رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري به تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج پرداخت.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري که به منظور تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج برگزار شد، با بيان اينکه اين هفته با ياد و بزرگداشت شهيدان محسن وزوايي و مريم فرهانيان آغاز مي‌شود، شعار هفته بسيج را با توجه به تقارن آن با عيد غدير و در پي رويکرد جديد بسيج در توجه به همه جنبه‌هاي جهاد، شعار "بسيج، ولايت و جهاد همه جانبه" عنوان کرد .
سردار نقدي ادامه داد: در اولين روز هفته بسيج که با شعار "بسيج، مسجد و قرآن " در پي لبيک به فرمان رهبر معظم انقلاب و پيام اخيرشان به اجلاس نماز، در روز شنبه آغاز خواهد شد، گلباران حرم مطهر امام خميني (ره) و ديدار با مراجع عظام از جمله برنامه‌هاي روز اول هفته بسيج خواهد بود.
وي به برپايي نمايشگاه‌ بسيج و جهاد همه‌جانبه در 20 هزار مسجد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در اين نمايشگاه‌ها آثار فرهنگي، هنري، ادبي و علمي بسيجيان و نخبگان هر محله در مسجد همان محل قرار داده مي‌شود و در شب عيد غدير صاحبان آثار برتر در هر مسجد از سوي بسيج و ائمه جماعات مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين به برپايي همايش مشترک ائمه جماعات سراسر کشور در شهرستان‌ها با روساي هيئت امناء و فرماندهان پايگاه‌هاي بسيج مساجد و محلات اشاره کرد و گفت: اين نشست‌ها با هدف ايجاد وحدت بيشتر ميان ارکان مهم مساجد برگزار مي‌شود.
نقدي افزود: برپايي نمايشگاه کتاب مقاومت در هزار مسجد کشور و افتتاح اين نمايشگاه‌ها به صورت نمادين در نماز جمعه اين هفته تهران از ديگر برنامه‌هاي روز اول هفته بسيج خواهد بود که در آن، کتاب‌ها با تخفيف 50 درصد در اختيار مخاطبين قرار مي‌گيرد.
وي شعار روز دوم هفته بسيج را "خودباوري و جهاد علمي " معرفي کرد و افزود: محور کار در روز دوم دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي خواهد بود که برگزاري نشست‌هاي بزرگ جهاد علمي دانشجويان در تمامي دانشگاه‌هاي کشور را خواهيم داشت.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين جشنواره تجليل از آثار برتر بسيجيان شامل اختراعات، ابتکارات و پژوهش‌هاي به نتيجه رسيده که در طول سال در سطح شهرستان‌ها با يکديگر رقابت کردند، را مورد اشاره قرار داد و گفت: مرحله نهايي اين جشنواره در سطح استان‌ها در دانشگاه اميرکبير تهران برگزار مي‌شود.
سردار نقدي همچنين به برپايي همايشي در جنب اين جشنواره با ياد شهيد دکتر مسعود علي‌محمد دانشمند برجسته فيزيک که سال گذشته توسط جنايتکاران صهيونيستي به شهادت رسيد، اشاره کرد.
وي در ادامه گفت: در اين روز که سالگرد تشکيل بسيج طلبه و دانشجو به فرمان امام (ره) است، علاوه بر برنامه‌هاي دانشجويي، برنامه‌هاي ديگري در قم با هدف بزرگداشت شهيد شريف قنوتي از شهداي عارف طلبه در جنگ تحميلي با حضور هزاران طلبه بسيجي برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين بر پايي جشنواره علم‌پژوهان آرمان‌خواه به منظور تجليل از دانشجويان بسيجي برتر دانشگاه‌هاي را از ديگر برنامه‌هاي روز دوم هفته بسيج دانست و افزود: در اين روز براي اولين بار در کشور افتتاح 4 پژوهشکده مجازي به عنوان يک کار ابتکاري در عرصه علمي را خواهيم داشت که به واسطه آن، اساتيد، دانشجويان، متخصصان و مديران بسيجي با يکديگر مرتبط بوده و در فضاي مجازي به تبادل اطلاعات و مناظرات علمي خواهند پرداخت که البته تعداد اين پژوهشکده‌ها 21 پژوهشکده است و در طول سال افتتاح خواهند شد که 4 پژوهشکده حقوق، پزشکي جامعه‌نگر، فناوري اطلاعات و پژوهشکده زن 4 پژوهشکده‌اي است که در اين روز افتتاح مي‌شود.
سردار نقدي با بيان اينکه شعار روز سوم هفته بسيج با عنوان "بسيج، سازندگي و خدمتگزاري " نامگذاري شده است، محروميت‌زدايي را يکي از محورهاي مهم بسيج سازندگي دانست و افزود: در اين روز علاوه بر افتتاح همزمان 300 پروژه محروميت زدايي در کشور که پروژه اصلي آن در آذربايجان غربي برگزار خواهد شد، خدمات جامعه پزشکي شامل 7 بيمارستان صحرايي در مناطق سيستان، کردستان، آذربايجان غربي، خراسان جنوبي، ايلام، کرمان و هرمزگان را خواهيم داشت که در آن پزشکان علاوه بر معاينه و درمان به انجام عمل جراحي تخصصي و فوق تخصصي نيز خواهند پرداخت.
وي خاطرنشان کرد: همچنين هزار تيم پزشکي به منظور معاينه و ويزيت رايگان محرومين به مناطق مختلف کشور اعزام مي‌شوند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه گفت: در اين شب رزمايش بزرگ يک ميليون نفري رزمندگان بسيجي با عنوان "فدائيان ولايت " و با شعار لبيک يا علي به منظور ارتقاي آمادگي دفاعي و تقويت بنيه دفاعي کشور و نيز به منظور تجديد بيعت با ولايت در مناطق مختلف کشور برگزار مي‌شود که فرداي آن روز و در روز چهارم هفته بسيج، اين بسيجيان در مناطق خود اجتماع خواهند کرد.
نقدي افزود: اين اجتماع در تهران با حضور 110 هزار بسيجي با ياد حماسه غدير برگزار مي‌شود که علاوه بر اين حرکت نمادين بيعت با ولايت، يک اقدام ابتکاري و خلاقانه نيز در منطقه عمومي جمکران با حضور هزار هنرمند و ده‌ها هزار نفر از مردم برگزار خواهد شد که طي اين برنامه‌، موضوع غدير خم بازسازي مي‌شود تا نشان دهيم بسيج همان امتداد غدير است.
وي به برگزاري 4هزار اجلاس بصيرتي در کشور و نيز غبارروبي از مزار شهدا اشاره کرد و گفت: شعار روز چهارم "بسيج، ولايت و بصيرت " است که همزمان با آن، 440 ساختمان جديد براي پايگاه‌ها افتتاح خواهد شد چرا که برخي پايگاه‌ها از مکان مناسبي برخوردار نيستند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين از افتتاح 75 حوزه مقاومت، 5 اردوگاه و 5 کانون ورزشي بسيج در اين روز خبر داد و گفت: در اين روز به دنبال فعاليت خيرخواهانه بسيجيان کشور که از همين امسال آغاز شد 4 هزار و 818 جهيزيه براي زوج‌هاي جوان و محروم محلات در پايگاه‌ها جمع آوري شده که به آنها تقديم خواهد شد.
نقدي تصريح کرد: علاوه بر اين و کمک‌هاي مردمي بسيجيان زمينه آزادي 272 نفر از زندانياني که استحقاق آزادي را دارند، فراهم شده است.
وي به شعار روز پنجم هفته بسيج با عنوان "بسيج، انتظار و اقتدار " اشاره کرد و گفت: به دليل همزماني روز پنجم با روز جمعه تجمع بزرگ بسيجيان در نماز‌هاي جمعه و سخنراني فرماندهان بسيج شهرها در نماز جمعه شهرشان را خواهيم داشت که اين برنامه به صورت راهپيمايي از محل‌هاي دعاي ندبه به سمت محل برگزاري نماز‌هاي جمعه انجام مي‌شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان کرد: همچنين مراسم دعاي ندبه در اين روز در مسجد جمکران برگزار خواهد شد.
نقدي شعار روز ششم هفته بسيج را "جوان و ورزش " معرفي کرد و افزود: در اين روز فعاليت‌هاي ورزشي از جمله صعود 3 هزار دانشجو با قله‌هاي شهرهاي مربوطه و نيز مسابقات موتور سواري رالي در طول مرز غربي کشور و نيز رونمايي از کتاب "بر سکوي عرش " که سرگذشت بسيجيان شهيد است را خواهيم داشت.
وي گفت: در اين روز همچنين اعلام برنامه‌هاي مسابقات بومي و محلي و نيز آغاز جشنواره کشوري تئاتر بسيج به همت سازمان بسيج هنرمندان در تبريز صورت مي‌گيرد.
رئيس سازمان بسيج شعار روز هفتم را "بسيج، عفاف و سلامت اجتماعي " دانست و گفت: در اين روز برنامه بسيج جامعه زنان و انجام مشاوره‌هاي مختلف در کانون‌هاي بسيج و تمرکز بر روي موضوع آموزش زندگي سالم و نيز فراخوان جشنواره رسانه‌اي عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
نقدي همچنين به برپايي 9 نمايشگاه فناوري پيشرفته در 9 دانشگاه صنعتي برتر به همت بسيج اساتيد و وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: اين نمايشگاه مي‌تواند نقطه شروعي براي ارتباط بيشتر صنعت و دانشگاه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس