جوزف بورل: هتک حرمت به‌قرآن، اقدامی توهین‌آمیز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه حمایت این بلوک از اوکراین و افزایش حمایت‌های نظامی از کی‌یف، خواستار سرعت بخشیدن به روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل در پایان نشست غیر رسمی شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در اسپانیا به خبرنگاران گفت که برای یافتن یک «راه پایدار و بلندمدت برای حمایت از اوکراین»، پیشنهاد ۲۰ میلیارد یورو کمک نظامی را مطرح کرده‌است. وی افزود که این موضوع در جلسه با وزرای دفاع اتحادیه اروپا، مورد بحث قرار گرفت و «به‌نظرم بازخوردی که از آنها در مورد این پیشنهاد گرفتم مثبت بود»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین عنوان کرد که پیشنهاد آموزش ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را در ماه‌های آینده مطرح کرده و وزرا از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند.« در هر صورت، آنها عزم خود را برای ادامه حمایت از اوکراین با کمک های نظامی، تا زمانی که نیاز باشد، نشان داده اند.» وی با بیان اینکه «بحث در این رابطه، در شورا ادامه خواهد یافت» افزود: امیدوارم تا پایان سال به توافق برسیم.

بورل سپس به موضوع گسترش اعضای اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: اوکراین و کشورهای حوزه بالکان باید به سرعت در این بلوک عضو شود. به‌نظرم جنگ اوکراین یک اثر جانبی داشته است و آن تسریع روند گسترش اتحادیه اروپا است، که مطمئناً یک روند مبتنی بر شایستگی است. وی با بیان اینکه یک کشور زمانی به عضویت اتحادیه اروپا در می آید که تمام شرایط را برآورده کند افزود: اما به‌نظرم خوب است که یک هدف سیاسی - یک افق - داشته باشیم تا انگیزه سیاسی به روند بدهیم.

او در حالی این موضوع را مطرح کرد که اعضای اتحادیه اروپا همچنان درباره پذیرش اعضای جدید اختلاف نظر دارند. پیشتر اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفته بود که پیوستن زودهنگام و عجولانه کشوری چون اوکراین به اتحادیه اروپا، برای دیگر کشورهای عضو غرب بالکان که آنها نیز به دنبال الحاق به این اتحادیه هستند، ناعادلانه است. او در پاسخ به سوالی درباره تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا گفت: برای پیوستن به اتحادیه اروپا هیچ میانبری وجود ندارد. روند پیوستن مساله چند ماه یا چند سال نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش، به اهمیت تلاش‌ها برای کسب حمایت بین‌المللی از اوکراین اشاره کرد و با گوشه‌چشمی به اجلاس‌آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و نشست سران گروه ۲۰ گفت که جنگ در اوکراین «جنگ روایت است و ما باید در این حوزه مبارزه کنیم» وی ادعا کرد که در این جنگ «شما نه تنها میدان را فتح می کنید، که مغزها را نیز تسخیر می کنید و این جنگ باید انجام شود.»

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اتحادیه اروپا از ابتدای جنگ اوکراین، ضمن حمایت تمام عیار از این کشور، ۱۱ بسته تحریمی علیه روسیه و نزدیکان به کرملین وضع کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    احمق اوکراین نفوذی اسرائیل یهودی است اگر اگعضو ناتو شود فاتحه اروپای مسیحی خوانده می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس