کد خبر 1486763
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
عموزاد تنها صدرنشین ایران در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی/ حسن یزدانی و قاسم پور سقوط کردند

ژنرال هشت ستاره کشتی ایران شانس موفقیت در المپیک پاریس و قرار گرفتن در جمع پرافتخارترین‌های کشتی جهان را دارد.

به گزارش مشرق، حسن یزدانی یکی از چهره‌های کشتی ایران به شمار می‌رود که امید زیادی به طلسم‌شکنی وی در المپیک بسته شده است. یکی از طلسم‌های کشتی ایران در ۷۰ سال گذشته ناکامی در دبل مدال طلای ادوار المپیک است. ناکامی کشتی گیران در حالی است که ورزشکارانی مانند حسین رضازاده وزنه‌بردار و هادی ساعی تکواندو این مهم را به سرانجام رساندند. حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در صورت کسب مدال طلا برای کشتی ایران طلسم شکنی خواهند کرد.

در المپیک ۲۰۲۴ پاریس چند ورزشکار ایرانی شانس دبل مدال طلا دارند. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری، جواد فروغی در تیراندازی، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در کشتی از جمله نفراتی هستند که شانس کسب دومین طلای خود را در المپیک خواهند داشت.

یزدانی و کیانوش رستمی با کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ می توانند مشترکا به عنوان پرافتخارترین المپین ایرانی معرفی شوند. هادی ساعی با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز پرافتخارترین المپین ایرانی به شمار می‌رود.

یزدانی با کسب دومین طلای خود می‌تواند در جمع برترین کشتی‌گیران دنیا قرار گیرد. در این جمع از ایران تنها حمید سوریان حضور دارد که با ۶ مدال طلا جهانی و یک مدال طلای المپیک در رده چهارم برترین‌ها قرار گرفته است. در این فهرست الکساندر کارلین با سه طلای المپیک و ۹ طلای جهانی نفر نخست است. میخائین لوپز کوبایی نیز با ۴ طلای المپیک و پنج طلای جهانی در رده دوم قرار دارد و والری رزانتسف از اتحاد جماهیر شوروی یابق نیز با ۲ طلای المپیک و ۵ طلای جهانی در جایگاه سوم قرار گرفت است.

یزدانی با ضرب دومین مدال طلای المپیک و چهارمین مدال طلای مسابقات جهانی می‌تواند بالاتر از رومن ولاسوف نامدار قرار گیرد. ولاسوف ۲ طلای المپیک و سه طلای مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. البته این نابغه روس یکی از مدعیان اول کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و المپیک در وزن ۷۴ کیلوگرم به شمار خواهد رفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس