بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، تصمیم‌گیرنده نیست.

به گزارش مشرق، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به عدم دخالت ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تصمیم‌گیری درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، گفت که اعضای ناتو تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

بورل گفته است که «عضویت اوکراین در ناتو به دبیرکل بستگی ندارد بلکه کشورهای عضو باید تصمیم بگیرند.» وی همچنین مدعی شد که «موضوع پیوستن کی‌یف به ناتو، در حال حاضر مطرح نیست.»

استولتنبرگ پیش‌تر گفته بود که درهای ناتو به روی اوکراین باز است. وی همچنین مدعی شد که تمام کشورهای عضو ناتو از الحاق اوکراین حمایت می‌کنند اما به گفته وی، این الحاق تنها پس از اتمام جنگ این کشور با روسیه، قابل بحث و بررسی است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش، اظهارات دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف در آینده را، کوته‌بینانه و به بیان ساده خطرناک توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد. با این حال، روسیه همواره از مذاکرات صلح استقبال و عدم پیوستن اوکراین به ناتو را از جمله شروط خود برای این مذاکرات عنوان کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    ناتو کار درست ، بنازم!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس