کد خبر 1490505
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
لهستان

رئیس جمهور لهستان اعلام کرد لهستان بیشتر جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش مشرق، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان روز چهارشنبه در سفر به ریکیاویک، پایتخت ایسلند اعلام کرد لهستان تقریبا تمام جنگنده‌های میگ‌های ۲۹ خود را که کی یف درخواست کرده بود به اوکراین تحویل داده است.

او اعلام کرد که ارسال جنگنده‌های باقیمانده ممکن است با مشکلاتی روبرو شود، زیرا آن‌ها مطابق با استانداردهای ناتو تجهیز شده‌اند و از این نظر در خدمت امنیت ناتو هستند.

علاوه بر این، نیروی هوایی لهستان تعداد کمی اف-۱۶ آمریکایی دارد، اما صحبتی از انتقال آن‌ها به کی یف نیست. دودا در پایان گفت: در عین حال، ورشو آماده آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده‌ها است.

در اوایل آوریل، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که قصد دارد ۱۴ جنگنده MiG-۲۹ را به اوکراین عرضه کند. همانطور که ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان اشاره کرد، اتحادیه اروپا غرامت بسیار خوبی برای مهمات ارائه شده به کی‌یف به این کشور خواهد داد. به گفته وی، ورشو در ازای سلاح‌های قدیمی می‌تواند اسلحه و مهمات مدرن را با پول اروپا خریداری و خطوط تولید سلاح‌های مختلف را ایجاد کند.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها درگیری را طولانی می‌کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکا و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل نیز مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    3 2
    بدبخت اوکراین.شده گوشت قربونی بین ی مشت گرگ
  • عمیر IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    14 4
    دم لهستان گرم یکی از خوبای زجر کشیده جنگ ، کسی که همیشه تا اخر پشت اوکراین بوده ، درود به اوکراین و لهستان !
  • حسین IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    راه فرار از نابودی اوکراین وجود نداره
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    دمش گرم بامیگ‌ ساخت روسیا خود روسیه رو میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس