شهید سلیمانی - نمایه

وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: سلیمانی قهرمان جنگ ایران و عراق و یک تاکتیک‌دان زیرک بود. با وجود قدوقامت کوتاهش سیمای قهرمان‌ها را داشت. نیروهایش عاشقش بودند و رهبران خاورمیانه از او می‌ترسیدند.

سرویس جهان مشرق «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج زودهنگام از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم[۱]» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش بخش‌های مربوط به ایران در این کتاب را خدمت مخاطبان محترم ارائه کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید قسمت یازدهم از این مجموعه گزارش است. برای خواندن قسمت‌های قبلی می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش استفاده کنید.

کتاب مایک پمپئو: سلیمانی سیمای قهرمان‌ها را داشت/ نیروهایش عاشقش بودند و رهبران خاورمیانه از او حساب می‌بردند +عکس و فیلم

جلد کتاب «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (+)

در کتاب جان بولتون بخوانید:

›› قاسم سلیمانی به انفعال ما می‌خندید

›› قاسم سلیمانی چگونه تحریم شد


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای کتاب مذکور این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این کتاب لزوماً مورد تأیید مشرق نیست. گزارش زیر حاوی توصیفات و اتهامات بی‌اساس علیه شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زبان مایک پمپئو است.


فصل ۶: «مماشات نکن؛ حمله کن»

ایران در برابر کارزار فشار تلافی می‌کند

چشم‌پوشی از [فواید ظاهری و] وعده‌های دروغین مماشات، آسان نیست. باید آمادگی تحمل هزینه‌های تلافی‌جویانه‌ی [تحمیلی دشمن در مقابل] موضع سخت‌تان را داشته باشید. اغلب برای مزیتی هزینه می‌کنید که در آینده، چه‌بسا زمانی دیگر خودتان زنده نیستید، به ثمر خواهد نشست. اما به این ترتیب، بعداً از پرداخت یک هزینه‌ی فلج‌کننده معاف می‌شوید. غرب تا حد زیادی فراموش کرده است که آزادی و امنیت، هزینه دارد. اما ما یادمان نرفته بود. در سراسر سال ۲۰۱۹، وقتی تحریم‌های اقتصادی، اقتصاد ایران را خفه کردند، رژیم این کشور از درد شروع کرد به کوبیدن خودش به در و دیوار؛ دقیقاً همان‌طور که انتظار داشتیم. روی کشتی‌هایی که پرچم بین‌المللی داشتند، مین می‌چسباند؛ و شروع به غنی‌سازی علنی اورانیوم در حجم فراتر از حد مجاز طبق توافق هسته‌ای کرد. رهبران رژیم مثل قانون‌شکن‌هایی رفتار کردند که واقعاً بودند. ایران دو هدف داشت: کاری کند کشورهایی که دارند فشار می‌آورند، دست بردارند؛ و اروپایی‌ها و سایر دموکراسی‌هایی را که به کارزار فشار ملحق نشده بودند، در حاشیه نگه دارد.

سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا، در ۲۱ می ۲۰۱۸ [۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷]، در اندیشکده‌ی «بنیاد هریتج»، درباره‌ی سیاست ضدایرانی «فشار حداکثری» دولت ترامپ پس از خروج از برجام و اِعمال «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه ایران؛ سیاستی که البته نهایتاً به هیچ نتیجه‌ای نرسید. این سخنرانی حدود دو هفته پس از خروج آمریکا از برجام ایراد شده است. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا اروپایی‌ها روی دیوار ایران یادگاری می‌نویسند؟

›› اندیشکده‌ی آمریکایی: اروپا نمی‌تواند برجام را احیا کند

›› نقشه آمریکا و اعضای اروپایی برجام برای توافق هسته‌ای چیست؟

›› «برجام ۲» در دستورکار اروپا و آمریکا

›› وعده‌های روی هوای اروپا و آرزوهای بربادرفته دولت روحانی

در رأس تروریسم ایران، قاسم سلیمانی قرار داشت که من حتی قبل از این‌که رئیس سی‌آی‌ای شوم نیز درباره‌ی او تحقیق کرده بودم. قهرمان جنگ دهه‌ی ۱۹۸۰ میان ایران و عراق بود و تبلیغاتچی‌های ایرانی اسم او را سر زبان همه‌ی مردم انداخته بودند. با این‌که فقط یک متر و هفتادوپنج سانتی‌متر قد داشت، اما وقار نظامی و سیمای قهرمان‌ها را داشت. به‌رغم قدوقامت کوتاهش، در دل رهبران خاورمیانه ترس واقعی انداخته بود. سلیمانی که با چندین دهه رهبری عملیات‌های نظامی ایران در عراق، لبنان، و سوریه جان‌سخت شده بود، از سال ۱۹۹۸ یگانِ آدم‌کشِ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را اداره می‌کرد. کادر تروریست این گان به دنبال گسترش «انقلاب اسلامی» در خارج از مرزهای ایران بودند؛ معمولاً از طریق خشونت. نیروی قدس پشت پرده‌ی بمب‌گذاری‌ها، ترورها، و عملیات‌های بی‌ثبات‌سازی بی‌شماری است. عوامل این نیرو اغلب از پوشش دیپلماتیک برخوردار هستند. اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها یکی از دلایل اصلی‌ای است که کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه، و یمن، امروز در چنین هرج‌ومرج آشفته‌ای هستند. اما چیزی که واقعاً توجه من را جلب کرد، این بود که چگونه یگان‌های تحت رهبری سلیمانی، با هدایت تروریست‌ها و شبه‌نظامیان نیابتی شیعه از پشت صحنه، به قتل بیش از ششصد نیروی آمریکایی در طول جنگ عراق کمک کرده بودند.

توضیحات شهید سلیمانی درباره‌ی حمایت کامل جمهوری اسلامی و شخص رهبر انقلاب از حزب‌الله لبنان، در یکی از معدود مصاحبه‌های مفصل حاج قاسم که به صورت رسمی و رسانه‌ای ضبط شده است [دانلود]

خاطره‌ی شهید سلیمانی از فریب پهپادهای اسرائیلی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› کارشناس استرالیایی: «شهید سلیمانی» جاودانه‌تر از «قاسم سلیمانی» خواهد بود

›› «قاسم سلیمانی» به روایت پژوهشگر آمریکایی/ مأمور سابق سی‌آی‌ای درباره جذبه حاج قاسم چه گفت؟

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

›› چرا فیس‌بوک و اینستاگرام واقعیت را درباره شهید سلیمانی سانسور می‌کنند؟

›› «ساغر کسرایی» زنی که از شهادت حاج قاسم ابراز خوشحالی می‌کرد، کیست؟

کنترل کامل این قصابی در دستان سلیمانی بود. و آدم‌هایش عاشقش بودند. مجموعه‌ی نظامی و اطلاعاتی ایران به هیچ شخصیت دیگری، حتی خود آیت‌الله، بیش‌تر از سلیمانی وفادار نبوده‌اند. اگرچه بی‌رحم بود، اما به هیچ عنوان وحشی و تشنه‌به‌خون نبود. علاوه بر این‌که یک تاکتیک‌دان زیرک بود، شبکه‌ی سیاسی گسترده‌ای هم در سراسر خاورمیانه تشکیل داده بود. سال ۲۰۱۷، با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر [وقت] عراق، در کاخش ملاقات کردم و از او پرسیدم: اگر آمریکا از عراق حمایت مالی کند، آیا این کشور واردات برق از ایران را متوقف خواهد کرد؟ در غیر این صورت، شبکه‌ی برق عراق ممکن بود با خطر قرار گرفتن تحت تحریم‌های آمریکا مواجه شود. نخست‌وزیرْ عبادی مستقیم به چشمان من خیره شد و گفت: «جناب مدیر [سی‌آی‌ای]! شما که از این‌جا بروید، قاسم سلیمانی به دیدن من می‌آید. شما ممکن است پولم را [از طریق تحریم] از من بگیرید؛ اما او جان من را خواهد گرفت.» در چارچوب قواعد واقعاً دشواری زندگی می‌کرد.

حاج قاسم و «جنگ سایه» با آمریکا/ روایت مستند آمریکایی از پیروزی تهران در جنگ بر سر کنترل خاورمیانه +دانلود مستند

شهید سلیمانی صرفاً یک فرمانده نبود، بلکه یک الگو، مربی، و عامل نفوذ ایران در منطقه بود که نیروهای تحت تربیتش آینده‌ی مقاومت را تا نسل‌ها تضمین می‌کنند. حتی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و یکی از متهمان اصلی ترور شهید سلیمانی، نیز اذعان دارد که نیروهای تحت امر حاج قاسم عاشقش بوده‌اند. (+)

«ابومهدی المهندس» فرمانده‌ی حشدالشعبی عراق، که همراه با شهید سلیمانی به شهادت رسید، به «سربازی برای حاج قاسم» افتخار می‌کرد. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت مستند آمریکایی از حاج قاسم و «جنگ سایه» با آمریکا

›› «فرمانده سایه‌ها» : فرماندهان آمریکایی درباره حاج قاسم چه می‌گویند

›› حاج قاسم؛ قوی‌ترین ژنرال خاورمیانه و معمار استراتژی قدرتمند ایران

›› اعتراف مقام سابق سی‌آی‌ای: آمریکا باید از راهبرد خاورمیانه‌ای قاسم سلیمانی درس بگیر

من می‌خواستم سلیمانی بداند که آمریکا از او نمی‌ترسد. به همین دلیل هم نامه‌ای برای او فرستادم و در آن اعلام کردم که او را به خاطر هرگونه حمله‌ای به آمریکایی‌ها در عراق، که مسئولیتش با او باشد، مجازات خواهیم کرد. همچنین به رئیس‌جمهور ترامپ نیز درباره‌ی سلیمانی گزارش می‌دادم؛ معمولاً درباره‌ی این‌که چگونه شبه‌نظامیان شیعه‌ی تحت فرمان او منافع آمریکا در خاورمیانه، از جمله سفارت ما در بغداد، را تهدید می‌کنند. رئیس‌جمهور با من هم‌عقیده بود که به‌رغم توصیفات مطبوعات و گزارش‌های اندیشکده‌ها که می‌گفتند دو جناح رقیب «تندرو» و «میانه‌رو» در ایران وجود دارند، اصلاً هیچ چیزی نیست. در دایره‌ی رهبری ایران، فقط انقلاب بود [که اهمیت داشت]. اگر سروکله‌ی ظریف یا هر دیپلمات ایرانی دیگری با کت‌وشلوار غربی پیدا می‌شد و به زبان انگلیسی صریح حرف می‌زدند، هیچ معنایی نداشت. آیت‌الله و سلیمانی بودند که جایگاه [و موضع] ایران را در جهان رقم می‌زدند.

کتاب مایک پمپئو: سلیمانی سیمای قهرمان‌ها را داشت/ نیروهایش عاشقش بودند و رهبران خاورمیانه از او حساب می‌بردند +عکس و فیلم

گفت‌وگوی «محمدجواد ظریف» (راست) وزیر خارجه‌ی وقت ایران، و «جان کری» همتای آمریکایی وی، در حاشیه‌ی مذاکرات هسته‌ای که منجر به امضای برجام شد. متأسفانه دستگاه سیاست خارجی دولت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور وقت ایران، تصور می‌کرد مشکلات میان تهران و واشینگتن با استفاده از دیپلماسی و گفت‌وگو قابل‌حل هستند؛ در حالی که محتوای کتاب «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی بعدی آمریکا، و سرنوشت توافق هسته‌ای به‌صراحت این نظریه را رد کرده‌اند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› قاسم سلیمانی وزیر خارجه دوم ایران است

›› اندیشکده آمریکایی: قاسم سلیمانی ما کیست؟

›› برجام وزیر خارجه را بالا برد و زمین زد

اکنون، به دستور سلیمانی، سطوح جدیدی از تهاجم ایران، کارزار فشار را تهدید می‌کرد. ماه می سال ۲۰۱۹، برای شرکت در نشست «شورای قطب شمال» (کشورهایی که قلمرویشان تا «مدار شمالگان[۲]» امتداد دارد) به شهر کوچک «روونیمی» در فنلاند رفته بودم. اگرچه مأموریتم برای جلوگیری از فعالیت‌های شرورانه‌ی چین و روسیه در قطب شمال، حیاتی بود، اما حواسم جای دیگری بود. ماه‌ها قبل، تصمیم گرفته بودم کنسولگری آمریکا در بصره‌ی عراق را، که فاصله‌ی زیادی با مرز ایران نداشت، تعطیل کنم. بعد از این‌که تروریست‌های شبه‌نظامی شیعه‌ی مورد حمایت ایران تحت فرماندهی سلیمانی به ساختمان کنسولگری خمپاره پرتاب کردند، نگران امنیت دیپلمات‌هایمان بودم. پس از بررسی‌های دقیق، به‌وضوح به این نتیجه رسیدم که آن‌چه در آن مرکز انجام می‌شود، تقریباً به طور کامل، از جاهای دیگر نیز قابل‌انجام است.

بیانیه‌ی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، درباره‌ی ترور شهید سلیمانی (این بیانیه حاوی توهین‌ها و اتهامات بی‌اساس به شهید سلیمانی است) [دانلود]

نظر «نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی و عضو سابق «سرویس خارجی» وزارت خارجه‌ی آمریکا، درباره‌ی ترور شهید سلیمانی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نقش شهید سلیمانی در وحدت ایران و عراق

›› عراقی‌ها به سردار سلیمانی بیش از آمریکا اعتماد دارند

›› ایران آمریکا را در «جنگ سیاسی» عراق شکست داده است

مصمم بودم از وقوع یک «بنغازی[۳]» دیگر جلوگیری کنم. اما حملات راکتی در سراسر عراق همچنان ادامه داشت. نمی‌توانستم بنشینم و دست روی دست بگذارم. به علاوه، نمی‌توانستم کوتاهی دولت عراق در مقابله با این شبه‌نظامیان را تحمل کنم. این موضوع، ماجرای پیچیده‌ای است؛ چون گروه‌های شیعه‌ای که با ایران روابط عمیقی دارند، در فضای سیاسی عراق برجسته بودند و هستند. عراق شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را که با داعش می‌جنگیدند، حتی در نیروهای مسلح خود نیز ادغام کرده بود. باید پیامی قوی به رهبران عراق مخابره می‌کردیم. صبح روز ۷ می، در اتاق هتلم در فنلاند، تصمیم گرفتم بخش بعدی سفرم، به مقصد آلمان، را لغو کنم و به جایش یک سفر اضطراری به عراق داشته باشم. تصمیم خطرناکی بود؛ تصمیمی که اگر بسیاری از مقامات دیگر بودند، از خیر آن می‌گذشتند. سفر رسمی به هر کشوری همیشه برای کارکنان وزارت خارجه یک چالش است؛ به‌خصوص وقتی یک سفر خارج‌ازبرنامه‌ی لحظه‌ی آخری به کشوری باشد که پر از آدم‌هایی است که می‌خواهند آمریکایی‌ها را بکشند. با این وجود، راهی عراق شدیم.

کارشناس استرالیایی: «شهید سلیمانی» جاودانه‌تر از «قاسم سلیمانی» خواهد بود +فیلم

جبهه‌های مقاومت در سرتاسر منطقه به لطف فرماندهی شهید سلیمانی اکنون با یک‌دیگر مقابل دشمن مشترکشان متحد شده‌اند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «استیون فیگین» کیست و در کنسولگری آمریکا در اربیل چه می‌کند؟

›› مأمور سیا و کارشناس براندازی/ «آلینا رومانوفسکی» سفیر جدید آمریکا در عراق کیست؟


آن‌چه خواندید قسمت یازدهم از خلاصه‌ی کتاب «هرگز کوتاه نیا» به قلم مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، بود. قسمت‌های قبلی این مجموعه گزارش را از لینک‌های زیر بخوانید. قسمت‌های بعدی این مجموعه به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد. برای مطالعه‌ی ترجمه‌ی مشرق از کتاب‌های دیگر به کتاب‌خانه‌ی مشرق مراجعه نمایید.

قسمت‌های قبلی مجموعه گزارش

قسمت اول: خدمت در دولت ترامپ لطف خدا بود/ آمریکا درخشان‌ترین ستاره در تاریک‌ترین آسمان‌های جهان است

قسمت دوم: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای تعطیلات در تهران ندارم

قسمت سوم: ماجرای انتخاب «آیت‌الله مایک» برای عملیات علیه ایران/ سلوک با رئیس موساد به صرف ویسکی و سیگار

قسمت چهارم: برجام یک کیسه «باقالی سحرآمیز» بود/ قاسم سلیمانی مغز متفکر برنامه‌های ایران بود

قسمت پنجم: برجام حتی یک سند امضاشده هم نبود/ ماجرای «شاهکار موساد در سرقت آرشیو هسته‌ای ایران»

◄ قسمت ششم: سیاست «فشار حداکثری» و تشکیل «گروه اقدام ایران» / نقش چین در خنثی‌سازی تحریم‌های ضدایرانی دولت ترامپ

◄ قسمت هفتم: پشت پرده دفاع دولت ترامپ از محمد بن‌سلمان پس از قتل خاشقجی/ یهودی‌ها را از ‌دست قاسم سلیمانی نجات دادم

◄ قسمت هشتم: پیشنهاد ترور سلیمانی را من به ترامپ دادم/ ماجرای توئیت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی

◄ قسمت نهم: نقشه دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل/ من و بولتون و نتانیاهو جلوی بازگشت آمریکا به برجام را گرفتیم

◄ قسمت دهم: ظریف عاشق رستوران‌ها و هتل‌های نیویورک بود/ «رافائل گروسی» با لابی ما رئیس آژانس انرژی اتمی شد


[۱] Never Give an Inch: Fighting for the America I Love Link

[۲] مدار شمالگان لینک

[۳] حمله ۲۰۱۲ بنغازی لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    شهید سلیمانی قهرمان تکرار نشدنی بود. او قطعا از سربازان مهدی فاطمه بود. او ذوب در انقلاب و مقاومت بود. اخلاص او زبانزد عام و خاص بود و به همین دلیل الله او را بین مردم محبوبش کرد
    • یاور3 IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      31 14
      با اینکه با تمام عقده و حرص، به شهید سلیمانی توهین می‌کند؛ ولی باز هم از لابه‌لای الفاظ این حرام می‌توان فهمید که چقدر از ایشان حساب می‌برده‌اند و ادغان به این مسئله دارند که هوش سیاسی و نظامی حاج قاسم از همه بالاتر بوده است. پمپئو حرام! قطعاً به سزای جنایتی که مرتکب شدی، خواهی رسید. دیر یا زود
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      35 18
      چقدر دلمون برای شهید حاج قاسم سلیمانی تنگ شده
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      18 1
      تروریست ها منتظر پاسخ باشند.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    63 13
    کجایند ان مردان بی ادعا؟؟؟ مرد میدان و جهادی. او مصداق اخلاص بود. مردم عاشقانه دوستش داشتن. دلمان برایش واقعا خیلی تنگ شده. در پناه الله و مهدی فاطمه همیشه باشه
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      7 2
      ظریف گد ا
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    56 16
    اگر کسی خود را وقف خدا کند خدا او را بین مردم محبوب می‌کند. نمونش شهید حاج قاسم
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    40 18
    قاآنی سیمای قهرمان‌ها را دارد. نیروهایش عاشقش هستند و رهبران خاورمیانه از او می‌ترسند.
  • احمد شیرازی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    38 10
    امان از چشمان سردار
  • CA ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    65 16
    مایک پامپیو ،حالا این یعنی چی؟ مثلا داری به خدا میخندی؟ خب بخند، ببینیم تو زورت بیشتره یا خدا. ما که یقین داریم ته این هارت و پورتهای «انا ربکم الاعلی» به کجا ختم میشه.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 31
      اینکه میگه خدا ماموریت حفظ آمریکا را به من محول کرده فکر کنم از تو مومن تر باشه البته به دین خودش.
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 1
      البته اون مامور شیطان هست نه خدا البته در مورد مومن بودن بهتره تو خودت را بسنجی نه دیگران را که برات بهتره
  • CA ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    41 4
    مایک پامپیو ،حالا این یعنی چی؟ مثلا داری به خدا میخندی؟ خب بخند، ببینیم تو زورت بیشتره یا خدا. ما که یقین داریم ته این هارت و پورتهای «انا ربکم الاعلی» به کجا ختم میشه.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    19 35
    مایک پمپیو دمش گرم ادم شناس خبره ایه!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      22 18
      ببند دهنتو
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      22 18
      انشاالله با پمپئو محشور شوی یا با هر کس دیگری که دوستش داری
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      21 1
      انشاالله با پمپئو محشور شوی یا با هر کس دیگری که دوستش داری
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      17 24
      ساده لوح نباش اینها آدمکش هستند نه آدم شناس
    • سید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      23 20
      تاریخ پر از انسان های رذلی است که برای دیده شدن دست خود به خون پاک ترین انسان ها آلوده میکنند
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      18 1
      عجب شیطان زاده ای هستی
    • CA ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      16 0
      پمپئو جاش پیش مسعود رجوی ملعون معدوم تو جهنمه.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 6
      ببند دهنتو تو حق نداری حرف حق بزنی
  • Arman NL ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    30 13
    اگر فرض کنیم که حتی قد ‌قامت سردار سلیمانی یک مترو هفتادو پنج بوده هرگز کوتاه قد محسوب نمی‌شود پمپئوی کوتوله خودت رو متر کن تا بفهمی کوتوله ای خرفت و خوک صفتی بیش نیستی
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      3 2
      قد موضوع مهمی نیست الان بایدن مثلا خوبه با اون قدش
    • ابوالفضل IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      2 4
      حالا اون یه چیزی گفت تو چرا به هرچی قد زیر ۱۷۵ هست این طور توهین میکنیی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 5
    اگر این آمریکایی ملعون همین تعریف را از مخالفان شما میکرد چه به سر آن بدبخت می آوردید
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      بدبخت تو هستی که وکیل شیطانک ها میشی
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    13 2
    تا مرگ آرامش نخواهی داشت از سایه خود وحشت میکنی و این یعنی مرگ تدریجی
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 2
    بله رهبران خاور میانه از حاجی حساب میبردند
  • حمیدرضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    12 2
    *** خطاب به مایک پمپو ..... از یک خصوصیات منحصر به فرد حاج قاسم به ظاهر یا درکی نداشتی یا از آن بیم و ترس داری که در کتابت آنرا ننوشتی *** حاج قاسم رمزی برای استکبار ستیزی و یادی همیشه حاضر برای انتقام از راس تروریست های دنیا است ***
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    13 2
    حاج قاسم همیشه زنده هست اگر او شهید نمی شد شاید تا بیست سال بعد زنده می ماند و فوت می کرد اما احمق هایی مثل شماها نام حاج قاسم را تا ابد زنده کردند
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    14 2
    سلام درود به قهرمان مقاومت درود به اسطوره مقاومت درود به الگوی مقاومت درود به سردار جهادی خندان مقاومت درود به جاده صاف کن امام منتظر ظهور درود به سردار تشکیل دهنده سپاه عدالت گستر جهانی با شعار مقاومت حسینی و برپاکننده پرچم هیت عفت فاطمی درود به سردار همیشه خندان در سختی ها درود به مروج فرهنگ مسجد محور امنیت حامعه درود به الگوی مدیریت جهادی مدیران و درود به پایه گذار امید ساز حهانی مکتب سلیمانی کلمات عاجز است از وصف در باره این بنده مخلص خدا و محبوب دلهای جویای عدالت جهانی. یک سخن با آنها که از دوستی با او یاد می کنند و عکس با او و سردار قاآنی را در رسانه ها منتشر می کنند و از عشق به راه مقاومت سخن میگویند بی پرده میگوییم برادران بزرگواری که از مقاومت در باکوی آذربایجان صحبت می کنند و از خطر دولت اشغالگر قدس برای ایران سخن می گویند برادران عزیز سردار همشه خندان در میدان عمل بود نه در گفتار حمهوری آذربایجان را برای اسراییل ناامن کنید باید حمله و قتل صهیونبستها در خاک آذربایجان شروع شود مثل نا امن کردن لبنان و فلسطین نباید برای صهیونیستها در جمهوری آذربایجان امن باشد صداقت در طی راه مقاومت را با عمل و نا امن کردن منافع و اشخاص صهیونیستها را در میدان نشان دهید حضور در پهنه جمهوری اسلامی ایران یک نعمت است اما شما هم وفاداری خود را به راه مقاومت در میدان نشان دهید نه در عکس و گفتار انشالله و توکل الله.
  • محمدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 14
    دیپلماسی همواره بر میدان پیروز است. سردار سلیمانی، روحشان شاد، بازوی کمکی دکتر ظریف بودند. تجربه عربستان نشان داد دیپلماسی ارجحیت دارد. با تشکر.
    • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      5 0
      اگه تو سوریه و عراق و لبنان و یمن از عربستان شکست میخوردیم اونوقت کی برای دیپلماسی حسابمون میکرد
    • حمیدرضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      4 0
      اتفاقا برعکس!! تجربه برجام نافرجام و تسلیم شدن بن سلمان دربرابرجبهه مقاومت نشان داد که اگر سومبه ات پرزور نباشددرمناسبات دنیا که قانون جنگل بر آن حاکم است حرفت پشیزی ارزش ندارد!!!
  • م IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    9 2
    حاج قاسم سلیمانی روحت شاد. کاش مانند تو بودند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 1
    خیلی کوتاهه قسمتها دئو خط دو خط که ترجمه نمیکنن ای بابا
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 2
    مرگ بر پمپئو
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 1
    ای کاش مسئولین ایرانی هم پس از بازنشستگی ( البته اگر حاضر به بازنشستگی شوند!!) خاطرات خود را بدون ترس و ملاحظه ی این و آن در قالب کتاب منتشر می کردند
  • حامد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 1
    خوش تر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 3
    نه بابا لاست میگی حساب میبلدن
  • مهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    4 3
    حتی دشمنانش هم به او احترام می گذارند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    9 3
    یکی از عوامل گستاخ تر و جری تر شدن گداگشنه و تروریست آمریکایی در گرفتن تصمیم به ترور سردار محجوب و محبوب و مظلوم و رشیدمان حاج قاسم سلیمانی همین دولت منحوس و منفور و کدخداپرست بنفش بود که فقط خدا میداند چه خسارات بیشماری در دوره تصدی ذلالت بارشان بر تمام ارکان این کشور و ملت وارد کردند
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      4 2
      احسنت
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 4
    اطلاعاتی ها حالا ذوق مرگ میشن.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 2
    نظر اینجانب
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    4 8
    شما هنوز تو کتاب مایک پمپئو گیر کرده اید؟ تمومش کنید اون کتاب پوسید. بفکر کار و کارگر و معیشت مردم باشید که همه رو به نابودی است. کاری از دست دولت متوهم بر نمیآید علاجی بکنید
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      8 5
      خاک بر سرت خدا با شیخ بنفش انگلیسی محشورت کنه
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 1
    نامرد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    13 2
    خونش دامنت رو بگیره بیشرف. بهترینها رو پست ترین ها نابود می کنند.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 4
    شهید سلیمانی هر کس بود ربطی به قاتلش نداشت .
  • DE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    8 1
    همه عاشقش بودند !
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 5
    حق با آقای مایک پمپئو است اینهارو ما هم میدانیم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 2
    لعنت به پمپئو و ایادی ان درمنطقه
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    10 2
    امیرالمومنین علی علیه‌السلام در حکمت چهار صد و چهل و سه نهج‌البلاغه می فرماید « مالک و ما مالک ؟ لو کان جبلا لکان فندا و لو کان حجرا لکان صلدا لا یرتقیه الحافر و یوفی علیه الطائر هیچ کس به مانند امام علی« مالک اولیاء الله » از جمله مالک خودش و مالک امام خامنه‌ای را نمی توانست توصیف کند امام وقتی خبر شهادت مالک را شنید منبر رفت و در خطبه ای طولانی در بارهٔ مالک گفت و گریست فرمود « مالک ، واقعا مالک به چه ماند؟ اگر مالک کوه بود کوهی بود که برجسته تر از سایر کوه ها بود.اگر سنگ بود سنگی خارا و بسیار سخت بود و نه سم اسبی به ستیغ آن می رسید و نه پرنده ای می توانست به فراز آن برسد.» و شهید سلیمانی مالک امام خامنه ای درست به همین شمایل بود. او که مهرآمیز بود در برابر مومنین اما محض قهر و خشم و به قول پمپئو « بی رحم » در برابر دشمن و شیاطین بود. مصداق عینی آیه « اشداء علی الکافر » و باز به قول پمپئو سربازانش عاشقش بودند « رحماء بینهم » پمپئور از رزم شهید سلیمانی می گوید و پهلوانی اش در به هلاکت رساندن دشمنان. در این که هراس به دل دشمنان می انداخت و کشندهٔ تروریست های آمریکایی او بود. و باز به قول پمپئو همهٔ رؤسای غرب آسیا از شهید سلیمانی حساب می بردند. او فقط مرید و فرمانبر امام خامنه ای بود. این ها توصیف یک جنایت پیشه از سردار شهید سلیمانی است جنایت کاری که در بارهٔ ظریف گفته « عاشق رستوران های نیویورک و هتل های پنج ستارهٔ آن بود » !! ببینید تفاوت از کجاست تا به کجا. لذاست که مانند حضرت ابراهیم حاج قاسم « یک تن بود اما امت بود ان ابراهیم کان امة واحدة سورهٔ ابراهیم آیه صد و بیست » چنان که حاج قاسم یک تن بود اما به فرمودهٔ ولی فقیه خردمند امام خامنه ای « یک مکتب » شد. هدیه به روح مطهر حاج قاسم و سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 3
    داغ فراق این مردبزرگ سردشدنی نیست
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 2
    قهرمان ملی
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 2
    درود بر سردار رشید ایران و انقلاب
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    5 2
    وای بر من که تو حرامی هنوز زنده ای
  • IQ ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 3
    افسوس که سردار سلیمانی رفت سردار سپاه قدس ایرانی رفت دشمن به خیال خویش آسوده شده غافل که به جنگ صد سلیمانی رفت   یک جمعۀ تلخ را ورق می‌زد باد ای داد از این ‌جنون و این استبداد سردار وطن به دست گرگی وحشی غلتیده به خون در آتش و بی فریا   ما مرد نبردیم و ز دشمن داریم خونخواهی قاسم سلیمانی را باید که عدو دوباره احساس کند سنگینی ضرب شست ایرانی را روحش شاد یادش گرامی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی  
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 3
    تادیروزپمپئو دروغگووشیطان بود!!!!!!
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      حماقت امثال تو کهکشانی هست، هر بار اول مطلب مینویسند که این فقط ترجمه کتاب هست و نه تایید و نه تکذیب میشود ولی نمی‌خواهی بفهمی یعنی فهمیدن برات خیلی سخت هست
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      نه فقط تا دیروز که تا ابد دروغگو و نوه شیطان هست پمپئو و سایر یانکی ها ولی اگر کور نباشی میفهمی که صحبت سر نوشته و کتاب اون هست نه راست و دروغ بودن نوشته، سعی کن نخودی که بالای سرت هست را کمی به کار بگیری تا از صفر کیلومتری دربیاد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    8 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • احمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 0
    اینکه پمپئو چه اراجیفی به هم بافته کاری ندارم اما در تمام مصاحبه ها و نوشته های سرکردگان آمریکایی، مطلبی که نظر من را جلب کرده این است که آنها روی وزرات خارجه ما اصلاً حساب نمی کنند!! متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون وزارت خارجه هیچگاه نتوانسته اقدام قابل توجهی برای کشور انجام دهند.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    بی شرف پمپ باد اگر مرد بودی که نیستی یه سری میزدی به پایگاهاتون توعراق اون موقع که درجه دارانتون پوشک لازم شدند رو از نزدیک می دیدی بزرگی ادم به قدوهیکل نیست به ایمان عقل وشعور چیزی که یه ارزن تو وجود خوک کثیفی مثل تو نیست 🐷😈😈😈
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 1
    سردار دلها هنوز هم زخم نبودنت تازه هست خدایا مگر این داغ سرد می شود ؟
  • آریا IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    به خدا قسم برای هر یک روز اضافه ای که ترامپ و این پمپ... بر روی زمین راه می روند زمین و آسمان فریاد می کشند و ما را نکوهش می کنند ( اگر نگویم که نفرینمان می کنند) که چرا در گرفتن تقاص خون فرزند پاک ایران که بی گناه و ناجوانمردانه بر زمین ریخته شد کوتاهی کرده ایم ...
  • فدای امام زمان IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 0
    آخ دلم میسوزد از شهادت همچین مردی ک لرزه بر دل دشمنان مینداخت حیف شد خدا لعنت کنه ترامپو آمریکارو
  • لیلا IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    الهی که به آبروی زهراذخون به نحق ریخته سلیمانی به زودی زودی به زمینتان بزند و شاهد نابودی آمریکا باشیم
  • پزشک IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    واقعا حسرت میخورم این شخصیت بزرگ از بینمون رفته... امیدوارم سردار قانی بتونن همین نفوذ رو داشته باشن
  • کریم IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    الان در امریکا کتاب پمپ فاضلاب از کم فروش ترین کتاب ها بوده ولی در سایت مشرق نیوز هر روز یک قسمت ازش منتشر میشه. خدا قوت برادران مشرقی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس