کد خبر 1485401
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
توافق دو طرف درگیر در سودان برای مذاکره در ریاض

رئیس هیأت سازمان ملل متحد در سودان از توافق ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور برای مذاکره در ریاض یا سودان جنوبی خبر داد.

به گزارش مشرق، «فولکر پرتز» رئیس هیأت سازمان ملل متحد گفت که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع درباره اعزام نمایندگان خود به ریاض یا سودان جنوبی جهت مذاکره، توافق کردند.

وی تصریح کرد که مذاکرات مورد انتظار در ابتدا بر برقراری آتش‌بس ثابت و قابل اطمینان تحت نظارت ناظران داخلی و بین‌المللی متمرکز خواهد بود.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، پرتز با اشاره به اینکه مقدمات اجرای مذاکرات در حال انجام است، گفت که با چالش‌هایی مواجه هستند و از جمله آن متقاعد کردن دو طرف به پایبندی به آتش‌بس است و احتمال ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر آتش‌بس توسط ناظران سودانی یا خارجی نیز وجود دارد.

پرتز تأکید کرد که مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس در سودان ممکن است در عربستان یا سودان جنوبی انجام شود اما اجرای این مذاکرات در ریاض ممکن است از لحاظ لجستیکی راحت‌تر باشد چرا که عربستان روابط تنگاتنگی با دو طرف سودانی دارد.

درگیری‌ نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی حمیدتی و ارتش این کشور تحت فرماندهی البرهان از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس