بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یک تکنیک تبلیغاتی بسیار مؤثر برای مشاغل گوناگون محسوب میشود. مزایای استفاده از این شیوه برای هر کسی که مایل به افزایش سود و گسترش حوزه ارتباطات خود است، قابل توجه خواهد بود. در این مطلب به بررسی این نوع بازاریابی و مزایای آن میپردازیم. همچنین در انتهای مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه برای استفاده از یک پنل اس ام اس از وب سایت ایده پردازان کمک بگیرید.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ به عنوان یک اهرم ساده و یک تکنیک ارتباطی، شامل ارسال پیام کوتاه به مشتریان بالقوه و بالفعل میشود. پیامکهای بازاریابی میتوانند دربردارنده موارد متعددی باشند. برای مثال برخی از آنها حاوی یک پیام تبلیغاتی آشکار یا پنهان از برند باشند یا در مواقع دیگر هم شامل به روز رسانی یک سفارش، یادآوری یک قرار ملاقات یا رویداد ویژه، برگزاری یک رأی گیری، نظرسنجی یا مسابقه خواهند بود. بنابراین بازاریابی پیامکی شامل طیف گسترده ای از موارد گوناگون میشود. اما در استفاده از اس ام اس مارکتینگ باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.
مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی
مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی
یک شرکت، سازمان یا کسب و کار باید بتواند نیازهای مشتریان حال حاضر و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کند. این مفهوم تعریف کلی بازاریابی محسوب میشود. اما ابزارهای زیادی برای استفاده از بازاریابی وجود دارند و در کنار آن استفاده از یک استراتژی ارتباطی ضروری است. در اینجا اس ام اس مارکتینگ به عنوان یک قابلیت و ابزار فوق العاده از بسیاری از جهات برای شرکتهای گوناگون سودآور است. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی میکنیم.
ارتباط مستقیم و سریع
استفاده از پیامهای متنی در قالب کمپینهای اس ام اس مارکتینگ برای اهداف تجاری به شما این امکان را میدهند که در زمان بی سابقه ای به هدف خود برسید. پیامک با نرخ خواندن 95 درصد، به یکی از بهترین و سریع ترین روشهای تبلیغاتی تبدیل شده است. روشی که بدون هیچ مانعی میتواند یک ارتباط مستقیم و سریع را بین فروشنده و خریدار یا مخاطب هدف برقرار کند. از طرف دیگر امروزه بخش بزرگی از مردم گوشی هوشمند دارند و روزانه از آن استفاده میکنند. بنابراین برای برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ آنها، بهترین راه همچنان برقراری ارتباط از طریق پیامک است. ارسال پیامک به صورت تکی برای مشاغل گوناگون امکان پذیر نیست، به همین دلیل توصیه میکنیم برای اطلاع از پنل اس ام اس از وب سایت ایده پردازان کمک بگیرید.
قیمت مقرون به صرفه
یکی از مهم ترین مزایایی که میتوان برای بازاریابی پیامکی برشمرد، قیمت مقرون به صرفه و مناسب آن است. این همان چیزی است که مشاغل مختلف به آن اهمیت زیادی میدهند، زیرا هیچ کس دوست ندارد برای بخش تبلیغات خود هزینه هنگفتی پرداخت کند. با کمک یک پنل پیامکی میتوان به راحتی و در کم هزینه ترین حالت ممکن توجه هزاران مشتری جدید را جلب و آنها را به مشتری دائمی تبدیل کرد. به همین دلیل است که گفته میشود راه اندازی یک کمپین پیامکی به نسبت سایر روشهای رایج امروز مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی هزینه بسیار کمتری دارد.
از سوی دیگر یک پیامک بازاریابی بسیار ارزان تر از طراحی، چاپ و انتشار پوستر و بروشورهای مختلف است. ضمن اینکه چنین فعالیتهایی نیاز به گرفتن نیروی کار جدید دارد.
وفاداری تقویت شده و پایدار
یک کمپین بازاریابی پیامکی بر وفاداری مشتری نیز تأثیر میگذارد. البته اگر در جای درست، زمان درست و به شکلی مناسب اجرا شود. این شیوه بازاریابی از طریق نظرسنجیها یا پرسشنامهها، به مشتری اجازه میدهد تا در بهبود برند و رشد تجارت کمک کند.
نرخ باز شدن بالا
پیامکها ابزارهایی فوق العاده برای تبلیغات هستند، زیرا نرخ باز شدن بالایی دارند. این آمار زمانی جذاب تر میشود که متوجه شوید بیشتر پیامکها در همان چندین دقیقه اول باز و خوانده میشوند. از طرف دیگر این کانال ارتباطی بهترین نرخ واکنش را در بین سایر روشهای مشابه دارد. پس نباید چندان برای استفاده از آن نگران باشید.
قوانین مهم بازاریابی پیامکی
قوانین مهم بازاریابی پیامکی
هر روشی را که برای رشد کسب و کار خود در پیش بگیرید، نیاز به رعایت برخی نکات خواهید داشت که موفقیت شما را تضمین کنند. بدون آگاهی در هر جایی از جمله زمان اجرای یک کمپین پیامکی شکست خواهید خورد. به همین دلیل در ادامه به ذکر قوانین و نکات مهم پیرامون اس ام اس مارکتینگ میپردازیم تا با به کارگیری آنها یک کمپین موفق را اجرا کنید و از نتیجه دریافتی لذت ببرید.
به زمان ارسال پیامک توجه کنید
یکی از مهم ترین قوانین بازاریابی پیامکی، ارسال اس ام اس در زمان درست است. هیچ کس دوست ندارد که در زمان شلوغی یا استراحت مزاحم او شوید. پس برای زمان بندی درست، حسابی تحقیق کنید و بهترین زمان را برای مشتریان هدف خود در نظر بگیرید.
نام برند خود را در متن پیامک درج کنید
یکی از قوانین ابتدایی و اساسی ارسال پیامک تبلیغاتی این است که نام کسب و کار خود را در پیامک قرار دهید. از آن جایی که بسیاری از مشتریان ممکن است نسبت به برند شما کنجکاو شوند، بنابراین عدم ذکر نام برند میتواند خیلی ناشیانه باشد و برای شرکت شما گران تمام شود.
بازاریابی پیامکی را مکمل بازاریابی دیجیتال کنید
بازاریابی پیامکی هزار و یک مزیت مختلف دارد. اما اصلاً توصیه نمیکنیم که به خاطر استفاده از این روش، سایر کمپینهای بازاریابی را کنار بگذارید. بلکه برتری کار شما زمانی است که یک استراتژی ترکیبی را ایجاد کنید و از همه کانالهای بازاریابی در آن نهایت استفاده را ببرید. گاهی اوقات یک پیامک میتواند مکمل خوبی برای سایر روشهای بازاریابی دیجیتال باشد. شما می توانید برای استفاده از پنل اس ام اس از وب سایت ایده پردازان کمک بگیرید.
چه کسانی میتوانند از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند؟
استفاده کنندگان از بازاریابی پیامکی
پیامک صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، یک روش عالی و استراتژی کارآمد برای برند شما خواهد بود. این شیوه به شما اجازه میدهد تا اطلاعات بسیار فوری را به شکلی قابل اعتماد به مخاطب خود منتقل کنید. اما برای بسیاری از افراد این پرسش وجود دارد که چه شرکتهایی بیشترین سود را از این روش بازاریابی میبرند. ما در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.
- فروشندههای آنلاین و آفلاین
- شرکتهای مسافربری زمینی، هوایی و دریایی
- بانکها، شرکتهای بیمه و شرکتهای خدماتی
- مدارس، مراکز آموزشی، سازمانها، ادارات و کارخانجات
جمع بندی
تا اینجا به بررسی بازاریابی پیامکی، مزایا و نحوه استفاده از آن پرداختیم. اما شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ در واقع شما برای اجرای یک کمپین بازاریابی پیامکی کار دشواری پیش رو ندارید. تنها کافی است که به یک ارائه دهنده معتبر مانند وب سایت ایده پردازان مراجعه کنید و بعد از تهیه پنل پیامکی، از آن در هر موقعیتی که خواستید استفاده کنید. استفاده از این پنل بسیار ساده است و میتوانید بر اساس نیاز خود بسیاری از موارد لازم مانند مخاطبان هدف خود را شخصی سازی کنید.
** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است