امیرعبداللهیان: هژمونی آمریکایی با چالش اساسی مواجه شده است

وزیر امور خارجه در پنجمین نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های داخلی گفت: وزارت امور خارجه آماده شنیدن دیدگاه‌ها و نقدهای سازنده بوده و این امر به تلاش‌های حرفه‌ای دستگاه دیپلماسی کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پنجمین نشست هم‌اندیشی حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه با مدیران مسؤول و مدیران عامل رسانه‌های داخلی و برخی صاحبنظران رسانه‌ای در فضایی صمیمی همراه با گفت‌وگو، تبادل نظر و ارائه پیشنهادات درباره موضوعات سیاست خارجی و تحولات گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی به مدت سه ساعت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیران مسؤول و مدیران عامل رسانه‌ها و همچنین فعالان رسانه‌ای دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، نقد و پیشنهادات خود در خصوص طیف متنوعی از موضوعات مختلف سیاست خارجی نظیر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی، موضوع دیپلماسی اقتصادی و دلار زدایی از اقتصاد و تجارت خارجی، دیپلماسی عمومی، موضوع حق‌آبه هیرمند، مذاکرات رفع تحریم‌ها و برخی موضوعات دیگر بیان کردند.

وزیر امور خارجه با مروری بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم، آخرین تحولات مهم در حوزه سیاست خارجی را برشمرد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به آغاز همایش سراسری سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در تهران از هفته آینده، آن را فرصتی برای هم اندیشی و هم افزایی در مسیر تحقق اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و تحقق هر چه بیشتر شعارهای دولت سیزدهم خواند.

وزیر خارجه تأکید کرد: وزارت امور خارجه آماده شنیدن دیدگاه‌ها و نقدهای سازنده بوده و این امر به تلاش‌های حرفه‌ای دستگاه دیپلماسی کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    برنامه فعال اقتصادی ندارد . این نقد بسیار محترمانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس