‌

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی بازارچه مرزی و خط انتقال برق ایران به پاکستان، گفت که فصل جدیدی در روابط برادرانه تهران و اسلام‌آباد آغاز شده است.

به گزارش مشرق، «بلاول بوتو زرداری» که امروز نخست وزیر پاکستان را در سفر به نقطه مرزی مشترک با ایران همراهی می‌کرد در حساب کاربری خود تصاویری از همراهی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه دیدار سران دو کشور منتشر کرد.

وی نوشت که بهره‌برداری از بازارچه مرزی پیشین-مند و افتتاح خط انتقال برق پولان-گبد مایه خرسندی است و این تحول یک عامل اساسی برای بهبود وضعیت اجتماعی-اقتصادی مردم در مرزهای یکدیگر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بومیان این منطقه خواهد بود.

زرداری پروژه انتقال برق ایران به پاکستان را آغاز فصلی جدید در روابط برادرانه دو کشور و جلوه ملموس دیگری از همکاری‌های چندجانبه تهران و اسلام‌آباد تعبیر کرد.

وزیر خارجه پاکستان : فصل جدیدی در روابط تهران و اسلام آباد آغاز شده است

وی گفت که رویدادهای امروز در نقطه مشترک مرزی ایران و پاکستان بازتابی از تعهد و تلاش متقابل برای رفاه مردمان دو کشور است.

براساس این گزارش، نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان امروز توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جهمور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز گفت که فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی موجب بهبود زندگی ساکنان مرزی و توسعه استان‌های همجوار شده و به غلبه بر پدیده قاچاق کمک بزرگی می‌کند.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور در حال کار بر روی ۵ بازارچه دیگر نیز است که به زودی گشایش خواهد یافت. همچنین پروژه انتقال برق ایران نیز گامی موثر برای غلبه بر کمبود انرژی در بلوچستان پاکستان است و سطح برق دریافتی از کشور همسایه با افتتاح این پروژه به ۲۰۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس