پوستر نمایشگاه کتاب - کراپ‌شده

رسول قشقایی حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را موجب رونق صنعت نشر و کتابفروشی‌ها دانست و گفت: مبنای فروش کتاب در بستر نمایشگاه مجازی، یک اتفاق بسیار مثبت است.

به گزارش مشرق، رسول قشقایی؛ مدیر کتابفروشی شلمچه، برپایی همزمان نمایشگاه مجازی و فیزیکی را فرصت مناسبی برای حضور کتابفروشی‌ها دانست و بیان کرد: کتابفروشی شلمچه از ابتدای راه‌اندازی «سامانه خرید از کتابفروشی» عضو آن شد و به همین دلیل هم با ۵۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کردیم. این موقعیت به‌ویژه برای کتابفروشی‌ها در شهرستان‌ها فرصت مناسبی است که بهتر دیده شوند.

وی با اشاره به «سامانه خرید از کتابفروشی» گفت: در مجموع این بستر اتفاق خوبی برای فروش و ساماندهی و عرضه کتاب است. من از کار با این سامانه راضی بودم؛ هرچند هر سامانه‌ای در ابتدای راه ایرادت خاص خودش را دارد که به مرور برطرف می‌شود. ما در کتابفروشی، موتور سایت و فروش اینترنتی را فعال کردیم و به همین دلیل برای زحماتی که در این بستر کشیده بودیم، زیرساخت مناسبی برای حضور در بخش مجازی نمایشگاه برای ما فراهم بود و نتیجه زحمات خود را دیدیم. سایر کتابفروشی‌ها نیز باید خود را به‌روز کنند تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند و از این سامانه‌های ملی نیز به‌خوبی بهره‌مند شوند.

قشقایی بیان کرد: لازم است درخصوص اهمیت و کارایی «سامانه خرید از کتابفروشی» بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا کتابفروشی‌های بیشتری از مزایای فروش اینترنتی کتاب بهره‌مند شوند و بتوانند در زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند تا بازار نشر و کتابفروشی رونق گیرد.

مدیر کتابفروشی شلمچه افزود: این ظرفیت خوبی است که برای کتابفروشی‌ها فراهم شده و مطمئنا اگر همه کتابفروش‌ها در سراسر کشور از مزیت‌های «سامانه خرید از کتابفروشی» مطلع شوند، کتابفروشان بیشتری برای عضویت در این سامانه اقدام کرده و استقبال خواهند کرد. کتابفروشی‌های قدیمی و پیشکسوت اگر سیستم فروش مدرن و به‌روز ندارند، خوب است که خود را مجهز کنند و بتوانند به «سامانه خرید از کتابفروشی» متصل شوند.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای «سامانه خرید از کتابفروشی» برای فروش کتاب ادامه داد: شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب برای همه استان‌های کشور و کتابفروشان فرصت برابر ایجاد می‌کند. مطمئنم اگر کتابفروشان با این سامانه به‌خوبی آشنا شوند از آن استقبال می‌کنند و در نمایشگاه مجازی کتاب نیز شرکت می‌کنند و از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. خیلی خوب است که تبلیغات گسترده برای این سامانه از تلویزیون انجام شود و حتی به‌صورت منطقه‌ای نیز کتابفروشان را از وجود چنین امکانات مناسبی مطلع و آگاه کنند.

رسول قشقایی در پایان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان بهار کتابفروشی‌ها یاد کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که مبنای فروش کتاب در کتابفروشی‌ها در بستر نمایشگاه مجازی، یک اتفاق بسیار مثبت است. اگر قرار باشد که بازار نشر و کتاب تقویت شود، باید کتابفروشی‌ها را تقویت کرد و فرصت‌های فروش خوب مانند همین «سامانه خرید از کتابفروشی» را توسعه داد. در حال حاضر نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نوک پیکان فروش کتاب را هدف قرار داده و کتابفروش‌ها را وارد میدان کرده است. این شرایط موجب می‌شود که طراوت و شادابی دوباره در چرخه فروش کتاب ایجاد شود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس