کد خبر 1487133
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

برای هزینه ثبت شرکت به صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود در ایران در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۴-۲۰۲۳) باید به یاد داشت که این مقادیر ممکن است با توجه به شرایط و قوانین در هر زمان و هر جایی تغییر کنند.

چرا باید در شروع کسب و کار ثبت شرکت انجام داد؟

ثبت شرکت به نوعی ضامن اعتبار، تعهدات و حقوق افراد مرتبط با زمینه کاری کارمندان یا مشتریان محسوب می‌شود. هرگونه فعالیت اقتصادی در حال انجام به طور مشارکتی طبق قوانین ثبت شده، به ثبت یک شخصیت حقوقی نیازمند است.مراحل ثبت شرکت چیست؟ شرایط ثبت شرکت کدامند؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

انواع شرکت ها را بشناسیم

شرکت‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از این شرکت‌ها شامل موارد زیر است:

مسئولیت محدود: شرکت‌های با مسئولیت محدود از دو یا چند نفر برای کارهای تجارتی به وجود می‌آیند و هر یک از شرکا تنها به میزان سرمایه خود، مسئولیت پرداخت بدهی‌های احتمالی را برعهده خواهند داشت.

سهامی خاص: ثبت شرکت سهامی خاص حداقل به حضور پنج نفر نیازمند است. سه نفر به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان بازرس هستند.

تضامنی: حداقل تعداد شرکا در شرکت‌های تضامنی دو نفر به شمار می‌رود، که یکی از این شرکا یا یک نفر، خارج از مجموعه می‌بایستی به عنوان مدیر معرفی شود. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت تضامنی از هیچ محدودیتی برخوردار نیست.

مختلط غیر سهامی: حداقل دو نفر شرکا برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی مورد نیاز است. مبلغ یک میلیون ریال کمترین میزان سرمایه برای تاسیس شرکت مختلط غیر سهامی محسوب می‌شود.

تعاونی تولید و مصرف: حداقل ۷ نفر شرکا برای ثبت شرکت تعاونی به شمار می‌رود، که حداقل دو سوم این افراد می‌بایستی در حرفه‌ای که در موضوع شرکت مشخص است مشغول باشند.

نسبی: مسئولیت شرکا در این شرکت‌ها معمولا به نسبت سرمایه‌ای است که سرمایه گذاری کرده‌اند.

مراحل ثبت شرکت چیست

ثبت شرکت در ایران از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که بی توجهی به آن‌ها امکان دارد مسیر و مراحل ثبت شرکت‌ها را بسیار پیچیده و طولانی کند. توجه داشته باشید که مراحل ثبت شرکت ها برای عموم مردم در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای ایران یکسان است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. مراحل ثبت شرکت‌ها در همه مناطق ایران شامل موارد زیر است:

  • نام گذاری شرکت
  • نوع فعالیت شرکت
  • تکمیل مدارک ثبت شرکت
  • ارسال مدارک ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه ها
  • نهایی کردن ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت چیست

با ثبت شرکت، اساسنامه شرکت شما نیز در مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت می شود. هنگامی که بین شرکت‌ها و اشخاص ثالث نظیر مشتریان شرکت، در هر یک از مواردی هرگونه اختلافی پیش بیاید، با مراجعه به اساسنامه ثبت شده، این توانایی را دارند که مشکلات پیش آمده را حل نمایند.یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت‌های تجاری حراج‌ها، مناقصه‌ها ومزایده‌ها به شمار می رود. این موضوع سبب می‌شود که یک مجموعه تجاری قادر باشد در معاملات پرسود شرکت کند.

شرکت یا نماینده قانونی شرکت، با ثبت شرکت می‌تواند با اخذ کارت بازرگانی در عرصه تجارت یعنی واردات و صادرات خارج از کشور نیز فعالیت داشته باشد. شرکت های ثبت شده می‌توانند از تسهیلات و کمک های دولتی برای پیشرفت و توسعه فعالیت‌های شرکتی خود استفاده نمایند. یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت ها گرفتن و اخذ و اعطای نمایندگی‌های داخلی و خارجی است که به این طریق می‌توانند، دامنه فعالیت‌های تجاری شرکت را توسعه بخشیده و گسترش دهند.

برای هزینه ثبت شرکت به صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود در ایران در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۴-۲۰۲۳) باید به یاد داشت که این مقادیر ممکن است با توجه به شرایط و قوانین در هر زمان و هر جایی تغییر کنند. متخصصان موسسه پارسه در کنار شما هستند تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

چرا باید در شروع کسب و کار ثبت شرکت انجام داد؟

شرایط ثبت شرکت

ثبت شرکت‌ها به این آسانی هم نیست و ثبت شرکت ها دارای شرایطی هستند برخی از این شرایط ثبت شرکت ها عبارت عبارتند از:

  • برای ثبت شرکت وجود حداقل دو نفر ضروری است.
  • باید تاییدیه پست را برای کد پستی داشته باشند.
  • مدیرعامل تنها می تواند در یک شرکت مدیرعامل باشد در کشور دیگری این حق را ندارد.
  • اعضای هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت باید از یک نفر به بالا باشد و در شرکت سهامی خاص باید سه نفر یا بیشتر از آن باشد.
  • تعداد شرکا و سهامداران باید در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر باشند و در شرکتهای سهامی هستند سه نفر باشند.
  • برای ثبت شرکت‌های سهامی شما باید ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را در بانک بلوکه کنید تا موقعی که روزنامه تاسیس شما چاپ شود.
  • مدیرعامل می‌تواند جز سهامداران نباشد.
  • برای ثبت شرکت همه فعالیت های بازاریابی شبکه‌ای ممنوع محسوب می شود.

ضرورت ثبت شرکت برای شرکت ها

افراد برای رسمیت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی و همچنین قانونی شدن شراکت افراد به ثبت شرکت اقدام می کنند. زمانی که دو نفر یا بیشتر به تجارت روی آورند برای رسمی شدن شرکت خود واجب است که آن را به ثبت قانونی برساند. زمانی اهمیت ثبت شرکت تجاری برای شما آشکار می شود که افراد قصد داشته باشند که کسب و کار خود را گسترش داده و توسعه بخشند.

برای استفاده از تسهیلات بانکی وام های کارآفرینی شرکت در مناقصه ها و مزایده ها و حضور در نمایشگاه های بین المللی همگی به ثبت شرکت ها بستگی دارد. در حقیقت با تاسیس شرکت شخصیت حقیقی شما تبدیل به یک شخصیت حقوقی می شوید. وقتی که شرکت شما از اعتبار قانونی برخوردار باشد کارفرمایان و سرمایه گذاران اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد، در نتیجه با ثبت شرکت میزان جذب مشتری سوددهی قدرت رقابت فروش محصولات بیشتر از قبل می شود. حضور در پروژه‌های بزرگ و بستن قراردادهای مهم تنها با طی کردن فرایند و پروسه‌های قانونی تاسیس شرکت امکان‌پذیر خواهد شد.

در آخر نتیجه گیری میشود که: ثبت شرکت و تاسیس شرکت در ایران در سال ۱۴۰۲ کار درستی است. با ثبت شرکت یا کارگاه، شما به عنوان یک شخص حقوقی شناخته می‌شوید و فعالیت کسب و کار خود را با قوانین و مقرراتی که برای شرکت‌ها تعیین شده است، ادامه خواهید داد. همچنین ثبت شرکت، به شما اجازه می‌دهد تا نام تجاری و برند خود را حفظ کنید و در صورت وجود هرگونه اختلاف با دیگران، حق دفاع از نام تجاری خود را داشته باشید. همچنین ثبت شرکت می‌تواند برای جذب سرمایه یا همکاری با شرکت‌های دیگر نیز مؤثر باشد. برای راهنمای ثبت شرکت ما در پارسه به شما مشاوره رایگان میدهیم.

سخن پایانی

افراد برای اینکه فعالیت‌های شرکت خود را به رسمیت رسمیت بخشند و کارفرمایان و مشتریان زیادی به آن‌ها اعتماد کنند و برای انجام خیلی از کارهای شرکتی خود باید نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنند.در این مقاله نیز روند ثبت شرکت و انواع آن را بررسی کردیم و می توانید طبق همین الگو اقدام به ثبت شرکت کنید. ما در موسسه پارسه کنار شما هستیم تا ثبت شرکت خود را با بهترین هزینه ثبت شرکت انجام دهید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس