کد خبر 1492056
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
معضل مناطق سیل زده برای نخست وزیر ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا که در پی وقوع سیل و ویرانی‌های گسترده ناشی از آن در شمال کشورش مجبور به بازگشت زودهنگام از اجلاس گروه هفت شد، وعده داد که از بازسازی مناطق سیل زده حمایت کند.

به گزارش مشرق،‌ «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا پس از بازگشت زودهنگام از اجلاس «گروه هفت» برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده شمال این کشور، وعده داد که از بازسازی این مناطق حمایت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نخست وزیر ایتالیا از شهرهای منطقه «امیلیا-رومانیا» در شمال این کشور که خسارات شدیدی از سیل اخیر دیده، بازدید کرد. بر اساس برآوردهای اولیه، خسارات این سیل در بیش از صد شهر این منطقه به میلیاردها یورو بالغ شده است.

در حالی که تعداد کشته‌های این بلای طبیعی در شمال ایتالیا تا کنون به چهارده نفر رسیده، ملونی در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «راونا»، یکی از مناطقی که متحمل بیشترین تخریب‌ها و آسیب‌ها شده، اظهار کرد: «این حادثه، تراژدی بود؛ اما ما همیشه می‌توانیم با قدرت از بحران‌ها عبور و خودمان را بازیابی کنیم».

ملونی که دولت راستگرای ایتالیا را رهبری می‌کند گفت، مشاهده رنج‌های کسانی که گرفتار سیل شدند برای او دردناک بوده و این حادثه آسیب‌های بزرگی را به بار آورده اما هنوز نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارات مالی آن ارائه داد.

ملونی گفت:‌ «ما منابع مورد نیاز خود را خواهیم یافت». به گفته‌ ملونی، ایتالیا ممکن است به کمک گرفتن از «صندوق همبستگی» اتحادیه اروپا برای بلایای طبیعی متوسل شود.

او همچنین بیان کرد، که رهبران کشورهای متحد با ایتالیا در اجلاس گروه هفت در شهر هیروشیمای ژاپن حمایت‌های خود را به اشکال گوناگون پیشنهاد کردند.

ملونی محل اجلاس گروه هفت را یک روز زودتر از برنامه‌ریزی رسمی خود ترک کرده و گفته بود، وجدانش به او اجازه نمی‌دهد که از کشورش دور بماند.

به گزارش رویترز، بعد از آنکه بارانهای شدید در شمال ایتالیا روز یکشنبه متوقف شد، تیم‌های امدادرسان و نیروهای داوطلب محلی عملیات تخلیه آب از ساختمان‌ها و رفع گل و لای از خیابان‌ها قبل از آنکه آفتاب آنها را سخت کند، شروع کردند.

دولت ایتالیا قرار است روز سه‌َشنبه نشست ویژه ای برای بررسی تدابیر مخصوص پاسخ به این وضعیت اضطراری برگزار کند.

حدود ۳۶۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل زده مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و اغلب کسانی که در این مناطق باقی‌ مانده‌اند بدون برق هستند.

همچنین این بلای طبیعی آسیب زیادی به بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس