کد خبر 1487637
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی میلگرد است که علاوه بر ساختمان سازی در صنایع دیگری نیز کاربرد دارد. همچنین می توان از میلگردها در فعالیت های دیگری همچون آلیاژ کاری، سرد کاری و عملیات های حرارتی استفاده کرد.

در هنگام خرید میلگرد مناسب برای فعالیت های مورد نظر خود باید ویژگی های زیادی را در نظر داشته باشید که یکی از این ویژگی ها مقاومت کششی میلگرد است. مقاومت کششی بالاترین میزان فشاری است که جسم قبل از شکستن یا از بین رفتن می تواند آن را تحمل کند. مقاومت کششی میلگرد میزان فشاری است که بر روی میلگرد اعمال شده و توسط آن تحمل می شود که آن را با واحدی به نام پوند بر اینچ مربع مورد ارزیابی قرار می دهند.

قیمت میلگرد روهینا را از کجا چک کنیم؟

برای سنجش میزان مقاومت کششی میلگردها عملیات های آلیاژ کاری، سرد کاری و عملیات حرارتی روی آن ها صورت می گیرد. میزان مقاومت کششی میلگردهای ساده 350 نیوتن بر مترمربع بوده و همچنین مقاومت تسلیم این میلگردها نیز 240 نیوتن بر مترمربع است.

تنش تسلیم نیز اصطلاح دیگری است که برای سنجش مقاومت میلگردها به کار می رود. تنش تسلیم حداکثر میزان نیرویی است که بدون ایجاد تغییر شکل به میلگرد وارد می شود و در صورتیکه نیرویی بیشتر از این میزان به میلگرد وارد شود، میلگرد تغییر شکل یافته و دیگر به حالت اولیه برگشت نخواهد داشت.

میلگردها از جنبه های دیگری همچون میزان انعطاف پذیری نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند. میزان انعطاف و فرم پذیری میلگرد بسته به کربن به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی می توان گفت میلگردهایی که مقاومت کششی و استحکام بالایی دارند در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و میلگردهایی با انعطاف پذیری بیشتر و وزن کمتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های میلگرد روهینا

یکی از با کیفیت ترین محصولات فولادی در ایران، محصولات روهینا جنوب (دزفول) است که کیفیت محصولات آن موجب شده است در بین شرکت ها و اشخاص فعال در حوزه صنعت از اهمیت بالایی برخوردار باشند و قیمت محصولات آن به صورت لحظه ای مورد بررسی قرار گیرد.

میلگرد روهینا مشتریان زیادی در داخل و خارج از ایران دارد که شرکت های پیمانکاری ایرانی فعال در کشور عراق و شرکت های مستقر در استان های غربی مانند کرمانشاه، اردبیل، ایلام، سنندج و آذربایجان شرقی و غربی از جمله این مشتریان هستند.از این‌رو می توان ارز آوری به کشور را از ویژگی های میلگرد روهینا دانست، چرا که صادرات این محصول به خارج از کشور از نظر وارد کردن ارز به کشور بسیار مفید خواهد بود.

قیمت میلگرد روهینا بر اساس معیارهایی مانند سایز و آنالیز آن متغیر است. به همین جهت باید در هنگام خرید میلگرد روهینا به سایز مورد نظر خود دقت کنید و از شرکت های معتبر فعال در این زمینه مانند سایت شرکت آهن ملل درخواست قیمت کنید.

میلگرد 12 روهینا

سایز 12 میلگرد روهینا از سایزهای پرکاربرد میلگرد روهینا دزفول است که با وجود وزن پایین، مقاومت و استحکام بالایی دارد و در بسیاری از موارد صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت بالا و وزن پایین از ویژگی های مهم این سایز از میلگرد روهینا است که آن را به میلگرد محبوب بسیاری از صاحبان پروژه ها و کسب و کارها تبدیل کرده است.

میلگرد 14 روهینا

وزن میلگرد سایز 14 روهینا نسبت به سایز 12 بیشتر است و به همان میزان هم از مقاومت بالایی برخوردار است. این سایز از میلگرد روهینا در سازه های گوناگونی کاربرد گسترده ای دارد که می تواند شامل ساخت ستون، سقف، فوندانسیون و غیره باشد.

میلگرد 16 روهینا

میلگرد سایز 16 روهینا از سایزهای دیگری است که استحکام بالایی دارد و برای شروع پروژه های عمرانی بسیار مهم است.

قیمت میلگرد روهینا و عوامل اثرگذار بر روی آن

قیمت میلگرد روهینا را از کجا چک کنیم؟

همانگونه که اطلاع دارید پیش بینی قیمت میلگرد در بازار بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است و به همین جهت شرکت روهینا نیز همواره قیمت های خود را به روز می کند که باید قبل از خرید محصولات این شرکت به این نکته توجه داشته باشید.

عوامل مهم اثرگذار بر روی قیمت میلگرد روهینا شامل موارد زیر هستند:

  • قیمت دلار و در حالت کلی قیمت ارز
  • قیمت نفت و سوخت های انرژی
  • قیمت مواد اولیه تولید میلگرد
  • تجهیزات به کار گرفته شده برای تولید
  • رعایت استاندارد ساخت
  • نوسانات قیمت شمش
  • نوسانان قیمت آهن
  • میزان هزینه حمل و نقل
  • میزان عرضه و تقاضای محصول
  • مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی

شرکت های بسیاری از جمله شرکت آهن ملل با کارخانه روهینا دزفول ارتباط داشته و خریدار میلگردهای تولیدی این کارخانه با حجم بالا هستند و بهترین نوع میلگرد را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهند. این نوع شرکت ها برای بررسی قیمت روز میلگرد روهینا و خرید مطمئن محصولات کاربردی خواهند بود. برای اطمینان از خرید میلگرد مورد نظر خود می توانید با کارشناسان این شرکت ها که تخصص ویژه ای در مورد ویژگی های میلگردهای ساختمانی و صنعتی دارند مشورت کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس