامی ومطهری مشکلات امروز ما از نفهمی شما واصراربر لجالت احمقانه شماست امید خداوند این مملکت را از شر شما احمقها نجات دهد
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 2
    مانیازمندروسیه
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    علی مطهری که دم از کشور ودین واسلام میزند بگوید آن‌زمان که دین وکشور ومردم در دفاع مقدس مورد هجوم ارتش بعثی وبا حمایت کشورهای قبله آمال او از قبیل آمریکا فرانسه آلمان انگلیس ووو قرارگرفته بود چندروز به جبهه رفته است آیا تا به حال حتی برای تفریح به شهرهای جنوبی رفته است خجالت وشرم وحیا وناموس برای اصلاح طلبان معنی دارد ایت الله مشکینی ودیگر مراجع با کهولت سن به جبهه‌ها رفتند اما این حرام خواران میراث خوار فقط زر میزنند
  • مهران IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    با سلام علی مطهری اگه عقل داشت، با حسن روحانی نمی پرید و دم از میر حسین موسوی و کروبی نمی زد. علی مطهری همونیه که در دوران ریاست احمدی نژاد، دور تا دور مجلس می چرخید تا امضا جمع کنه و چوب لا چرخ دولت آقای احمدی نژاد کنه. عیار علی مطهری به اندازه عیار فائزه هاشمیه، با یک تفاوت: اون کی بخاطر وراجیهای مکررش علیه انقلاب و کشور الان تو زندونه و این یکی بیرون زندانه.
  • یوسف از همدان IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 1
    نه جرات عملیات برون مرزی در افغانستان را دارید و نه در پاکستان
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    مطهری داغ رییس جمهور نشدن لاریجانی را داره
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    خیال اینکه ابوجهل مطهری یک کلاس بالا برود باطل است این توهمان کلاس جهال مانده است برای انکه فراموش نشود هرازچندگاه درجه خودرا برخ میکشد وهنوز پشت درکلاس مانده پدر کهتوسط او معرفی نشد که هیچ ازرانت پدر هم افتاد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 1
    پاکستان بمب اتمی داره! عراق که اربعین میریم، بمب نداره! اشرار اقلیم کردستان
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 1
    آقای رهام شما به وظیفه خودت حتما عمل کن ولی پلیس وظیفه دارد با بی حجابی برخورد کنه چون حرام شرعی هست حتی اگر قانون نبود. حتی در آمریکا و اروپا هم بر اساس قانونشان حد و حدود پوشش در مکان‌ های عمومی دارن یا در مکان‌های باید لباس خاص خودش پوشید حتی اگر به سواحل آزاد برید باید پوشش نداشته باشید همین وظیفه پلیس هست یا اگر در جای دیگه برهنه کامل بیرون بیای پلیس تو دستگیر میکنه آن هم در صورت مقاومت با خشونت . حالا چطور اگر کسی برهنه بیاد بیرون پلیس ما حق نداره دخالت کنه. برهنه اومد بیرون چی اگر خواستن خوانندگی کنن چی مختلط باشگاه برن. آرایشگاه و مدرسه چی استخر مختلط چی همه اینها گناه و حرام شرعی مگه نیست خب حتما در آنجا هم مکان عمومی هست خب پس در این مورد باید چیکار کرد باید آن را هم آزاد کرد. اگر مست بود چی پلیس دخالت کنه یا نه .خوانندگی چی میگید برای زن اگر این کار کرد مگر شنیدن این صدا حرام نیست حتما ما باید گوشمان رابگیریم که گناه نکرده باشیم و چون این افراد آزادن. اگر دختر شما بدون حجاب بیاد بیرون شما مخالفی یا نه اگر شما از پلیس حمایت کنید و امثال شما این مشکلات پیش نمیومد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    آقای رهام شما به وظیفه خودت عمل نکردی بعد از پلیس میخواهید وظیفه خودش انجام نده. شما نتها به وظیفه خودت عمل نکردی آمدید برضد پلیس و کسای که به وظیفه خودشان عمل کردن حمله و اتفاقا دیگران را بر ضد پلیس تشویق کردید
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    بدبخت مشنگ
  • Mohammad IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    دلم به حال این بدبخت می سوزه که از چنان پدری چنین پسری پدید آمده که در تاریکی های اعتقادی خود هیچ نشانی از پدر ندارد.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    مطهری مرز فکری اش را جابجا کرده ، او تا مرز بی دینی و مخالفت با خدا پیش رفته ، باید گفت مطهری تو مرز دینت را نگه دار تا زبانت از مرز بی دینی عبور نکند
  • عبدالله IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    الحق و الانصاف که علی مطهری از الفبای سیاست هم سر در نمیاره. و در خیلی جاها بیخود دهانش رو باز میکنه و مزخرفات می بافه . و با این تحلیل های مزخرف روز بروز آبروی خودش رو می بره.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    فکر کن یه نفر چقدر درس میخونه میره دانشگاه بعد این مشنگ‌میشه استادش.
  • محمدایوب IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    محضر استاد بی علم وبی تقوا یاوه تو مانند حرفهای دشمنان روحانیت واقعی می ماند نه دزدان لباس پیامبر. آن عوضی ها هم می گویند وظیفه آخوندهای مانند تو فقط بیان طهارت واستبرا وحیض ونفاس است
  • ارش IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 2
    مطهری همیشه حرف حق زده واسه همین ردصلاحیتش کردید از ترس اگه مشنگ بود تأیید میکردینش خب!
  • مجید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    سلام فارسی اورهال ، بازآماد است.لطفا رعایت کنید.
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    به علی مطهری پیشنهاد میکنمبجای این اراجیف چند تا از کتابهای پدر شهیدت را بخوان تا بصیرت پیدا کنی
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    بازم که مطهری ازدیوار پرید توانجاهمکهباشی میبیننت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس