کد خبر 1489817
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
سرقت

تهران - ایرنا - رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی ۲ هزار واحد متخلف در حوزه مالخری و اموال مسروقه و به اصطلاح دسته دوم خبر داد و گفت: بخشی از اموال سرقتی به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در اجرای طرح دستگیری خریداران اموال مسروقه، اظهارداشت: از همه واحدهای صنفی متخلف برای درج مشخصات اموال دسته دوم تعهد گرفته شد. برخی از کالاهای دست دوم بازار با عنوان استوک، بازارچه مرزی، وارداتی که به صورت عمومی خرید و فروش می‌شود، سرقتی است.

وی به قاچاق بخشی از اموال سرقتی به کشورهای همسایه خبر داد و افزود: اجناسی مانند تلفن همراه که در کشورهای منطقه هم فعال می‌شود، به کشورهای دیگر می‌برند.

رئیس پلیس تهران بزرگ اضافه کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی که بر جرم و مجرمان دارد سعی در کشف و کنترل چرخه و اقتصاد سرقت دارد تا به طور ریشه‌ای مسئله سرقت را مدیریت و کنترل کند.

سردار محمدیان ادامه داد: بخشی از این اموال در واحدهای صنفی و به صورت غیر رسمی در حال خرید و فروش است و پلیس با اشراف اطلاعاتی، بیش از ۲ هزار واحد صنفی را شناسایی کرده است و این واحدها از این پس به طور مستمر مورد بازرسی و کنترل قرار خواهند گرفت.

ثبت مشخصات اموال دسته دوم

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: پیش از این، از این واحدهای صنفی تعهد گرفته شده بود که چنین اموالی را خرید و فروش نکنند و همه اموال دسته دوم را خریداری کردند در دفاتر مخصوص ثبت و تلفن فروشنده را درج کنند و طبیعاً اگر چنین روندی طی نشود به طور قطع اموال کشف شده سرقتی تلقی و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

سردار محمدیان اظهار داشت: اگر بتوانیم چرخه خرید و فروش اموال سرقتی را قطع کنیم و آن کسانی که دانسته و ندانسته اینگونه جرایم را مرتکب می شوند وقتی بدانند که مجازات این جرایم سنگین خواهد بود و سود آن بسیار کم است، طبیعتاً به سمت چنین مواردی نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه پلیس بارها ثابت کرده است که در هر زمان بخواهد می‌تواند برای کشف جرم و سرقت عملکرد مثبتی داشته باشد، تأکید کرد: به سارقان هشدار می‌دهم که دست از اعمال مجرمانه بردارند و به شغل‌های شرافتمندانه مشغول شوند چرا که در آینده پلیس با سارقان و مجرمان برخوردهای جدی‌تری خواهد داشت و با این افراد هیچ‌گونه مدارایی نمی‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد: در چند هفته آینده خبرهای خوبی در حوزه کشف و دستگیری حلقه‌های بزرگ سرقت به مردم خواهیم داد تا همه به خصوص سارقان ببینند پلیس چقدر در این حوزه مصمم و موفق بوده است و این اتفاقات قرار نیست کوتاه مدت به صورت طرح باشد بلکه به شکل مستمر جزو دستورالعمل و اولویت پلیس خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس