کد خبر 1489428
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

به بهانه خداحافظی آخرین عضو بارسلونای جادویی در سال ۲۰۱۱ نگاهی به شرایط فعلی بازیکنان آن تیم می‌اندازیم.

به گزارش مشرق، سرخیو بوسکتس آخرین عضو بارسلونای رویایی ۲۰۱۱ شد که خداحافظی خود را از جمع آبی‌-اناری‌ها اعلام کرد. او تابستان پیش رو از بارسا جدا خواهد شد.

این بارسلونا تیمی است که سر آلکس فرگوسن آن را به عنوان «بهترین تیمی که با آن روبه‌رو شده» توصیف کرد؛ تیمی رویایی با حضور ستارگانی چون لیونل مسی، ژاوی و آندرس اینیستا که پپ گواردیولا هدایتش را بر عهده داشت.

بارسلونا پس از پیروزی ۳-۱ مقابل منچستریونایتد در ورزشگاه ویمبلی در ۲۸ مه قهرمان لیگ قهرمان اروپا شد و گواردیولا از آن زمان تاکنون دیگر قهرمان اروپا نشده است.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟
ترکیب بارسلونای ۲۰۱۱

دوازده سال بعد، بازیکنانی که آن تیم درخشان ۲۰۱۱ را تشکیل دادند، هر کدام روزگار متفاوتی را سپری می‌کنند. برخی از آنها به قهرمانی در جام جهانی رسیده و برخی دیگر مربی شده‌اند.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

دروازه‌بان - ویکتور والدس

والدس سال ۲۰۱۴ پس از ۱۲ سال حضور در نوکمپ بارسلونا را ترک کرد. او شش قهرمانی در لیگ، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در کوپا دل‌ری را به دست آورد. والدس در ادامه به منچستریونایتد پیوست اما با لوئیس فان‌خال اختلاف نظر داشت. او پس از یک دوره قرضی در باشگاه استاندارد لیژ بلژیک و میدلزبورو بازنشسته شد.

والدس پس از بازنشستگی تصمیم به حضور در دنیای مربیگری گرفت و هدایت تیم زیر ۱۹ساله‌های بارسلونا را عهده‌دار شد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

دفاع چپ - اریک آبیدال

آبیدال فرانسوی سال ۲۰۱۱ از تومور کبد رهایی یافت و به دلیل عوارض این بیماری سال ۲۰۱۲ مجبور به پیوند کبد شد. ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲ به تمرینات بازگشت و پس از یک سال برای تیمش به میدان رفت. او سال ۲۰۱۳ به موناکو، باشگاه سابقش، بازگشت و سپس سال ۲۰۱۴ پیش از بازنشستگی راهی المپیاکوس شد.

آبیدال ۴۳ ساله ژوئن ۲۰۱۸ به عنوان مدیر به بارسلونا بازگشت اما اوت ۲۰۲۰ برکنار شد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

مدافع میانی - خاویر ماسکرانو

هافبک سابق لیورپول و وستهام که اکنون ۳۸ساله است، دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۰ سال آرژانتین انتخاب شد و تا به امروز این پست را در اختیار دارد. این بازیکن آرژانتینی یکی از بازیکنانی بود که دو بار به سه‌گانه دست یافت.

ماسکرانو سال ۲۰۱۸ از بارسلونا به هبی فورچون چین پیوست و پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۲۰ به کشورش بازگشت تا برای استودیانتس بازی کند.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

مدافع میانی - جرارد پیکه

تعهد پیکه به بارسلونا شبیه بوسکتس است. این مدافع میانی پس از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱، یازده سال دیگر را در این باشگاه سپری کرد و نوامبر ۲۰۲۲ در کوران رقابت‌ها به شکلی ناگهانی و دور از انتظار اعلام بازنشستگی کرد.

این مدافع همچنین به اسپانیا کمک کرد تا در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ قهرمان شود و در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ لالیگا را برد.

این بازیکن ۳۶ ساله از زمان بازنشستگی، به دنبال پروژه‌های تجاری متعددی بوده است.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

دفاع راست - دنی آلوس

دنی آلوس سال ۲۰۱۶ بارسلونا را برای نخستین بار ترک کرد اما فصل ۲۲-۲۰۲۱ به این تیم بازگشت. او سال ۲۰۲۲ به باشگاه مکزیکی پوماس نقل مکان کرد اما پس از دستگیری به اتهام تجاوز جنسی در ژانویه ۲۰۲۳ قراردادش فسخ شد.

او در دوران فوتبال خود بعد از بارسلونا برای یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و سائوپائولو نیز بازی کرد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

هافبک - سرخیو بوسکتس

هافبک اسپانیایی پس از ۱۸ سال حضور در باشگاه کاتالانی، آخرین عضو این تیم رویایی است که به‌زودی بارسا را ترک می‌کند. بوسکتس در ۷۱۸ بازی خود افتخارات عدیده زیادی را به دست آورد. در واقع پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱، این هافبک ۱۸ افتخار بزرگ دیگر را همراه بارسلونا به دست آورد.

بوسکتس به عنوان بازیکنی بی‌حاشیه، مطرح و توانمند همیشه در یاد هواداران تیمش خواهد ماند.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

هافبک - ژاوی

ژاوی هرناندس از نوامبر ۲۰۲۱ سرمربی بارسلوناست. او که اکنون ۴۳ساله است، پیش از انتقالش به تیم قطری السد در قطر در سال ۲۰۱۵، یک چهره مهم برای کاتالان‌ها بود.

او پس از چهار سال به عنوان بازیکن در السد، سرمربی باشگاه قطری شد و قهرمانی در لیگ ستارگان قطر در سال ۲۰۲۱ را به دست آورد و سپس جایگزین رونالد کومان در بارسلونا شد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

هافبک - آندرس اینیستا

سومین عضو این ترکیب جادویی در خط میانی یعنی بوسکتس، ژاوی و اینیستا، هنوز در ژاپن برای ویسل کوبه بازی می‌کند. اینیستا پس از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱، هفت سال در بارسلونا ماند و در نهایت سال ۲۰۱۸ راهی آسیا شد.

از آن زمان تاکنون ۱۳۳ بازی برای این باشگاه ژاپنی انجام داده است و سال ۲۰۱۹ جام امپراطوری را همراه هم‌تیمی‌هایش بالای سر برد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

مهاجم - لیونل مسی

مسی ۳۵ ساله سرانجام در دسامبر ۲۰۲۲ با آرژانتین قهرمان جام جهانی شد که قطعا بزرگ‌ترین دستاورد او از زمان رفتنش از بارسلونا بوده است. مسی تابستان ۲۰۲۱ پس از خروج اشکبار از نوکمپ، در میان مشکلات مالی باشگاه کاتالانی، به پاری‌سن‌ژرمن نقل مکان کرد.

او قرار است در پایان فصل پاری‌سن‌ژرمن را ترک کند. برنده هفت توپ طلا با انتقال به اینتر میامی در لیگ آمریکا یا الهلال عربستان روبه‌رو است. بارسا - جایی که ۲۱ سال را در آنجا سپری کرد - نیز مشتاق بازگرداندن او است.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

مهاجم - داوید ویا

ویا در حال حاضر به عنوان مشاور فنی باشگاه هندی اودیشا و مالک تیم کوینزبورو کار می‌کند. این یک تغییر بزرگ برای یک مهاجم گلزن بود که اکنون ۴۱ سال دارد و در دوران حضورش در بارسلونا هشت جام را بالای سر برد.

ویا سال ۲۰۱۳ نوکمپ را به مقصد اتلتیکومادرید ترک کرد و پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۲۰ برای نیویورک‌سیتی، ملبورن‌سیتی و ویسل‌کوبه بازی کرد.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

مهاجم- پدرو رودریگس

پدرو اکنون ۳۵ ساله و عضو لاتزیو است. او سال ۲۰۱۵ از بارسلونا به چلسی رفت و پنج سال را در استمفوردبریج سپری کرد و سپس سال ۲۰۲۰ به رم منتقل شد. قهرمانی در لیگ برتر با چلسی در سال ۲۰۱۷ و قهرمانی یورو ۲۰۱۲ با اسپانیا از دیگر افتخارات بزرگ او است.

نیمکت

در آن شب در ومبلی نیز نام‌های قابل توجهی روی نیمکت بارسا حضور داشتند.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

تیاگو آلکانتارا که اکنون در لیورپول فعالیت می‌کند، پس از درخشش در بارسلونا راهی بایرن‌مونیخ شد و الان در لیورپول توپ می‌زند.

ستارگان بارسای جادویی کجا هستند؟

بویان کرکیچ و ابراهیم آفلای هم برای استوک‌سیتی مشغول شدند و کارلس پویول، کاپیتان سابق باشگاه، پس از گذراندن همه دوران ۱۹ ساله فوتبالش در این باشگاه، سال ۲۰۱۴ کفش‌ها را برای همیشه آویخت و بازنشسته شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس