کد خبر 1491848
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
هتک حرمت قرآن کریم در «ولگوگراد» روسیه به دستور اوکراین

فردی که سرویس امنیت فدرال روسیه بعد از هتک حرمت قرآن در شهر «ولگوگراد» دستگیر کرد، اقرار کرده ده هزار روبل از فردی مرتبط با سازمان امنیت اوکراین برای این اقدام موهن دریافت کرده بود.

به گزارش مشرق، نهاد اصلی تحقیقات روسیه شنبه (۲۰ مه) اعلام کرد تحقیقات جنایی را درباره هتک حرمت اخیر قرآن کریم در شهر «ولگوگراد» این کشور که طراحی آن در اوکراین انجام شده را آغاز کرده است.

کمیته تحقیقاتی به اسپوتنیک گفت: بازرسان روس بعد از انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در آن یک مرد در مقابل مسجدی در ولگوگراد اقدام به هتک حرمت قرآن با آتش زدن آن می‌کند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام کمیته تحقیقات روسیه مظنون به دریافت ۱۰ هزار روبل (۱۲۵ دلار) از ماموران اوکراینی برای اقدام به سوزاندن قرآن کریم و فیلم گرفتن از این اقدام اقرار کرده است. او همچنین اقرار کرد که از سایت‌های نظامی روسیه برای اوکراینی‌ها فیلم تهیه کرده است.

«نیکیتا ژوراول» ۱۹ ساله ساکن شهر ولگوگراد طبق ماده ۱۴۸ بخش دوم قانون جزایی روسیه به دلیل اهانت به احساسات مذهبی مسلمانان تحت تعقیب قرار گرفته است.

بر اساس نتایج تحقیقات، او این اقدام را ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) انجام داده و ضبط کرده است. بر اساس گزارش‌ها، او سپس ویدئوی مذکور را به یکی از کارکنان سرویس امنیتی اوکراین (SBU) تحویل داده که آن را در وبسایت تحت کنترل مراکز اطلاعات و عملیات روانی نیروهای مسلح اوکراین منتشر کرده است.

در صورت مجرم شناخته شدن این فرد به دلیل توهین به احساسات مذهبی، وی با مجازات تا سه سال زندان روبرو خواهد شد. طبق گزارش‌ها، هدف از انتشار ویدئوی این اقدام موهن ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه چندملیتی روسیه بوده است.

پیش‌تر هم ویدئوهایی از مناطق درگیری در اوکراین در صفحات مجازی منتشر شد که تعدادی از نظامیان این کشور را حین پاره کردن و آتش زدن قرآن کریم نشان می‌داد.

در واکنش به این اقدام شنیع، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن در ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت: «این فاشیسم و شیطان‌پرستی واقعی در شماست. اگر حداقل یک چچن یا یک مسلمان در آن نزدیکی بود، چگونه جرأت می‌کردید به قرآن کریم دست بزنید؟».

او افزود: «اگر مشابه همین عمل با ملت و فرهنگ و مذهب کشور شما انجام می‌شد، دیگر جرأت انجام این عمل کفرآمیز را نداشتید. من از هیچ تلاش و امکاناتی برای یافتن و مجازات عاملان دریغ نمی‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم من را یاری کند».

چند نفر از علمای الازهر مصر نیز به این واقعه واکنش نشان دادند. شیخ «سعد الفقی» در این خصوص به شبکه «راشا تودی» گفت اسلام هرگونه اهانت به کتب مقدس همچون تورات و انجیل و قرآن را ممنوع می‌داند.

او تأکید کرد: «اهانت و پاره کردن کتاب‌های مقدس بر خلاف قوانین بین‌المللی است. حداقل کاری که دولت اوکراین باید انجام دهد، عذرخواهی از همه مسلمانان جهان به خاطر این جنایت است. این گونه اقدامات احمقانه موجب فتنه‌انگیزی میان پیروان ادیان و مذاهب می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 1
    برخی غربگداها و حامیان دلقک در ایران خوب اوکراین را با این کارها بشناسید. پناه بر خدا
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    روسیه و اوکراین برای تحریک کشورهای اسلامی بازی کثیفی رو آغاز کردن
  • NL ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    این به نظر بازی کثیف روس هاست نه اوکراینی ها اینا برا نجات خودشون از همه چی مایه میذارن می‌خوان از حمایت مسلمانان برای جنگی که راه انداختن استفاده کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس