کد خبر 1485572
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
گوشت

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور گفت: در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار تومان میانگین کشوری قیمت می‌خورد.

به گزارش مشرق، افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد، افزود: از سال ۹۶ گوشت قرمز از شمول قیمت گذاری خارج شد، یعنی اینکه گوشت قرمز، چه گوساله و چه گوسفندی قیمت مصوب ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان میانگین کشوری قیمت گذاری می‌شود.

وی عنوان کرد: در پاییز و تابستان سال گذشته به دلیل کاهش جمعیت دامی کشور ما شاهد افزایش قیمت دام زنده بودیم؛ البته دام سبک زنده. در چندسال اخیر دام، به علت فشارهای بسیار زیادی که به تولیدکنندگان وارد شده قیمت تمام شده‌اش بالا رفته، مخصوصا این مساله حذف ارز ترجیحی هم مزید بر علت شد و نتیجه این شد که قیمت تمام شده بسیار بالا رفت.

دادرس تصریح کرد: علت این که تا قبل از پاییز ۱۴۰۱ این افزایش قیمت خودش را نشان نمی‌داد، این بود که جمعیت دامی زیاد بود، عرضه بسیار زیاد بود و در نتیجه در بازار خودش نشان نمی‌داد.

وی متذکر شد: در پاییز ۱۴۰۱ اگر گزارشات مرکز آمار ایران را هم ملاحظه بفرمایید در ۶ ماهه اول سال حجم زیادی از دام ما کشتار شد و در پاییز شاهد این بودیم که جمعیت دامی کم شد. یک چیزی حدود ۱۰ میلیون راس از دام سبک ما از اول بهار تا آبان ماه کم شد و نتیجه این عرضه باعث شد که قیمت خودش را در بازار نشان بدهد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور متذکر شد: از سال ۹۶ بود گوشت قرمز را از شمول قیمت گذاری خارج کردند یعنی این که دیگر گوشت قرمز چه گوساله چه گوسفندی قیمت مصوب ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار تومان میانگین کشوری قیمت می‌خورد که با یک ضریب ۲.۴ دهمی قیمت لاشه بدون دنبه اش به دست می‌آید.

دادرس گفت: این قیمت عمده فروشی بود و لاشه، گوشت قطعه بندی شده براساس آن سلیقه‌ای که مصرف کننده دارد و سلیقه‌ای که قصاب دارد مسلما قیمتش متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این که شما به عنوان مصرف کننده چه قدر از چربی و چه از استخوان را برای شما پاک کنند این فرق می‌کند. قیمت میانگین حدود ۳۳۰-۳۴۰ هزار تومان باید قیمت لاشه باشد بره نر البته، نه ماده و نه بز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 0
    خدا رو شکر، هر روز قیمت میدن به مردم سخت نگذره!
  • رضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    گرانی کمر ملتا داره خورد می‌کنه،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس