رئیسی: صهیونیست‌ها پس از شکست در تجزیه سوریه دنبال اجرای آن در سودان هستند

رئیس جمهور: جریان مقاومت به ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. ر

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به سوریه، در دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه این کشور با بیان اینکه ایران دوست روزهای سخت کشورهای منطقه است، گفت: ایران در دوران مقاومت دوست و حامی ملت و دولت سوریه بود و برادری بین دو ملت مقاوم ایران و سوریه تداوم خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: جریان مقاومت به ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و نیز میدان‌داری گروهک‌های تروریستی دست ساخته آمریکا قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند، اما موفق نشدند.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: صهیونیست‌ها با حمایت حامیان غربی خود امروز سیاست تجزیه‌طلبی را در سودان دنبال می‌کنند و مردم سودان و جهان اسلامی باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت بوده و جمهوری اسلامی منادی و دعوت‌کننده همه مسلمانان به وحدت است.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مهمترین روندها و تحولات منطقه‌ای گفت که تحولات منطقه حاکی از روند رو به رشد و رو به جلوی روابط ایران و سوریه دارد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، علمی و فناوری دارد که می‌توانند در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور مورد استفاده قرار گیرند و باید اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور را با جدیت دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 3
    باید سردار قاآنی و نیروی قدس در سودان دخالت کنن و یک مقاومتی هم اونجا تشکیل کنن.
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      بسم الله اول جمره اولی تا چراغ روشنه خاله میزاد شهید سلیمانی با نابود کردن داعش چنان جاده ای صاف کرده که آل سعود نابودی خودش را در آن دیده حاج اسماعیل سر مار را نشانه رفته همینکه تو مدیترانه خفه اش بکنه سودان که هیچ غرب آسیا و شمال آفریقا هم درست میشه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    آی کیو خود سوریه که بیشتر تجزیه شده. خخخخخ
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    تیتر چند سال بعد آمریکا: اسرائیل ، سودان را تقدیم ایران کرد.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    اگر رژیم صهیونیسم تحت فشار نباشد ایران را دچار ناامنی و اغتشاشات می نماید..
  • یزدان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    اسد رو همون اسراییل سر پا نگه داشت یا نمیفهمید یا منافعتون تو نفهمی هست
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      دقیقا
  • حسن DE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    جنگ در سوریه جنگ برای دموکراسی رفاه و آسایش مردم و ......نیست بلکه برای تصاحب معادن اورانیوم و سایر معادن آنجا است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس