شرایط عجیب در لیگ فوتبال ایران/ تعلل دردسرساز برای پرونده جنجالی مدعیان صعود

یک پرونده جدید به اتفاقات دردسرساز فوتبال ایران اضافه شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که یک هفته تا پایان مرحله گروهی لیگ دسته دوم فوتبال کشورمان باقی مانده، یک پرونده عجیب، وضعیت گروه دوم این رقابت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

ماجرا از این قرار است که تیم داماش گیلان که اکنون با ۴۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته است، با ادعای فسخ غیرقانونی و جعل قرارداد مقداد اکبرخواه با باشگاه شهید قندی به کمیته وضعیت و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعتراض کرده و در حالی که تیم یزدی با استفاده از این بازیکن در هفته یازدهم مقابل حریف رشتی‌ با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید، کمیته انضباطی حکم به سه بر صفر شدن بازی به سود داماش داد. این در شرایطی است که شکایت این تیم مبنی بر جعل در رضایت نامه بازیکن در کمیته وضعیت و کمیته انضباطی رد شده و این رای مورد تایید استیناف نیز قرار گرفته بود. اما کمیته انضباطی با استناد به قرارداد اکبرخواه و داماش گیلان که طبق ادعای مدیرعامل باشگاه شهید قندی، کمیته وضعیت آن را غیرقابل استناد دانسته است، رای به ۳ بر صفر شدن بازی داده است.

اکنون شهدای رزکان ۴۶ امتیازی پس از تیم فرشاد پیوس در رتبه سوم جای دارد و در صورت تغییر رای و بازگشت ۳ امتیاز به حساب شهید قندی، این تیم البرزی رده دوم را به دست خواهد آورد. تیم قندی نیز هرچند با بازگشت ۳ امتیاز امیدی برای صعود به مرحله پلی آف ندارد اما می‌تواند خودش را تا رتبه چهارم جدول بالا بکشد. اگر رای صادره برای این پرونده هم باقی بماند، داماش همچنان رتبه دوم را حفظ خواهد کرد.

شرایط عجیب در لیگ فوتبال ایران/ تعلل دردسرساز برای پرونده جنجالی مدعیان صعود

در این میان انتظار می‌رود کمیته استیناف تا پیش از آغاز دیدارهای هفته پایانی، تکلیف این پرونده را با در نظر گرفتن جمیع جهات مشخص کرده و با صدور رای نهایی خود، شک و شبهه‌های موجود در این زمینه را از بین ببرد. تعلل در صادر کردن حکم این پرونده جنجالی اتفاقات خوبی در جدول مسابقات رقم نخواهد زد.

شهدای رزکان در هفته بیست و ششم لیگ دو میزبان کیان سام رده سیزدهمی است. این تیم بابلی با ۲۳ امتیاز برای فرار از سقوط تلاش می‌کند. همانگونه که شاهین تابان بوشهر ۲۴ امتیازی و رتبه دوازدهمی نیز که باید در هفته پایانی از داماش میزبانی کند، شرایط خطرناکی برای بقا دارد.

مدیرعامل قندی: ۳ امتیاز بازی با ما حق داماش نیست/ هیچکس در فدراسیون جوابگوی ما نیست

محمد فاضل یوسفی، مدیرعامل باشگاه شهید قندی در این خصوص، اظهار داشت: داماش گیلان در خصوص استفاده از مقداد اکبر خواه با این ادعا که او با این باشگاه قرارداد داشته است، از ما به کمیته انضباطی و کمیته وضعیت اعتراض کرد. این بازیکن را به صورت آزاد جذب کرده بودیم. در هفته هشتم اکبرخواه را به کار گرفتیم اما ظاهرا او با داماش قرارداد ثبت نشده داخلی داشته است. قبل از رسیدگی کمیته وضعیت به این پرونده، کمیته انضباطی در اسفند سال گذشته حکم خود را مبنی بر کسر ۳ امتیاز به ما ابلاغ کرد. در شرایطی که تیم ما در بازی هفته یازدهم دور رفت توانست ۲ بر یک داماش را شکست بدهد اما کمیته انضباطی با صدور حکم، رای به بازنده شدن قندی داد.

وی افزود: در فروردین کمیته وضعیت برای رسیدگی به پرونده تشکیل جلسه داد و قراردادی که با استناد به آن ۳ امتیاز از ما کسر شده، به دلایل قانونی غیر قابل استناد اعلام کرده و ما هم در ۱۶ ماده به آن اشاره کردیم. به همین دلیل آن قرارداد را باطل اعلام کردند. ما هم درخواست اعاده دادرسی دادیم تا ۳ امتیاز بازگردد زیرا هرچند این امتیاز برای ما دیگر سودی ندارد و تاثیر منفی روانی‌اش را روی روحیه تیم و باشگاه ما گذاشت اما واقعا حق داماش گیلان هم نیست. همچنان پیگیر هستیم احقاق حق کنیم و امیدواریم کمیته استیناف مطابق حق و عدل، رای داده و تیم دیگری به جای داماش، به مرحله پلی‌آف برود.

مدیرعامل شهید قندی یزد تاکید کرد: کاری که ما انجام دادیم این بود که پس از هفته یازدهم در نهایت از تیم داماش گیلان فسخ قرارداد اکبرخواه را گرفتیم اما تیم‌های دیگر که قبل از این تیم با ما بازی کردند، به این دلیل که پس از مهلت قانونی اعتراض کرده بودند، به اعتراض‌شان ترتیب اثر داده نشد. در شرایطی که در رسانه‌ها عنوان شده بود از شهید قندی ۱۱ امتیاز کسر می‌شود اما به دلیلی که گفتم، تاکنون فقط ۳ امتیاز کسر شده است. باشگاه داماش هم به دلیل جعل در رضایت‌نامه اکبرخواه از ما شکایت کرده که این موضوع در کمیته انضباطی و کمیته استیناف رد شده است.

یوسفی گفت: در واقع کمیته انضباطی در پاسخ به شکایت داماش مبنی بر جعل در قرارداد، این موضوع را رد و اعلام کرده هیچ جعلی صورت نگرفته که این امر در کمیته استیناف تایید شده است اما با استناد به قراردادی که کمیته وضعیت آن را غیرقابل استناد دانسته، برای بازی با داماش ما را ۳ بر صفر بازنده کرده برای ما هم جای سوال دارد. وقتی هم در رسانه‌ها، این موضوع را مطرح کردیم، هیچکس پاسخگو نبود. چهارشنبه هفته گذشته برای بازگرداندن این ۳ امتیاز اعاده دادرسی دادیم و حتی با ارسال یک نامه درخواست کردیم با توجه به در حال بررسی بودن پرونده، دیدار برگشت ما با داماش به تعویق بیفتد که هیچکس پاسخگو نبود. این نامه معلق ماند و تیم ما در شرایط بد روانی روز گذشته در خانه حریف به زمین یک رفت. در نهایت هم یک بر صفر مغلوب شد.

وی افزود: متاسفانه فکر می‌کنم دوستان به طولانی شدن رسیدگی به پرونده دامن می‌زنند تا فصل تمام شود و در واقع حکمی که می‌خواهند پس از پایان لیگ بدهند، بی‌اثر باشد. این اتفاق برای ما افتاد و رای پرونده برای شهید قندی بلااثر است اما رای پرونده برای تیم شهدای رزکان البرز، خیلی تاثیرگذار است و امیدوارم دوستان تا قبل از اتمام لیگ به آن ترتیب اثر بدهند.

سرمربی شهدای رزکان: مرد میدان باشید و در زمین حرف بزنید/ اهدای ۳ امتیاز به داماش جدول را به هم ریخته است

محسن کریمی، سرمربی تیم شهدای رزکان البرز که تیمش در صورت بازگشت رای سه بر صفر دیدار شهید قندی و داماش و کسر سه امتیاز از تیم رشتی در رتبه دوم جدول قرار خواهد گرفت، پس از پیروزی مقابل نیروی زمینی در مورد این پرونده، اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر تکلیف جدول رده بندی مشخص شود. تیم ما تا به امروز فوتبال پاک را به نمایش گذاشته و برای هر بازی برنامه دارد ولی ۳ امتیاز داده شده به داماش وضعیت جدول را به هم ریخته است. شهدای رزکان در واقع دوم جدول و امتیازاتمان بیشتر از داماش است. در شرایطی که به هفته آخر نزدیک می شویم باید حق رعایت شود.

وی عنوان کرد: مرد میدان باشید و درون زمین حرفتان را بزنید؛ این اعتراضات روح ورزش را خدشه دار می کند تا به امروز شهدای رزکان ۴۶ امتیاز کسب کرده و حق نماینده استان البرز است تا در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرد. امیدوارم سازمان لیگ تصمیم نهایی را هر چه زودتر بگیرد و حق تیم ما ضایع نشود.

شرایط عجیب در لیگ فوتبال ایران/ تعلل دردسرساز برای پرونده جنجالی مدعیان صعود

مسئول برگزاری لیگ دسته دوم: استیناف بگوید، هفته پایانی را نگه می‌داریم

امیرحسین فراهانی، مسئول برگزاری لیگ دسته دوم، در مورد این پرونده اظهار داشت: طبق صحبتی که با مسئولان کمیته انضباطی داشته و نامه مکتوبی که به فدراسیون فوتبال زدیم، تاریخ دیدارهای هفته بیست و ششم و پایانی لیگ دسته دوم را اعلام کرده و خواستیم تا قبل از تاریخ مذکور این رای صادر کنند. رای ابتدایی ۳ بر صفر به سود داماش صادر شده و ما هم اکنون در انتظار صدور حکم استیناف هستیم.

وی درمورد اینکه آیا احتمال دارد تا زمان صادر نشدن رای، دیدارهای هفته پایانی گروه دوم لیگ ۲ به تعویق بیفتد، گفت: در این مورد هم باید کمیته استیناف نظر بدهد. گفته‌ایم اگر قرار است برگزاری بازی‌های هفته پایانی به تعویق بیفتد، ما مشکلی نداریم یا اگر می‌خواهید برگزار شود، درخواست داریم زودتر رای را صادر کنید. حال باید دید تا فردا چه اتفاقی می‌افتد. خیلی امیدواریم هر رای که در سرنوشت صعود و سقوط تیم‌ها تاثیرگذار است، سریع‌تر صادر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس