کد خبر 1486167
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
مضرات خوردن بیش از حد شیر

زیاده روی در خوردن شیر، مشکلات گوارشی، جوش زدن یا مشکلات قلبی را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، تحقیقات نشان داده اند افزایش مصرف لبنیات و شیر باعث بروز آکنه و اگزمای پوستی شدید می‌شود.

در واقع محصولات لبنی باعث زیاده روی در تولید مخاط در بدن می‌شوند که در نتیجه آن سطح چربی پوست، به ویژه در صورت افزایش می‌یابد که همین امر منجر به جوش زدن خواهد شد. زیاده روی در مصرف لبنیات می‌تواند منجر به گرفتگی عروق شود.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در آمریکا انجام شد، نشان می‌دهند جایگزین کردن تنها ۵ درصد از لبنیات چربی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند با سبزیجات یا مواد غذایی حاوی اسید چرب اشباع نشده، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. شیر دارای کلسترول است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. مشکلات گوارشی ایجاد شده در برخی از افراد از عوارض زیاد مصرف شیر و لبنیات است.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • البحرین لنا IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    مضرات خوردن غداهایی با طبع سرد در شام؟؟؟ فواید سویق گندم؟
  • رحیم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    احتمالا مشرق خبرهایی از گرون شدن شیر شنیده رفته به استقبال مضرسازی شیر...
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    جوک نگو ملت ایران محروم از شیر هستند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    مشرق میدونی که درخواست ۳۰ افزایش قیمت لبنیات داده شده پیش پیش ماله رو گرفتی دستت
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    غلظت خون میاره و برعکس تصور جامعه پزشکی باعث مشکلات مفاصل و استخوان مثل دیسک و آرتروز.و .. یعنی خون غلیظ استخون را می‌سابه!و..
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    7 2
    تونستی شیر بخوری به ما هم بده با این قیمتها
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      گوشت مرغ و گوشت قرمز و گوشت ماهی و..... حتی شیرخشک هم که نایاب و گران شده برای سلامتی بسیار ضرر داره و از همت و درایت دولتمردانه که اینها رو از دسترس مردم خارج کردن تا جامعه سالم تری داشته باشیم.بیایید ناشکر نباشیم و قدر این مسئولین رو بدونیم چون اگه اینها نبودن الان نون هم نداشتیم بخوریم .خدا روشکر وصد هزار بار که تمام هم وغم مدیران کشوری و لشگری و قضایی مبارزه با گرسنگی و ایجاد امنیت و مبارزه با فساده و این باعث شده که ایران امروز ما از همه جهت و در تمام شاخص ها نه تنها قدرت برتر منطقه ای بلکه در سطح جهانی از اخر حرفی برای گفتن داشته باشیم.طوری که همین دستفرمون پیش بریم برای خروج از این مملکت ببخشید اشتباه شد برای ورود به این مملکت و گرفتن پاسپورت ایرانی صف های طویلی جلوی مرغ فروشی ها ببخشید اشتباه شد جلوی سفارت خونه های ایران در تمام گیتی تشکیل بشه ،برای ورود به این کشور فوق مدرن و پیشرفته.
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      2 0
      لعنت بر روحانی حامی سرمایه داری و اف بر رییسی حامی ریاکاران بی تخصص
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    دروغه، چربی شیر طبع گرمی داره، شیر پرچرب بخورید ، البته شیر گاو های اصلاح ژنتیکی هلندی و.. خواصش به اندازه شیر گاو های بومی نیست شیر گاو های ایرانی مثل گاو سرابی و گاو سیستان و.. بهترین هستن. شیر رو با موز و کاکائو و.. نخورید با خرما یا عسل بخورید .. البته حرارت انزیم های مفید عسل رو از بین میبره وقتی شیر داغه توش عسل نریزید بزارید گرماش معتدل شه .. عسلی هم که میخرید سعی کنید عسلی باشه که حرارت ندیده باشه .. من سالها تمام صورتم‌ جوش بود شیر میخورم جوش نمیزنم جوش زدن مال شیر نیست مگه اینکه شیرش نامرغوب و ناسالم باشه .. برای درمان جوش باید طبع فرد اصلاح بشه کسی که طبعش سالم باشه یه بشکه شیرم بخوره جوش نمیزنه ..درنهایت اینکه بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید هرچیزی بیش از حد خوردنش خوب نیست به اندازه بخورید و حالشو ببرید
  • مهدی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    باید خبر میزدی مضرات نخوردن شیر.شیر ۷۵۰۰بود کمی می‌گرفتیم.یهو شد ۲۵ دیگه همون کمی رو هم نمیشه گرفت.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    11 0
    میخوان گرون کنن مضرات نوشتن کودن ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس